TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Omruil voorstel: jij mijn Lacewood interieurpanelen, ik jouw CF dash panelen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by ojee99, Jan 14, 2015.

1. ojee99

ojee99 Onno

Inmiddels zijn ze een collectors-item geworden (want niet meer bestellen op een nieuwe auto): de Lace Wood dashboard panelen.
    Toch ben ik er, in combinatie met donker leren stoelen/dashboard nooit een fan van geweest. CF af fabriek meebestellen was toentertijd echter nog geen optie. De andere opties vond ik nog minder.

Maar niet geschoten is altijd mis, wellicht wil er iemand zijn/haar Carbon Fibre panelen omruilen met mijn Lacewood variant?
    Uiteraard zijn ze van mij nog in 100% nieuwstaat.

Ik hoor het wel als er interesse is?

lacewood.jpg lacewood-dash-close.jpg

2. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

Ik heb niet echt interesse, maar een vraag in dezelfde lijn. Als iemand weet hoe je die paneeltjes er gemakkelijk uit krijgt, had ik dat graag geweten.
    Ik zoek mijn pianolak uitvoering te bekleden in mat grijze folie of carbon folie.

3. diegop

diegop LaTrêve

Kan je misschien best aan Herbie65 vragen, die heeft dat blijkbaar gedaan, zie "projectje Tesla upgrade" draadje

Het carbon ziet er wel netjes uit, maar ondanks dat ik een beetje handig ben, zie ik me er toch nog niet zelf aan beginnen

4. stev

stev Member

enkele dagen terug stond er ergens een nieuwe topic hierover, in het Engels dacht ik. Verwezen werd alleszins ook hiernaar :

Accent-I: Interior Dash Trim Appliqué Kit | Aftermarket Accessories for Tesla Model S

at your service

5. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

dit is misschien wel een oplossing om de oneffenheid van lacewood op te vangen voor ojee99.

- - - Updated - - -

dat heb ik gezien, maar hij heeft de paneeltjes bekleed terwijl ze er nog in zaten en dan kan je het niet zo gemakkelijk en perfect bekleden.
    niettegenstaande heeft hij dit wel zeer goed voor elkaar gekregen.

ik had dit ook al geprobeerd en telkens was er één stuk bij dat me niet aan stond en alles er weer af getrokken.

Vorige week heb ik de vraag nog gesteld in het SeC of ze de paneeltjes er niet konden uit halen en me mee geven en later er weer in steken. Maar dit konden en mochten ze niet doen( er komen dan waarschijnlijk te veel geheimen bloot te liggen)

Op mijn vraag of ze de paneeltjes er uit konden nemen, ik in een hoekje ter plaatse de paneeltjes bekleden en zij die er weer in steken. konden ze niet onmiddellijk een antwoordt geven en is nog in beraad. Alsook de vraag naar de kostprijs van een setje andere paneeltjes.

6. ojee99

ojee99 Onno

Ja maar hij had ze er, te zien aan de foto's niet uitgehaald maar langs de randjes afgesneden, hier en daar nog een beetje te zien als ik het me goed herinner.

7. LuckyLuke

LuckyLuke Model S P85DL

Een goed wrapbedrijf kan die paneeltjes voor je wrappen, zal niet zo heel veel kosten en veel minder omslachtig dan hele panelen te wisselen.

8. basvk

basvk Active Member

In het filmpje op deze pagina Teardown- Tesla 2013 Model S - IHS Technology zie je (tussen een hoop geouwehoer door) rond 1:13 heel even hoe ze het paneel eruit halen, misschien geeft dat een beetje inzicht over hoe het gemonteerd zit?

9. ojee99

ojee99 Onno

Ik heb inderdaad al wat prijsopgaaf verzoekjes de deur uitgedaan naar een paar van deze wrappers, thanks voor het meedenken!

10. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

ik heb al een tijdje een prijs liggen. 400€ kan ik er niet echt aan geven,!

11. ojee99

ojee99 Onno

Wat?? Voor 3 dashboard- en één armsteunpaneeltje?

12. basvk

basvk Active Member

100€ werk en materialen plus 300€ onredelijkheidstoeslag omdat je een door de overheid bevoordeelde ondernemer bent... :scared:

13. ojee99

ojee99 Onno

Toen ik die prijsaanvragen rondstuurde dacht ik er nog over, om te zeggen dat het een Ford Focus betrof, o.i.d......

14. basvk

basvk Active Member

Dat kun je alsnog doen (met een andere naam/adres) en es kijken of er nu echt verschil in zit... Vergeet niet om sms taal te schrijven met bijbehorende spel/taalfouten in je aanvraag :)

15. ERvee

ERvee member

LOL

16. stev

stev Member

@Frank: ik dacht al dat ik gek geworden was doordat ik die post niet meer vond...
    juiste link is deze : Carbon Wrap Decor | Teslafied
    'state of the art panel wrapping' als je 't mij vraagt

17. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

bedankt! Het ziet er toch niet zo eenvoudig uit.

18. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

#18 Xfrank, Jan 17, 2015
    Last edited: Jan 17, 2015
    voila, 400 euro uitgespaard... ik heb niet het hele dashboard gedemonteerd, maar wel de panelen los getrokken.
    Pianolak is nu mat grijs geworden.
    Het is niet echt simpel en ik kan nu wel de prijs van de offerte beter begrijpen:wink:
    20150117_111455.jpg
    20150117_120716.jpg
    20150117_121025.jpg
    20150117_112637.jpg 20150117_132242.jpg 20150117_124512.jpg 20150117_124907.jpg 20150117_132254.jpg

19. RCH1708

RCH1708 Member

That's pretty slick, Frank. Normally I don't go for these kinds of 'improvements' but this is impressive.

Rob.

20. ojee99

ojee99 Onno

Nice! Kreeg je die 'metalen' sierstrips bovenin makkelijk los?

Share This Page