Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Wij gaan komende februari naar Saalbach-Hinterglemm (beste apres-ski van Oostenrijk ;)).
Heeft iemand toevallig daar wel eens in een appartement/pension gelogeerd met oplaadmogelijkheid ?




Hoor graag jullie ervaringen van het afgelopen jaar !

Apres-ski in SH. Zeker nog nooit in Ischgl en st.Anton geweest.
Eind Januari zit ik voor een paar dagen in SH. Ik kan ieder geval laden bij Saalbacherhof als het nodig is. Je zou daar nog even kunnen informeren of er nog iets vrij is.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: ebullio
Eind februari ga ik met een aantal vrienden op wintersport naar Tsjechië in de plaats Harrachov, prima te doen via Superchargers in Duitsland. Ik ga vanuit Amsterdam met 3 man en de andere komen vanuit Groningen. Route volgens ev trip planner 11 uur inclusief laden

Schermafbeelding 2016-12-10 om 18.11.18.png

Maar ik zal wel op de bestemmingen moeten gaan laden. Kan ik met mijn UMC op het Tsjechische stroom net laden? Of is het verstanding een meer flexibele laadoplossing mee te nemen. Mede Tesla rijders met ervaring in dit gebied?
Schermafbeelding 2016-12-10 om 18.12.51.png
 
Last edited:
  • Like
Reactions: FrankNL
Laatst haalde ik onze Whispbars op uit de Self Storage, en hoorde toen wat geluidjes. Het bleek dat er enkele metalen palletjes los waren geraakt en op de grond gevallen. We konden ze allemaal terugvinden op één na. Na een telefoontje met David Blom - de importeur van Whispbar - kregen we er snel een paar toegestuurd. Superservice en dank!
 
  • Like
Reactions: HWS
Laatst haalde ik onze Whispbars op uit de Self Storage, en hoorde toen wat geluidjes. Het bleek dat er enkele metalen palletjes los waren geraakt en op de grond gevallen. We konden ze allemaal terugvinden op één na. Na een telefoontje met David Blom - de importeur van Whispbar - kregen we er snel een paar toegestuurd. Superservice en dank!
Ik heb alle losse delen vastgeplakt met hockeytape. Kan er niks meer afvallen.
 
Maar ik zal wel op de bestemmingen moeten gaan laden. Kan ik met mijn UMC op het Tsjechische stroom net laden? Of is het verstanding een meer flexibele laadoplossing mee te nemen. Mede Tesla rijders met ervaring in dit gebied?

Ik heb in Frankrijk en Zwitserland meerdere keren niet kunnen laden met mijn UMC, daarom heb ik een Juice Booster gekocht, die heeft het tot nu toe altijd en overal gedaan.
 
Overigens hoef je er niet op te rekenen dat je mag laden hier in de buurt met de DeC. Ook niet als je vrouw de hele dag gebruik wil maken van de Welness en lunch of dat je simpel gezegd niet in hun hotel logeert. Bij een mochten we na aandringen mischien laden als we er gingen eten en daarna ook de stroom zouden afrekenen. Vonden we toch niet zo klantvriendelijk. Vindt het in de Benelux toch wat makkelijker gaan.
 
Ik ben ook nog totaal niet enthousiast over het DeC programma. Je mag alleen laden als je een bungalow of een erg dure hotelkamer boekt, een duur diner en vervolgens mag je als je pech hebt ook nog een belachelijk stroomtarief afrekenen. Een niet openbaar laadpunt is voordeliger en worden geen belachelijke eisen gesteld. Wat mij betreft komt er gauw een einde aan deze elitaire opzet.
 
Last edited: