Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off topic draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Toen ze 6 was ben ik met haar gaan karten op een zondagmorgen zonder dat de mamma er van wist. Ik had gelezen dat dat dan kinderkorting was. Met het idee dat dat aangepaste karts met aangepaste snelheden waren. Niets was minder waar. In de eerste rechte lijn ging ze steeds sneller zonder te remmen, recht op een muur af:scared:
Thuis gekomen heb ik niet mijn beste momenten gekend en zijn we erna nooit meer samen gaan karten tot vandaag 18 jaar later:smile:
 
Kort nadat we de Nissan Leaf gekocht hebben eind 2013 ben ik een blog gestart. Leafrijder.nl. Van Tesla wist ik toen nog niets, jawel, wellicht onder een steen geleefd.

Daar is het een tijd behoorlijk rustig geweest totdat er een paar weken geleden reactie begonnen binnen te komen.

We hebben het in een ander draadje al eens gehad over het adverteren met 250 km range voor de Leaf met 30 kWh batterij. Zeker omdat dat op het oog een zeer acceptabele range kan zijn, maar de praktijk daar ver onder ligt (Nissan geeft dat ergens op hun website wel toe wat de snelweg betreft, is het wachten op misverstanden.

Toen ik kort geleden een reactie kreeg met daarin deze zin: De belofte van ongeveer 250 km stadsverkeer en secundaire wegen deed me deze keuze helpen maken…
heb ik besloten om er een speciale blog aan te wijden. Overigens is het geen Leaf blogsite meer maar gaat het over zowel de Tesla als de Leaf en elektrisch rijden in brede zin.


Kunnen jullie eens meekijken naar mijn verwoording?
http://www.leafrijder.nl Hebben jullie vanuit jullie kennis en achtergrond tips? Ik wil namelijk niet een te negatief image oproepen maar alleen wijzen op de realiteit van de range in de praktijk.
 
Hans het lijkt mij fair een voorbeeld van een ICE te gebruiken ter vergelijking. De Fiat 500C twin air van mijn vrouw zou 1 op 26 als gecombineerd verbruik hebben. Onze praktijkervaring is 1 op 14. Of om in range te spreken. Een opgegeven range van 910km waar in de praktijk 490km van over blijft:scared:.
 
Leuke blog en website! Misschien een tabelletje met wat variabelen en een realistisch bereik. Bijv. Verschillende snelheden en temperatuur. Misschien nog leuker: heel beknopte verhaaltjes (paar zinnen) van praktijkervaring met situatiebeschrijving en begin en eindlocatie? Dan kunnen mensen het zich beter voorstellen.
 
Tsjaa, als je lithium batterijen doorlaadt en niet snapt hoe het werkt voor je het implementeert...
Een voorbeeld van een benzineauto waarbij de tank overloopt en men gewoon doorgaat met tanken had het denk ik beter uitgebeeld..
 
Hij zal wel meer zijn langs geweest en in ieder geval enkelen van ons aanspreken. Soms borrelt dat op.

Van Facebook geplukt. Ik kon een glimlach niet onderdrukken.

Schermafbeelding 2016-02-15 om 22.20.53.png
 
Kan ook anders..
Je koopt medio 2013 een Tesla omdat je in de jaren '80 al (als niet-evangelist overigens) met het milieu bezig was, al 10 jaar panelen hebt liggen en er nu eindelijk een EV met voldoende range, veiligheid en omvang is.. En het verhaal van Musk je aanspreekt. na ruim 30 jaar Volvo (V70) te hebben gereden... En pas daarna in gaten kreeg dat het ook nog eens een heel snelle en mooie auto is... en dat dan wel weer erg leuk gaat vinden -;). Gewoon snel rijden zonder gewetenswroeging..

Klinkt bekend in de oren. Als 10-jarig jongetje vroeg ik mijn ma waarom we eigenlijk het papier in de gewone afvalzak stoppen terwijl aan het voetbalplein een papiercontainer staat waardoor dit gerecycleerd zou worden... vond ze een goed idee... alleen het wegbrengen was haar te veel en dus reed ik om de 2 weken 's zaterdags met de oude kranten op het bagagerekje van mijn fiets. 15 jaar later (2005) wil ik op het dak van mijn appartement zonnepanelen leggen ... maar krijg geen toestemming van de mede-eigenaars... :cursing: