Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Performance boost upgrade?

This site may earn commission on affiliate links.
Bedankt. Gevonden. En inderdaad, de factuur beschrijft € 1487,60 excl; BTW € 312,40; totaal € 1800, = incl BTW.
Ik heb de boost even uitgeprobeerd met een rondje op de A50 Epe, Heerde Vaassen, Epe. Het kan inbeelding zijn, maar ik vind de motoren wat rustiger werken, de controle over de auto wat vergroot ( ook bij zeer lage snelheden), de auto wat stabieler en inderdaad meer pk's ter beschikking, maar of de auto sneller optrekt?? Hij is wel bij even wegschieten en objecten ontwijken terwijl je gas geeft prettiger. Mijn SOC was aan het begin 79 %, maar de auto was nog niet echt goed opgewarmd. Dat rondje koste wel 12 % SOC, want op het einde stond de teller op 67 %, terwijl ik niet als een gek heb uitgeprobeerd.

Je merkt het vooral als je bij lagere snelheden vol gas geeft. Response is veel directer...
 
Appart dat je het niet echt merkt. Ik had dat meer na die 5% update dat ik het niet echt merkte. Maar na deze update voel ik mega verschil.

deze is ook mooi:
Bij mij is het inderdaad ook een behoorlijk verschil, zelfs zodanig dat als je echt voluit gaat de grenzen van het onderstel een klein beetje in beeld lijken te komen, maar mogelijk is dat omdat de neus wat meer omhoog komt doordat de voormotor meer meehelpt. Overall vind ik het een ander auto en vind ik het een forse vooruitgang. De motoren klinken mij op de een of andere manier ook soepeler dan voorheen. Hij is gewoon nog "peppier" dan hij al was.

Het lijkt me dat het filmpje de bevindingen van Wugz in
Model 3 AWD+ (Acceleration Boost) tested from 0-160 km/h - Peak power up 11%, Peak torque up 12%, 0-60 mph in 3.78s : teslamotors lijkt tegen te spreken voor wat betreft de uitkomsten tussen 96 en 150 km/h.

De vergelijking is ten opzichte van de standaard AWD na de 2019.36.2 power increase.
De metingen van Wugz komen me eerlijk gezegd een stuk gedegener over, onder andere omdat hij meet met climate off, dezelfde state of charge en pack temperature, met metingen vanaf de CAN bus en de margin of error vermeldt.
 
Last edited:
Bij mij is het inderdaad ook een behoorlijk verschil, zelfs zodanig dat als je echt voluit gaat de grenzen van het onderstel een klein beetje in beeld lijken te komen, maar mogelijk is dat omdat de neus wat meer omhoog komt doordat de voormotor meer meehelpt. Overall vind ik het een ander auto en vind ik het een forse vooruitgang. De motoren klinken mij op de een of andere manier ook soepeler dan voorheen. Hij is gewoon nog "peppier" dan hij al was.

Het lijkt me dat het filmpje de bevindingen van Wugz in
Model 3 AWD+ (Acceleration Boost) tested from 0-160 km/h - Peak power up 11%, Peak torque up 12%, 0-60 mph in 3.78s : teslamotors lijkt tegen te spreken voor wat betreft de uitkomsten tussen 96 en 150 km/h.

De vergelijking is ten opzichte van de standaard AWD na de 2019.36.2 power increase.
De metingen van Wugz komen me eerlijk gezegd een stuk gedegener over, onder andere omdat hij meet met climate off, dezelfde state of charge en pack temperature, met metingen vanaf de CAN bus en de margin of error vermeldt.

ik merk ook echt nog wel verschil tussen 100 en pak em beet 130. alleen geen groot verschil
 
Net even een afgelegen lang stukje open veldweg opgezocht :cool:. (dus goed zicht en geen kip te bespeuren)

Speed Logic Lite even geïnstalleerd en ok, het is geen VBox maar met 18-20 satelieten doet hij het redelijk goed, vermoed ik. (tussen de 1 & 1,5 km/uur afwijking met de snelheidsmeter in de wagen afhankelijk van het aantal sattelieten)

2 runs gedaan (80% soc, full regen + batterij ""warm"):
0-100 => 3.89 & 3.83 (67m afgelegd :eek:)
0-120 => 4.33 & 4.83 (91-98m afgelegd)

Geen idee van de hoogte verschillen maar ik denk dat hij met een vBox zeker onder de 3.8 duikt richting 3.7

In ieder geval snel.... ik wil niet weten wat zo'n S100P ludicrous doet :)
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Het grootste verschil met de performance zat ook altijd onderin. Kortom, de auto is vooral daar geknepen. Logisch dus dat je met name in de onderste regionen het verschil merkt.
Kan het zo gauw niet terug vinden, maar ik dacht toch echt grafieken gezien te hebben waarbij bleek dat ook bij hogere snelheden de AWD+ beter presteerde dan de AWD en ook eerder aansluiting vond bij de performance van de P?
 
