Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

op vakantie met de SR+

This site may earn commission on affiliate links.
Wij zijn nog nooit met de auto ver op vakantie geweest maar nu met deze heerlijk auto onder onze kont zitten we eraan te denken om dit jaar toch met de auto te gaan.
Waarheen is nog niet bekend.

Maar vind het toch wel heel erg spannend, vooral wat het laden betreft. Ik ben op zoek naar ervaringen van meer mensen die ook al met SR+ wat verder op vakantie zijn geweest.
 
Zijn al wel wat draadjes over verschenen. Beste advies is gewoon vertrekken. Zorg dat je kan laden bij Ionity en Fastned als backup maar vertrouw gewoon op de superchargers. Stem verder op voorhand af met je bestemming dat je daar ook kan laden en het komt goed. Alleen Polen en oostelijker is nog wat problematisch.
 
Wij zijn nog nooit met de auto ver op vakantie geweest maar nu met deze heerlijk auto onder onze kont zitten we eraan te denken om dit jaar toch met de auto te gaan.
Waarheen is nog niet bekend.

Maar vind het toch wel heel erg spannend, vooral wat het laden betreft. Ik ben op zoek naar ervaringen van meer mensen die ook al met SR+ wat verder op vakantie zijn geweest.
Er zijn diverse "Op vakantie naar" draadjes. Wellicht kan een moderator dit draadje dan sluiten.
 
  • Like
Reactions: Unit106 and ScoopT
Maar niet specifiek over de SR+, lijkt me een prima draadje
Daar komt bij dat het niet altijd prettig en/of relevant is om 100 pagina's door te scrollen met inmiddels achterhaalde informatie:)

OT: Hier een vergelijkbare ervaring; sinds Tesla tijdperk met de auto op vakantie ipv vliegtuig... ik heb geen ervaring met de SR+, wel met een (in range vergelijkbare) S75. Hiermee half Europa doorkruist en nooit enig probleem ervaren. Eerste rit tot de tanden bewapend met pasjes, adapters en reserveladers. Tegenwoordig gaan we gewoon rijden. Wij laden vooral in de huisjes en bij de SUC's. Echt, geen centje pijn:)
 
Daar komt bij dat het niet altijd prettig en/of relevant is om 100 pagina's door te scrollen met inmiddels achterhaalde informatie:)

OT: Hier een vergelijkbare ervaring; sinds Tesla tijdperk met de auto op vakantie ipv vliegtuig... ik heb geen ervaring met de SR+, wel met een (in range vergelijkbare) S75. Hiermee half Europa doorkruist en nooit enig probleem ervaren. Eerste rit tot de tanden bewapend met pasjes, adapters en reserveladers. Tegenwoordig gaan we gewoon rijden. Wij laden vooral in de huisjes en bij de SUC's. Echt, geen centje pijn:)
Zullen we dan maar weer een draadje beginnen met "Laden in Spanje"? Lekker handig. Snap niet wat er mis mee is even te zoeken en te scrollen en in een al bestaand draadje een vraag te stellen. Echt helemaal geen discipline hier.
 
Wij zijn nog nooit met de auto ver op vakantie geweest maar nu met deze heerlijk auto onder onze kont zitten we eraan te denken om dit jaar toch met de auto te gaan.
Waarheen is nog niet bekend.

Maar vind het toch wel heel erg spannend, vooral wat het laden betreft. Ik ben op zoek naar ervaringen van meer mensen die ook al met SR+ wat verder op vakantie zijn geweest.
Al een paar keer naar andere landen gereden met de Tesla SR+, in het begin inderdaad 'spannend' en alles van te voren goed uit zoeken. Later kom je erachter dat het feitelijk niks meer inhoudt dan navigatie instellen op eindbestemming en rijden maar! (navigatie geeft prima aan waar de superchargers zijn waar je moet stoppen).
 
  • Like
Reactions: shthpnz
dit wordt ons rondje met de SR+ deze zomer. Met abetterrouteplanner.com kun je thuis op de bank je reisplannen doorrekenen. Onderweg gewoon doen wat KoenvanH hierboven schrijft: eindbestemming invoeren en je Tesla (samen met Google) doet de rest.
1CD9F870-3BDB-42B2-AC07-BFD0219952FA.png