Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Het is zo ver: vandaag met 20 graden de sneeuwkettingen uitgeprobeerd, de 3x2.5mm2 kabel is bezorgd en getest, ABRP staat standby en de skikleding is ingespoten. Morgen voor het eerst met de Tesla op een echte roadtrip naar de Franse Alpen via SUCs Brussel/Arlon/Nancy/Val-de-Meuse/Aire du Poulet de Bresse/Bernin.

Dank voor jullie
ervaring, adviezen, tips en geruststelling, ik zal laten weten hoe een en ander verloopt!

View attachment 381085


Ik volg je zondagochtend maar bij mij geeft ABRP:

tesla_red.png
Arlon 12% 49% 00:17
00:47 74 km
tesla_red.png
Metz 26% 72% 00:23
01:43 176 km
tesla_red.png
Val-de-Meuse 10% 63% 00:25
01:20 147 km
tesla_red.png
Beaune 10% 70% 00:30
01:37 170 km
tesla_red.png
Aire de Saint-Priest 10% 53% 00:20
01:09 107 km
tesla_red.png
Bernin 15%

Vertrek wel van Zandhoven bij Antwerpen
 
Zijn er mensen met ervaringen richting Zwitserse Alpen? Ik rij morgenmiddag via Straatsburg en zaterdag verder via Basel naar Les 4 Vallées. Met name de laatste SuC voor het rhonedal, Martigny, baart mij enigszins zorgen.Heeft maar 8 stalls en ligt op een zeer ICE-gevoelige plek voor een grote stop aan de snelweg.
 
Zijn er mensen met ervaringen richting Zwitserse Alpen? Ik rij morgenmiddag via Straatsburg en zaterdag verder via Basel naar Les 4 Vallées. Met name de laatste SuC voor het rhonedal, Martigny, baart mij enigszins zorgen.Heeft maar 8 stalls en ligt op een zeer ICE-gevoelige plek voor een grote stop aan de snelweg.
Vorige winter via de Lötschberg naar de Valais getrokken met een stop in Rubigen. Geen risico op iceing maar wel een zielig stopplaatsje met enkel een tankstation nabij. Zou voor les4vallees ook nog net moeten kunnen, al naargelang waar precies.
 
Zijn er mensen met ervaringen richting Zwitserse Alpen? Ik rij morgenmiddag via Straatsburg en zaterdag verder via Basel naar Les 4 Vallées. Met name de laatste SuC voor het rhonedal, Martigny, baart mij enigszins zorgen.Heeft maar 8 stalls en ligt op een zeer ICE-gevoelige plek voor een grote stop aan de snelweg.
Al heel vaak gestopt (niet met een Tesla), maar zo goed als nooit ICEing aan de gang daar.
Goede laatste stop met supermarkt, eetgelegenheid, goede wc's, niets op aan te merken.
 
Ik volg je zondagochtend maar bij mij geeft ABRP:

tesla_red.png
Arlon 12% 49% 00:17
00:47 74 km
tesla_red.png
Metz 26% 72% 00:23
01:43 176 km
tesla_red.png
Val-de-Meuse 10% 63% 00:25
01:20 147 km
tesla_red.png
Beaune 10% 70% 00:30
01:37 170 km
tesla_red.png
Aire de Saint-Priest 10% 53% 00:20
01:09 107 km
tesla_red.png
Bernin 15%

Vertrek wel van Zandhoven bij Antwerpen

Wij slapen bij Nancy en laad hem daar tot 100% op (Supercharger bij het hotel). Gaan lunchen bij Bourge-en-Bresse en laden hem tijdens de lunch ook 100% op. Mijn neuroticisme dwingt mij bij Bernin ook tot 100% op te laden omdat we daarna de bergen ingaan .
 
Wij slapen bij Nancy en laad hem daar tot 100% op (Supercharger bij het hotel). Gaan lunchen bij Bourge-en-Bresse en laden hem tijdens de lunch ook 100% op. Mijn neuroticisme dwingt mij bij Bernin ook tot 100% op te laden omdat we daarna de bergen ingaan .
Daar heb jij niets meer aan, maar ik heb al twee keer heel goede ervaring met een hotel met Destination Charger in Nancy (of eigenlijk heet het plaatsje Laxou). Ligt dicht bij de snelweg (1 km) en heet Hotel Lorraine, nieuw, modern ingericht. Niet heel grote kamers, maar prima voor € 60,— per nacht ex ontbijt voor 2 personen. In het weekend hebben ze aanbieding incl ontbijt en diner voor € 113,— voor twee.
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Als je naar Zwitserland gaat is de Mercure bij Straatsburg ook wel een aanrader. De SuC ligt op terrein van het hotel en is altijd rustig. Kamers zijn schoon, maar niet al te groot. Retaurant is prima, ontbijt ook.Hebben vaak aanbiedingen, heb nu kamers voor 2pers incl ontbijt voor 99 euro/nacht
 
  • Like
Reactions: Radd
Het is zo ver: vandaag met 20 graden de sneeuwkettingen uitgeprobeerd, de 3x2.5mm2 kabel is bezorgd en getest, ABRP staat standby en de skikleding is ingespoten. Morgen voor het eerst met de Tesla op een echte roadtrip naar de Franse Alpen via SUCs Brussel/Arlon/Nancy/Val-de-Meuse/Aire du Poulet de Bresse/Bernin.

Dank voor jullie
ervaring, adviezen, tips en geruststelling, ik zal laten weten hoe een en ander verloopt!

View attachment 381085
Veel plezier op vakantie!
 
Zijn er mensen met ervaringen richting Zwitserse Alpen? Ik rij morgenmiddag via Straatsburg en zaterdag verder via Basel naar Les 4 Vallées. Met name de laatste SuC voor het rhonedal, Martigny, baart mij enigszins zorgen.Heeft maar 8 stalls en ligt op een zeer ICE-gevoelige plek voor een grote stop aan de snelweg.

Mijn neef was pas geleden nog bij Martigny. Dat is een prima plek, zegt hij. Basel (Pratteln) moet je vermijden. Daar staat het altijd vol. Dat is achter een hotel, bij een zwembad, 4 stalls, vol en langzaam. Bij Egerkingen zijn 10 stalls, maar daar ben ik nog niet geweest. Hou er wel rekening mee dat je als je echt de bergen in gaat, hoger zit in je verbruik. Have fun!