Bedoel je deze?

HXvhWVx.png
 
  • Informative
Reactions: DutchTM3
Misschien heb ik in mijn beleving geen vergelijking gedaan met de toestand van mijn auto van voor de boost, maar met mijn racetweewieler van 35 jaar geleden. Die was sneller. Ik ging er bij de testen wel met hetzelfde gedrag/houding te werk.

ja dat is ook niet heel moeilijk natuurlijk. Ik heb ook een circuit motor naast een straat motor. Ding weegt niets en heeft aardig heftige vertanding. Wil ik daarmee heel rap weg zijn zal ik wel een circuitstart moeten doen. Dus 14k rpm en dan de koppeling op zijn flikker geven.
conclusie, zeker van 0-100 zul je best nog wel ff moeite moeten doen op een motor. Die gekke tesla kan iedereen instappen en zonder na te denken of moeite te doen 0-100 te halen onder de 4 sec.
 
Inderdaad, de standaard AWD schijnt bij de 2019.36.2 power increase al omhoog gegaan te zijn van 309 kW naar 333 kW . Zie Model 3 AWD tested from 0-160 km/h - Peak power up 7.5%, Peak torque up 1%, 0-60 mph down 0.1s : teslamotors

En eerder was dat volgens Wugs al gestegen van 284 naar 307 kW bij firmware 2019.8.3.
FW 2019.8.3 actually increased Model 3 AWD peak power by 8% above 45 mph (70 km/h) : teslamotors

En voor de AWD met acceleration boost zou dat nu dus inmiddels 370.9 kW moeten zijn (497 PK)...
 
Last edited:
Wat zijn jullie ervaringen na een paar weken rondrijden met de acceleration boost? Ik ben vooral benieuwd naar wat het in dagelijks verkeer betekent. Dat het leuk is voor die enkele keer vol op het stroompedaal snap ik :)
 
Wat zijn jullie ervaringen na een paar weken rondrijden met de acceleration boost?

Inmiddels ruim twee weken in gebruik. Bij het optrekken merk je wel dat die rapper is maar een antwoord op de vraag wat het voor mij echt toevoegt?
Vooral emotie zou ik dan zeggen. Dat was voor mij ook de reden om het te nemen. Ik vind dat het in de praktijk weinig toevoegt. M3 AWD is in de basis al heel snel.
 
  • Helpful
Reactions: PieterH
Ik heb de update nu 1,5 maand en bevalt meer dan prima. Met woon werk verkeer heb je er 99% van de tijd niets aan. Maar ritjes daarbuiten blijft het prachtig. uiteraard went het ook wel weer erg snel. Reed laatst met een LR AWD zonder de update en dan voelt het alsof er een aanhanger achter hangt of dat je onder de 20% zit. :D
 
Wat zijn jullie ervaringen na een paar weken rondrijden met de acceleration boost? Ik ben vooral benieuwd naar wat het in dagelijks verkeer betekent. Dat het leuk is voor die enkele keer vol op het stroompedaal snap ik :)

Ik moet zeggen dat sinds de AB bij inhaalacties de auto heel vaak tractieproblemen heeft. ;) Maar goed, ik heb de afgelopen twee maanden ook vooral in de bergen gereden met lage temperaturen.

In Nederland volgens mij nog niet, maar misschien hier ook nog niet een snelle inhaalactie hoeven te maken.’
 
  • Like
Reactions: PieterH
Ik denk dat het heel persoonlijk is. Als je om dit soort dingen geeft dan is het volgens mij wel een aanrader.
Ik vind het leuk al moet ik eerlijk toegeven dat niets zo snel went als snelheid dus ....

De tussen acceleraties onder de 100 blijven genieten en van wielspin heb ik éénmaal lastgehad. (ligt wss aan het type band?)

In tegentelling tot @dusssssss heb ik niet meer in een normale AWD gereden maar ik vermoed inderdaad dat je dan op je honger blijft zitten en direct een afspraak inschiet bij een SEC ter nazicht. :D
 
  • Like
Reactions: PieterH