Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Performance boost upgrade?

This site may earn commission on affiliate links.
Dat optrekken van 0 tot 100 vind ik niet zo interessant. Hoe is de versnelling zo pak weg tussen de 80 en de 120 km/uur? Merk je dan ook nog een verschil t.o.v. de Model 3 zonder Acceleration boost?
Volgens mij wel. Er zijn inmiddels een paar filmpjes op Youtube, die dat wel suggereren. Zoek ze maar op met de zoekbegrippen Tesla model 3 acceleration boost. Terug kijken vanaf 4 dagen geleden.
 
Ik rij als 30 jaar motor voor mijn werk, (rij-instructie, etc etc)dus geloof me maar dat ik een beetje kan sturen. Ik heb nog nooit extra pk's nodig gehad om me te redden.....als je die extra pk's nodig hebt is er in het voor traject iets mis gegaan... misschien is een VRO een idee?. ;)
Ikzelf heb in mijn hele leven 1 ongeluk veroorzaakt, naast 1 keer een parkeerpuntje zonder schade. Eenzijdig ongeluk wel te verstaan. Ik reed met de motor op de A10 een km of 3 voor de Coentunnel richting Noorden. Paar honderd meter voor mij pas verkeer en achter mij nog verder weg. Het wegdek was glimmend en nat, want het had geregend. Ik gaf wat gas om aan te sluiten. Voordat ik het wist lag ik samen met de motor op de vluchtstrook. Olie dus.............

Daarnaast reed ik een keer op het platteland van Frankrijk. Naast de weg was er half hoog groen. Ik reed 85 en nam een flauwe onoverzichtelijke bocht en wat zag ik op mijn rijstrook opdoemen....? Ja, een Fransman in een Peugeot uit tegenover gestelde richting die schrok en van schrik verlamde. Gelukkig was mijn eerste motor een Honda XL 250 off road. Dus ik dook het groen in, hield het gas erop, ging op de pedalen staan en sneed de bocht af. Dat was ook een kwestie van een tiende van een seconde reactievermogen. De uitvoering duurde iets langer. Als je weet dat je motor of auto iets aankan dan vertrouw je daar meer op en durf en doe je meer. Het is dus ook de gedachte alleen al dat je meer mogelijkheden hebt die je meer vertrouwen geeft. Alleen al die (schijn-) zekerheid voor mogelijk 1 eventuele keer in mijn leven is mij de € 1800 waard.

Tinus, Dank je voor jouw feedback. Jij hebt mij overtuigd dat ik het pakket maar moet aanschaffen.
 
Last edited:
En wat die je met je verzekering? Als ik het me goed herinner maakte jij je al zorgen over de gevolgen van een niet gebruikte trekhaak .....
De trekhaak is een ander topic, maar deze is wel illegaal als je iets trekt of als je er een ongeluk mee krijgt, als er geen trekgewicht bij de RDW staat geregistreerd. Ik maakte mij niet echt zorgen, maar gaf dit punt juridisch aan. Je bent bij de bovenstaande 2 mogelijkheden niet verzekerd en mogelijkerwijs strafbaar. Ik heb geen strafblad, ondanks ik ten tijde van motor rijden "brother of" ben geweest en wil het ook zo houden.
Deze boost upgrade is niet illegaal.
 
Last edited:
De trekhaak is een ander topic, maar deze is wel illegaal als je iets trekt of als je er een ongeluk mee krijgt, als er geen trekgewicht bij de RDW staat geregistreerd. Ik maakte mij niet echt zorgen, maar gaf dit punt juridisch aan. Je bent bij de bovenstaande 2 mogelijkheden niet verzekerd en mogelijkerwijs strafbaar. Ik heb geen strafblad, ondanks ik ten tijde van motor rijden "brother of" ben geweest en wil het ook zo houden.
Deze boost upgrade is niet illegaal.
Nu heb ik spijt dat ik er om gevraagd heb, want nu ga je weer jouw persoonlijke zorgen delen alsof het vaststaande feiten zijn. Nergens heb je kunnen onderbouwen dat het monteren van een trekhaak illegaal zou zijn en nu hangt er zelfs al een strafblad in de lucht :eek:

Dat de performance upgrade wel legaal is, wordt door jou ook weer zonder enige onderbouwing als feit gepresenteerd.

Persoonlijk zou ik me eerder zorgen maken over de performance boost dan over een trekhaak (zolang je niet daadwerkelijk gaat trekken natuurlijk). Nog even los nog van het feit dat ik het niet over legaal versus illegaal had, maar over de verzekering.
 
Beetje gemeten en de 0-100 tijd is feitelijk onder de 4 seconden gekomen. Dat haal ik al op een volledig vlakke weg, vochtig met 80% soc.

Ook de leaderboard laat vergelijkbare cijfers zien. Erg netjes. Voor de update (ook na de laatste 5% vermogensbump) zat ik op 4,6 dus er is 6-7 tienden vanaf.

Daarmee is de Performance nog altijd significant sneller, maar dit is voor mij echt het geld meer dan waard.
 
  • Like
Reactions: Jooop
Nu heb ik spijt dat ik er om gevraagd heb, want nu ga je weer jouw persoonlijke zorgen delen alsof het vaststaande feiten zijn. Nergens heb je kunnen onderbouwen dat het monteren van een trekhaak illegaal zou zijn en nu hangt er zelfs al een strafblad in de lucht :eek:

Dat de performance upgrade wel legaal is, wordt door jou ook weer zonder enige onderbouwing als feit gepresenteerd.

