You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Had ik het dus goed gezien, een B16 aardlekautomaat. Dat is dan niet verwonderlijk dat hij er na een bepaalde tijd uitklapt, precies zoals hij zou moeten doen bij een belasting van 24A. Dit is een factor 1,5 boven de norm. Dus wil je met 24A laden, dan zul je toch deze moeten vervangen voor een B25.
Bij de automaat staat B16.
Houdt dat in dan ik niet landurig boven de 16A mag laden? Dat zou dan wel een heel simpele verklaring zijn
Als dat zo is, is dat dan op te lossen?
Max 16A om toe te passen idd. Is laden met 16A niet voldoende voor jou? Hiermee krijg je je auto meestal snel genoeg vol toch? Enige aanpassing die je hoeft te doen is de max van je oplader op 16A te zetten.Bij de automaat staat B16.
Houdt dat in dan ik niet landurig boven de 16A mag laden? Dat zou dan wel een heel simpele verklaring zijn
Als dat zo is, is dat dan op te lossen?
Max 16A om toe te passen idd. Is laden met 16A niet voldoende voor jou? Hiermee krijg je je auto meestal snel genoeg vol toch? Enige aanpassing die je hoeft te doen is de max van je oplader op 16A te zetten.
Max 16A om toe te passen idd. Is laden met 16A niet voldoende voor jou? Hiermee krijg je je auto meestal snel genoeg vol toch? Enige aanpassing die je hoeft te doen is de max van je oplader op 16A te zetten.
Qua vastrecht kost dit volgens mij (haast) niets extra.Ik zit er nog steeds op te broeden om mijn 16 ampere op te waarderen naar 25. Als ik een koper kan vinden voor mijn laadkabel en mijn Hager schakelautomaat doe ik dat. Als er nog iemand hulp zoekt bij de installatie van een laadpaal en deze onderdelen daarbij over kan nemen wil ik ook nog wel helpen, is een leuk klusje
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie input.
Ik kan nu beter voorbereid een interessant gesprek met m'n installateur voeren.
Eén ding zit me nog dwars:
De eerste keer dat ik een probleem had, stopte het laden zonder dat de automaat eruit klapte.
Nadat ik het laden herstart had klapte de automaat er wel uit.
Dat gebeurde zowel bij de eerste laadpaal als bij de tweede.
Triest is wel, dat de eerste laadpaal dus helemaal niet vervangen had hoeven worden
Nu kan je dus standaard op 16A laden zonder je zorgen te maken dat er ook andere stroomvreters actief zijn of actief zullen worden tijdens het laden. Mocht je toch op 25A willen laden dan zal je de 16A automaat moeten laten vervangen door een 25A automaat.Ja, dat is normaal gesproken voldoende. Soms als je weet dat je snel weer weg wilt, zou je graag wat snellen willen kunnen laden. Alleen daarom had ik de installateur gevraagd om smart charging, waarmee ik hogere snelheid kon laden.
Ik heb 7 jaar op doorgaans 13A geladen.
Als ik dan eens haast had om te laden, dan moest ik iedereen vragen geen grote stroomvreters aan te zetten en stelde ik de tesla op 17A in
Voor de duidelijkheid : het gaat hier niet om de energie aansluiting maar om de apparatuur die uitgebreid dient te worden op 25A laden mogelijk te maken.Qua vastrecht kost dit volgens mij (haast) niets extra.
Dat ligt anders van 3x25 naar 3x35A. Dat kost € 700 per jaar extra aan vastrecht
Klopt. Aardlekautomaat, bedrading en laadkabel moet ik dan aanpassen. Voorlopig is het me dat niet waard, ben “vol” in 7 uur en dat is snel genoegVoor de duidelijkheid : het gaat hier niet om de energie aansluiting maar om de apparatuur die uitgebreid dient te worden op 25A laden mogelijk te maken.
Ja dus, @adjego was me al voor. De installateur zal uit gewoonte een 16 ampere automaat hebben besteld/geplaatst. Mogelijk zegt hij dat je geen 25 ampere automaat mag plaatsen vanwege selectiviteit, echter volgens de laatste NEN1010 norm mag dat wel als de laadpaal "slim" is en dus de laadstroom aanpast aan de totale vraag (wat in jouw geval ook zo is).
Succes ermee, case closed wat mij betreft.
NEN 1010, rubriek 722 : als er sprake is van een loadbalancer mag er gerekend worden met de gelijktijdigheidsfactor.Dat mag je even aanwijzen waar die wijziging in NEN1010 staat. We vinden dat het mag vanwege het slimme karakter van de laadpaal, maar het staat echt niet in NEN1010.
Dat mag je even aanwijzen waar die wijziging in NEN1010 staat. We vinden dat het mag vanwege het slimme karakter van de laadpaal, maar het staat echt niet in NEN1010.
Dat speelde ook door mijn hoofd toen ik alle reacties en 'oplossingen' las. Dit suggereert dat er echt wel meer aan de hand is.Eén ding zit me nog dwars:
De eerste keer dat ik een probleem had, stopte het laden zonder dat de automaat eruit klapte.
In mijn ervaring levert 1 voor 1 de problemen afpellen het snelste resultaat. Daarom mijn advies: Eerst een nieuwe automaat erin en dan opnieuw testen. Het kan zomaar zijn dat ineens alle problemen zijn opgelostDat speelde ook door mijn hoofd toen ik alle reacties en 'oplossingen' las. Dit suggereert dat er echt wel meer aan de hand is.
Klinkt heel mooi. Maar een probleem waarbij de automaat niet af slaat los je denk ik niet op door een zwaardere automaat te plaatsen.In mijn ervaring levert 1 voor 1 de problemen afpellen het snelste resultaat. Daarom mijn advies: Eerst een nieuwe automaat erin en dan opnieuw testen. Het kan zomaar zijn dat ineens alle problemen zijn opgelost