S-19910
Driving Model-S #19910
Kan je verduidelijken waarom je het niet meer zou doen? Ik sta namelijk op het punt het wel te doen. Ik heb momenteel 1x40amp en zonnepanelen.
Ik wou naar 3x40amp en nog zonnepanelen bij leggen. Niet doen dus??
oei, misverstandje... sorry...
een beetje een lang verhaal dat ik hier niet helemaal ga doen, maar ik moest een nieuwe aansluiting hebben (op een nieuwe distributiekabel) en, wegens wijziging van de normen, ook een nieuwe grondkabel leggen.
Mijn Classic met duolader kan laden op 3*32A, ik deed véél kilometers én er waren toen geen (0) superchargers in de EU.
En toen al wist ik dat ook de auto van mijn vrouw zou ingeruild worden wanneer de "kleine" Tesla zou komen.
Meerkost van dat ganse plaatje toen tussen 3*40A en 3*63A was beperkt; en om te vermijden dat ik vroeg of laat opnieuw met capaciteitsproblemen (op de distributiekabel) zou geconfronteerd worden (zoals een paar jaar voordien) ben ik ineens naar 3*63A gegaan.
Even meegeven dat we toen ook 4 kinderen op kot hadden, in het weekend stonden was- en droogmachines continu op.
Dat we inductief koken; en dat we sauna wilden bouwen - ook al 9kW. (die er intussen is).
Vandaag zou ik waarschijnlijk naar 3*32A of 3*40A gaan.
Omdat ik nu méér vertrouwd ben met het laden.
Omdat er nu vele superchargers staan en ik niet leeg toekom en 's nachts tot 100% moet laden om lange dagritten te maken. Rekening houdende dat ik 24/7 beschikbaar moest zijn.
Omdat er nu betaalbare, betrouwbare smart-chargers zijn.
Ik ken uw persoonlijke situatie niet (wil desgevallend wel eens langskomen, ik woon op de grens met Pulle ), weet niet hoeveel je moet laden op welke tijd en welke andere verbruikers je nog hebt.
Maar weet dat met smart-laders véél kan opgelost worden.