Persoonlijk zou ik me eerder zorgen maken over de performance boost dan over een trekhaak (zolang je niet daadwerkelijk gaat trekken natuurlijk). Nog even los nog van het feit dat ik het niet over legaal versus illegaal had, maar over de verzekering.
2 dingen.
Het monteren is niet illegaal, het erop hebben terwijl je rijdt of parkeert EN/OF als er iets mee gebeurt en je brengt schade toe aan anderen, terwijl dat voor de ander ongewenst is, is illegaal.
Als zo'n boost upgrade illegaal zou zijn in Nederland, dan had Tesla het niet aan mogen bieden. Want zij stellen dat, ook al heb je de auto betaald er twee eigenaren zijn de koper en Tesla. Zij mogen als eigenaar niet iets illegaals aan de auto doen.
 
2 dingen.
Het monteren is niet illegaal, het erop hebben terwijl je rijdt of parkeert EN/OF als er iets mee gebeurt en je brengt schade toe aan anderen, terwijl dat voor de ander ongewenst is, is illegaal.
Onderscheid maken tussen "monteren" en "er mee rijden" is theoretisch geneuzel. Als je hem monteert dan doe je dat om er mee te gaan rijden. Maar niet noodzakelijk om er mee te trekken.

Praktisch gezien herhaal je gewoon wat je al zo vaak hebt gezegd, wederom zonder onderbouwing.
Als zo'n boost upgrade illegaal zou zijn in Nederland, dan had Tesla het niet aan mogen bieden. Want zij stellen dat, ook al heb je de auto betaald er twee eigenaren zijn de koper en Tesla. Zij mogen als eigenaar niet iets illegaals aan de auto doen.
Twee eigenaren? Ik denk dat ik onder een steen leef. Wie zijn "zij" eigenlijk als je het hebt over "zij stellen"?
 
Als zo'n boost upgrade illegaal zou zijn in Nederland, dan had Tesla het niet aan mogen bieden.

Ik zou daar toch heel voorzichtig met zijn. Ik vermoed dat ze het gewoon nog niet doorhebben zoals in Belgie.
Net zoals Chiptuning, is dit in België, denk ik, niet illegaal, indien je het gelijkvormigheids attest laat aanpassen en de verzekering
ervan op de hoogt stelt: lees betaal extra. Nu, voor Nederland kan ik weinig zeggen maar volgens mij is het toch een grijze zone.

Ik stel voor dat we deze thread sluiten en er nooit nog over praten om geen slapende honden wakker te maken :cool:
 
  • Funny
Reactions: DutchTM3
Onderscheid maken tussen "monteren" en "er mee rijden" is theoretisch geneuzel. Als je hem monteert dan doe je dat om er mee te gaan rijden. Maar niet noodzakelijk om er mee te trekken.

Praktisch gezien herhaal je gewoon wat je al zo vaak hebt gezegd, wederom zonder onderbouwing.
Twee eigenaren? Ik denk dat ik onder een steen leef. Wie zijn "zij" eigenlijk als je het hebt over "zij stellen"?
Jij bent toch ambtenaar geweest zei je?

Tesla stelt.

Maar voor mij, als particulier, gaat het feest waarschijnlijk niet door, want wat is de uiteindelijke prijs incl BTW? Weet iemand dat? € 1800 of € 2190?
 
Last edited:
Goed dat je het er nog even bijgezet hebt want zo omschrijf je normaal gesproken niet een mening.
Meestal begint die dan ook met "Ik vind".

Ik ben wel benieuwd naar je onderbouwing waarom je het bizar veel geld vindt voor deze upgrade?

Een mening is per definitie een subjectieve opvatting maar voor wat het waard is: ik vind het hele idee van 0.5 seconde sneller van 0-100 komen met een toch al belachelijk snelle auto een clusterfuck van typische mannenissues. Daar heb ik persoonlijk geen geld voor over dus is elke euro voor zo'n upgrade mij te veel.
 
Jij bent toch ambtenaar geweest zei je?

Tesla stelt.
Shots fired :D

Je zei "zij stellen". Meervoud, dus. Als "zij" op Tesla had geslagen, dan had je ook in de zin ervoor de meervoudsvorm moeten gebruiken. Dus "Als zo'n boost upgrade illegaal zou zijn in Nederland, dan hadden Tesla het niet aan mogen bieden.". Door in die zin enkelvoud te gebruiken kon "zij" niet meer op Tesla slaan. Maar los van enkelvoud en meervoud, als "zij" wel op Tesla had geslagen dan was het niet een kwestie van "mogen" maar van "willen" geweest. Plus dat het denk ik helemaal niet aan de mensen van Tesla is om te bepalen of zij wel of geen eigenaar zijn. Hoe graag ze dat misschien ook zouden willen.

Ik gaf alleen maar ambtenaar te zijn geweest om duidelijk te maken dat dat wat mij betreft niet heel veel hoeft te zeggen. Dat blijkt hier wel weer ;)

Maar voor mij gaat het feest waarschijnlijk niet door, want wat is de uiteindelijke prijs incl BTW? Weet iemand dat?
Gewoon die 1800,-.
 
  • Informative
Reactions: pati07
Je overweegt om het geld uit te geven zodat je met het toegenomen vermogen (van supersnel naar supersupersnel) een verkeersongeval dan wel kan ontwijken?

Die moet je even uitleggen.
Dat heb ik al gedaan, maar nog even. Als particulier vind ik een upgrade als deze wel € 1800 incl BTW waard, maar als het dan € 2190 incl btw wordt vind ik het weer teveel voor dit moment. Ik denk niet dat ik de rest van 2019 een uitwijkmanouvre moet maken. Ik wacht de volgende upgrade af. Ik kan mijn geld ook anders besteden dit jaar