Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Performance boost upgrade?

This site may earn commission on affiliate links.
Zijn de kosten voor het gereedmaken voor het thuisladen (opwaarderen naar 3-fasen en aanpassen installatie) evt wel aftrekbaar?

Aftrekbaar van wat?

Niet van de bijtelling uiteraard maar als je deze investering zakelijk maakt dan zijn de kosten ook zakelijk en gaan dus van de winst af en komen (deels) op de balans. Even je boekhouder contacten lijkt me verstandig.
 
Ik zie dat de fiscus de regeling verder en verder in eigen voordeel heeft aangescherpt. En de bijtelling is al veel te hoog in Nederland (ja, niet voor EV’s, maar dat feestje is ook snel genoeg voorbij).

Niet aftrekbaar dus.

Toch idioot, want het feitelijke voordeel wordt daarmee verlaagd.

Maar goed, wellicht de kerstbonus deels omzetten in performance boost door de werkgever?
 
Uiteraard kan dit niet!!

Dit zijn geen onderhoudskosten maar valt onder accessoires.

Formeel kan dit idd niet maar er zijn genoeg "bijtellers" met een eigen bijdrage (kan in mindering komen op bijtelling) welke gelijk is aan bedrag van accessoires. Omschrijving van eigen bijdrage is wel belangrijk en liefst in maandelijkse termijnen verrekenen met loonbriefje.
 
Ok, nog één keer, en dan beloof ik erover op te houden :)

Die performance upgrade, die hoeft van mij niet zo. Maar waar ik wel op zit te wachten:
 

Attachments

  • Upgrade.jpg
    Upgrade.jpg
    162.9 KB · Views: 94
Men beloofd via de upgrade een snellere 0-100 tijd. Bij aanschaf stond er als uitgangspunt 4,6 sec en nu nog steeds. Maar ik heb wel 2x een "power upgrade" gehad via de reguliere software update. Bij een volle accu op juiste temperatuur zitten we nu toch al rond de 4 sec.? (LR/AWD)

Ik vraag me dus af wat werkelijke verbetering is. De auto zal toch merkbaar sneller moeten worden als je 1800 euries aftikt. Gaat de auto dan opeens in ca. 3,5 sec naar de 100? Vermelden ze dat maar niet omwille van de P-klanten???

Misschien kunnen de beoogde upgraders even een 0-100 meting doen voor én na de upgrade :)
 
Formeel kan dit idd niet maar er zijn genoeg "bijtellers" met een eigen bijdrage (kan in mindering komen op bijtelling) welke gelijk is aan bedrag van accessoires. Omschrijving van eigen bijdrage is wel belangrijk en liefst in maandelijkse termijnen verrekenen met loonbriefje.

Uiteraard is een eigen bijdrage altijd aftrekbaar.

Maar een accessoire wordt gekocht moet daar óók weer bijtelling over betaald worden. Echter, betaal jij die accesoire zelfstandig, tsja, dan is er ook geen bijtelling over te heffen.
 
Even een overdenking van mijn kant.......Praten we idd over dezelfde upgrade? Alleen voor de AWD LR?
Zijn er bezitters van het Performance model die ook een upgrade aanbieding hebben gekregen?
Noot hierbij. Ik heb een AWD LR. En ging er in eerste instantie vanuit dat alleen deze versie een upgrade-aanbieding heeft ontvangen, maar de discussie hier laat ruimte voor een upgrade mogelijkheid voor de Performance.

Dan een aantal andere overdenkingen mbt waarom wel / niet deze upgrade aan te schaffen.
- KNAC praat. Is het leuke praat om de snellere acceleratie te bespreken in de kroeg, met de Kerst of bij een auto evenement?
- Beveiliging. Heb je er iets aan als je een ongeluk wilt vermijden? Ipv dat een auto zich boort in de passagiersvoordeur in de achterpassagiersdeur of nog net het achterlicht raakt.....
- waardevastheid / inruilmogelijkheden. Zal deze upgrade een gunstig effect hebben?
- Verzekering. accessoire of vaste auto uitbreiding? Zal deze upgrade (evt extra bij) te verzekeren zijn en uitbetaald worden, mocht de auto binnen de nieuwwaarde periode total loss raken?
- Overgangsstap naar Performance versie. Zou deze upgrade een tussenstap kunnen zijn om een AWD LR versie om te zetten naar een Performance versie? En wanneer in de toekomst de mogelijkheid wordt geboden om de AWD LR versie naar een volledige Performance om te zetten, kan dat financieel nog tot grote verschillen leiden als je pas dan besluit om een volledige upgrade aan te schaffen?

- Zijn er nog andere, niet financiële, beweegredenen om deze upgrade wel dan niet op dit moment aan te schaffen? Aan jullie de eer om het aan te vullen.
 
Men beloofd via de upgrade een snellere 0-100 tijd. Bij aanschaf stond er als uitgangspunt 4,6 sec en nu nog steeds. Maar ik heb wel 2x een "power upgrade" gehad via de reguliere software update. Bij een volle accu op juiste temperatuur zitten we nu toch al rond de 4 sec.? (LR/AWD)

Ik vraag me dus af wat werkelijke verbetering is. De auto zal toch merkbaar sneller moeten worden als je 1800 euries aftikt. Gaat de auto dan opeens in ca. 3,5 sec naar de 100? Vermelden ze dat maar niet omwille van de P-klanten???

Misschien kunnen de beoogde upgraders even een 0-100 meting doen voor én na de upgrade :)

De LR AWD zit zeker niet op 4 seconden 0-100.