Firebird
Active Member
Eens gaan eten in spa bij de DeC. En je bent weer vol.
Let wel op want woensdag 27ste is het drivers parade voor de 24h in het centrum van spa.
Hmm. Je buikje én je auto… .
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eens gaan eten in spa bij de DeC. En je bent weer vol.
Let wel op want woensdag 27ste is het drivers parade voor de 24h in het centrum van spa.
Ik zocht wat verder en volgens mij is het zo dat enkel de Tesla MS en MX toegang hebben. We zijn donderdag met de Zoe in de buurt. Als het mogelijk is, ga ik voor alle zekerheid even checken, maar ik denk dat ik het antwoord al weet.
Hoewel ik het op dit moment het uitsluiten van andere merken misschien nog kan begrijpen, kan dit toch niet de optimale situatie zijn. Wat krijg je dan op termijn: iedereen zijn eigen netwerkje en enkel toegankelijk voor de voertuigen van het eigen merk??
Men werkt standaarden uit en dan wordt de standaard zo gemanipuleerd dat het geen standaard meer is. Men zou Tesla's gratis kunnen toelaten en de anderen laat betalen.
Ik heb de test niet uitgevoerd. Het programma was al goed gevuld en het Ores laadpunt in Malmedy werkte perfect.
Ik kan dus uit eigen ervaring niets bevestigen.
Maar op Stromtankstellen Verzeichnis | GoingElectric.de kan je enkele destination chargers vinden waarop toch ook al andere merken hebben kunnen laden. Met hier een Zoe en hier een i3. Het ziet er dus naar uit dat ook andere merken op de DeCs kunnen laden.
Ik post dit bericht ook maar in de topic Destination chargers waar het meer op zijn plaats staat.
Geef uw woonplaats op en stel de vraag hier op het forum, om met een tesla eens langs te komen. er zullen wel kandidaten zijn in uw omgeving om eens te komen testen, en dan weet je het meteen.Hoi allen,
Nog een paar maanden en mijn S 60D wordt geleverd. (!)
Laadstation is geïnstalleerd, alles volgens de regels met 5G6 XVB kabel naar de garage toe.
Alleen: er is geen N voorzien (oud appartementsgebouw in Brussel) en op de 3F staat dus 220V.
Installateur heeft dus laadstation ingessteld op monofase. 32A eruit halen is geen probleem daar meter is ingesteld op 40A.
Na overleg met de tesla delivery specialist verzekerde die mij dat het laden aan 7kW zou gebeuren.
Echter iemand anders met ervaring zei me dat dat niet zal lukken aangezien de 11kW AC onboard lader maar 16A zal trekken.
Mijn vraag: wat gaat er gebeuren als ik hem inplug? Laden aan 3.5kW of 7kW?
edit: niet zo erg, SuC is op 6km van hier. ;-)
Hoi allen,
Nog een paar maanden en mijn S 60D wordt geleverd. (!)
Laadstation is geïnstalleerd, alles volgens de regels met 5G6 XVB kabel naar de garage toe.
Alleen: er is geen N voorzien (oud appartementsgebouw in Brussel) en op de 3F staat dus 220V.
Installateur heeft dus laadstation ingessteld op monofase. 32A eruit halen is geen probleem daar meter is ingesteld op 40A.
Na overleg met de tesla delivery specialist verzekerde die mij dat het laden aan 7kW zou gebeuren.
Echter iemand anders met ervaring zei me dat dat niet zal lukken aangezien de 11kW AC onboard lader maar 16A zal trekken.
Mijn vraag: wat gaat er gebeuren als ik hem inplug? Laden aan 3.5kW of 7kW?
edit: niet zo erg, SuC is op 6km van hier. ;-)
Is hier al wel ooit eerder uitgelegd dat de monolader gewoon tot 11 kW laadt en dus ook 32A op 230V (7,7 kW) haalt aan een Type 2 laadstation. In dit zeldzame geval heeft de Tesla DeS eens gelijk.Hoi allen,
Nog een paar maanden en mijn S 60D wordt geleverd. (!)
Laadstation is geïnstalleerd, alles volgens de regels met 5G6 XVB kabel naar de garage toe.
Alleen: er is geen N voorzien (oud appartementsgebouw in Brussel) en op de 3F staat dus 220V.
Installateur heeft dus laadstation ingessteld op monofase. 32A eruit halen is geen probleem daar meter is ingesteld op 40A.
Na overleg met de tesla delivery specialist verzekerde die mij dat het laden aan 7kW zou gebeuren.
Echter iemand anders met ervaring zei me dat dat niet zal lukken aangezien de 11kW AC onboard lader maar 16A zal trekken.
Mijn vraag: wat gaat er gebeuren als ik hem inplug? Laden aan 3.5kW of 7kW?
edit: niet zo erg, SuC is op 6km van hier. ;-)
Hoi allen,
Nog een paar maanden en mijn S 60D wordt geleverd. (!)
Laadstation is geïnstalleerd, alles volgens de regels met 5G6 XVB kabel naar de garage toe.
Alleen: er is geen N voorzien (oud appartementsgebouw in Brussel) en op de 3F staat dus 220V.
Installateur heeft dus laadstation ingessteld op monofase. 32A eruit halen is geen probleem daar meter is ingesteld op 40A.
Na overleg met de tesla delivery specialist verzekerde die mij dat het laden aan 7kW zou gebeuren.
Echter iemand anders met ervaring zei me dat dat niet zal lukken aangezien de 11kW AC onboard lader maar 16A zal trekken.
Mijn vraag: wat gaat er gebeuren als ik hem inplug? Laden aan 3.5kW of 7kW?
edit: niet zo erg, SuC is op 6km van hier. ;-)
Met de oude monolader (komt overeen met de huidige std lader) kon / kun je max 16A halen (op 1 of 3 fasen) dus....ca 3,5 kW op 1 fase.
//--//
Ik zal dit nog eens aan n kennis voorleggen ;-) Misschien kom ik er nog wel op terug
Ik woon in de buurt pm om even af te spreken om te testenHoi allen,
Mijn vraag: wat gaat er gebeuren als ik hem inplug? Laden aan 3.5kW of 7kW?
edit: niet zo erg, SuC is op 6km van hier. ;-)