robertvg
Extremely Well-Known Member
Is wel een punt bij ons iig. Groot onderhoud aan het dak staat gepland over 4 jaar. Nu panelen neerleggen betekent straks eigenlijk 2x extra installatiekosten.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Snel vergeten. Een uur fietsen levert bij een goed getrainde wielrenner 250 W/u op. Dat betekent dat je per etmaal rond 10 W per uur mag verbruiken.Kijk nou toch eens. Lossen we gelijk ons firstworldproblem van het buikje op.
Een uurtje op deze fiets geeft je huis genoeg stroom voor 24 uur
Snel vergeten. Een uur fietsen levert bij een goed getrainde wielrenner 250 W/u op. Dat betekent dat je per etmaal rond 10 W per uur mag verbruiken.
Dat zijn 2 LED lampjes, meer niet. Een gewone toerfietser komt amper aan 100 W/u, 1 LED lampje dus.
De TV, de wasmachine en de warmtepomp blijven dan echt wel uit.
Schade. Dus om een S90 te laden ben je als tourfietser 900 uur aan het trappen?
Met omzettingsverliezen wel 1200 uur. 1200 uur fietsen brengt mij met mijn velomobiel 48.000 km ver. Een S90 komt daarmee 400 km ver. Een velomobiel is dus 120x energiezuiniger dan een Model S.Schade. Dus om een S90 te laden ben je als tourfietser 900 uur aan het trappen?
AutoZine.nl is ook de weg kwijt
Die verklaren dat Volvo de eerste autofabrikant is die een sleutelloze toegang tot hun auto's gaan bieden. Hoe doen ze dat? Wel, met een app op de smartphone.
Ook schrijft AutoZine.nl dat Volvo de eerste autofabrikant ter wereld is die Spotify in hun auto's integreert.
Waar komt al die baarlijke nonsens vandaan? AutoZine heeft de Model S een keer getest er daar vrijwel niks van heel gelaten.
Ze vonden het meer een handgemaakte conceptcar dan een solide productieauto.
Ik ga die mannen niet meer corrigeren, ze willen het toch niet horen en reageren al helemaal niet.
De markt gaat ze op termijn de les wel leren.
Update 22-2-16 16.15 uur
Toch een poging om de mannen van AutoZine te corrigeren.
Beste Ivo,
Ik weet dat jullie het niet zo zien zitten met Tesla, maar dat zou jullie er toch niet van mogen weerhouden om correcte journalistiek te bedrijven.
Jullie schrijven dat Volvo de eerste fabrikant is die een sleutelloze toegang tot zijn auto’s gaat leveren. Welnu, Volvo is daar nog mee aan het testen. Tesla levert al langer dan een jaar die functionaliteit middels een app op de smartphone.
Ook schrijven jullie dat Volvo Spotify in zijn auto’s gaat aanbieden. Ook zou Volvo, volgens jullie dan, de eerste autofabrikant zijn die dit doet.
Nou Ivo, weer mis. De meer dan 120.000 Tesla rijders, ja zoveel zijn het er al, hebben al maanden Spotify geïntegreerd in hun Tesla.
Met vriendelijke groet,
Wim Schermer
Klopt. Wat vuistregels:
Continu verbruik van een menselijk lichaam (warmte e.d.) ~ 100W ~ energie v.e. kaars.
Een menselijk lichaam zelf verbruikt dus per dag 2400Wh = ongeveer de energie in een 1/4 liter olie of benzine. Per jaar: +/- 100 liter.
(wil je deze energie uit een verbrandingsmotor halen moet je dat gezien z'n (in)effeciency nog keer 5 doen :wink
Externe arbeid v.e. mens: 100W bij continue arbeid, 500W piek mogelijk.
Een gemiddeld nederlands gezin gebruikt zo'n 3360 kWh electriciteit per jaar, dat is bijna 400W continue.
We hebben dus per gezin alleen al voor de elektra elke dag constant 4 slaven voor ons werken, bijna 12 als je ze normale werkdagen van 8 uur wil geven :smile:. Bij een kale stroomprijs van zo'n 7 cent betalen we ze daarvoor zo'n 5.4 eurocent per persoon per dag :frown: (en een hoop belasting).
Daar denk ik ook al een poosje over. Applaus voor Autozine.nl trouwens.Dus Autozine is inderdaad heel wat sportiever dan de hoofdredacteur van Autovisie.
En aangezien ik ook (nog) lid ben van Autovisie, ik denk langer dan 25 jaar, wordt het nu tijd om dat maar eens stop te zetten.
Hebben ze zo de fabriek opgeknapt nadat ze 'm opknapten?
Cillit Bang - The Mechanic - YouTube
Beetje fotosoep met final cut moet niet heel moeilijk zijnHet zou eigenlijk moeten eindigen in een brandschoon Tesla Service Center [emoji4]
Nog een vuistregeltje erbij: het gemiddelde gasverbruik van 1600m3 per jaar per gezin. 1m3 gas komt bij toepassing voor verwarming overeen met ongeveer 8kWh elektriciteit. Dus bij dat jaarverbruik van 3360 komt nog even 12.800kWh tot een totaal van 16.160kWh per jaar.
Dat is ongeveer 1850W continue en bij 8 uren fietsen per slaaf per dag zijn dat al zo'n 55 slaven! Alleen voor het aardgas dus 43 slaven
Een mooie berekening om aan te tonen dat we snel van het aardgas af moeten en veel efficienter EN duurzamer moeten verwarmen, met een warmtepomp. Een warmtepomp met een goed jaarrendement is i.p.v. 1600m3 gas ongeveer 3000kWh nodig, daarvoor zijn dan 'slechts' 10 - 11 slaven nodig. Nog steeds veel te veel, maar wel 75% minder dan met aardgas!
Het zou eigenlijk moeten eindigen in een brandschoon Tesla Service Center [emoji4]