Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar Zermatt en ik heb een andere strategie bedacht. Ik las op de site dat er gewerkt wordt aan de tunnel het dal in en dus verwachten ze files op de wissel (zater) dagen. Ik heb een hotel geboekt in basel voor de vrijdag en de laatste zaterdag en laat de Tesla daar een week staan. We gaan met de trein van basel naar zermatt (3.15uur) kost natuurlijk wel wat maar je bespaart weer een vignet en de treintunnel. Ik denk ook dat het uiteindelijk sneller is dan met de auto tot Tasch.
Mijn strategie is op zondag vertrekken ipv zaterdag. Zal ook wel files schelen.
Als ik naar de treintarieven kijk is dat voor 4 personen een kostbare zaak
 
Dat weet ik wel zeker. Je raast met je trein lachend langs de files die op zaterdagen steevast tussen Härkingen en Bern staan (in beide richtingen). Goed plan!

Heb je een parkeerplek met oplaadmogelijkheid zodat je met volle batterij kunt vertrekken?
we hebben een kamer in hotel Dorinth, de auto blijft in de parkeergarage, ze zeggen geen laadmogelijkheid, hebben we ook niet per se nodig gezien SuC in de buurt maar mijn ervaring is dat ik vaak in die garages wel ergens een stopcontact weet te vinden waar je met de JB toch kan laden:)
 
Iemand al eens van SuC Machelen naar SuC Metz gereden tijdens de winter met een volgeladen auto ( 5 personen + bagage)
Doenbaar met een 70 of 75 ?
Ik denk dat t krap maar te doen is als je rustig begint met zeg 100km/u. Ik reken meestal met een verbruik van 250wh/km. Je zou dan 68 kW nodig hebben voor dat stuk.
Ken je deze site? Tesla | Hoogte grafiek
 
  • Like
Reactions: BartJ
Nieuw op het forum. Heb drie weken geleden mijn S90D gekregen. Eerste 3.000km staan er op en naar volle tevredenheid. Had hiervoor een Fisker en ben daarom redelijk vergevingsgezind geraakt.....

Ik wil met de kerst nu ook wel eens proberen om met de S op wintersport naar Oostenrijk te gaan. Dat is in de familie niet met groot enthousiasme ontvangen. Daarom is het voor mij wel belangrijk om te weten of ik wachttijden kan verwachten bij de SUC's. Iemand een idee hierover?
 
Ik ben de afgelopen 2 jaar op wintersport geweest in de voorjaars vakantie en heb nog geen problemen gehad bij de SUCs. in februari 2015 heb ik bij Wilnsdorf 15 minuten moeten wachten(er was toen 1 lader stuk) maar dat is nu niet meer aan de hand omdat er veel meer SUCs bij gekomen zijn. (Mogendorf, Moers etc.) Ik zou me er geen zorgen over maken. Meestal stonden we alleen bij de SUCs.
 
Zelfde ervaring als Bas. Je vraagt je zelfs vaak af waarom het zo stil is bij de SuC.
Is geen enkel issue - zeker nu niet meer met het grote aantal onderweg. Tip - proberen zo leeg mogelijk aan te komen (met een marge waar jij en je passagiers je lekker bij voelen), dan laadt je het snelst en kan je het snelst weer op weg.. ervaring leert dat ik liever wat frequenter stop dan langer laden en doorrijden. Het is heel relaxed rijden om elke 2,5 uur even de benen te strekken...
 
  • Like
Reactions: HWS
Zelfde ervaring als Bas. Je vraagt je zelfs vaak af waarom het zo stil is bij de SuC.
Is geen enkel issue - zeker nu niet meer met het grote aantal onderweg. Tip - proberen zo leeg mogelijk aan te komen (met een marge waar jij en je passagiers je lekker bij voelen), dan laadt je het snelst en kan je het snelst weer op weg.. ervaring leert dat ik liever wat frequenter stop dan langer laden en doorrijden. Het is heel relaxed rijden om elke 2,5 uur even de benen te strekken...

Omdat het mij als ik met mijn gezin reis toch niet goed lukt om kort te stoppen, rij ik juist de maximale afstand en laad de auto dan weer tot boven de 90%.

Kortom: je kunt reizen naar je eigen voorkeur, en het mooie is dat dat in elk geval door Duitsland heel goed kan omdat er zoveel SuC's zijn onderweg. Het verschil met hoe je het gewend bent is dan ook niet zo groot als je nu misschien denkt. Mijn ervaring is dat een lange reis met de Tesla zo'n 10-15% langer duurt dan voorheen met de ICE, dat valt best mee en je komt beslist meer ontspannen aan.

Succes met het overtuigen van je familie (want dat moet je echt proberen :rolleyes:)!
 
Wij gaan komende februari naar Saalbach-Hinterglemm (beste apres-ski van Oostenrijk ;)).
Heeft iemand toevallig daar wel eens in een appartement/pension gelogeerd met oplaadmogelijkheid ?

Dag allen,
Medio maart ga ik met vrienden naar Saalbach-Hinterglemm.
3). Bijladen in Saalbach-HinterglemmIk hoor graag jullie ervaringen!
Wij gaan in de paasweek een paar dagen skiën in Saalbach-Hinterglemm. Iemand ervaring met laden in Saalbach-Hinterglemm?

Hoor graag jullie ervaringen van het afgelopen jaar !
 
Last edited:
Was easy, wij zaten in Gollinger Hof en de Tesla heeft tijdens de vakantie in de parkeergarage van het hotel aan het stopcontact gehangen. Kon bijna leeg arriveren en met 100% SoC weer vertrekken. Begrijp dat er tegenwoordig ook een DeC is in Saalbach-Hinterglemm dus laden lijkt me geen probleem nu (wellicht dat het je een etentje kost maar eten moet je toch ;)) Veel (apres) ski plezier en goede reis!
 
  • Like
Reactions: robertvg