Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Performance boost upgrade?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb het en paar keer uitgeprobeerd. De auto lijkt wat sneller, maar ik gebruik het maar heel sporadisch. Want het voltage gaat behoorlijk naar beneden. Met meer dan 10 %. Dat is niet zo goed voor het batterijpak. Normaal is het voltage rond de 390. Als je het gebruikt loopt het snel terug naar de 310 of daar in de buurt. Dus als ik het gebruik, dan zal ik het alleen in noodsituaties toepassen. Bij voorbeeld bij voorkomen/ ontwijken van een naderend ongeval of om de schade en letsel proberen te verminderen.
 
  • Informative
Reactions: PieterH
Het 74 kWh pack varieert qua voltage tussen ongeveer 242V (leeg) en 400V (vol).
Dat je tijdelijk een voltagedrop ziet na een paar stevige acceleraties lijkt me logisch. Het pack kan 1200 Amps leveren.

Wanneer mijn pack op temperatuur is, rapporteert ScanMyTesla dat de Max discharge power > 410 kW is (550 pk).
Bij koud weer kan dat zo maar < 300 kW zijn.
 
Het 74 kWh pack varieert qua voltage tussen ongeveer 242V (leeg) en 400V (vol).
Dat je tijdelijk een voltagedrop ziet na een paar stevige acceleraties lijkt me logisch. Het pack kan 1200 Amps leveren.

Wanneer mijn pack op temperatuur is, rapporteert ScanMyTesla dat de Max discharge power > 410 kW is (550 pk).
Bij koud weer kan dat zo maar < 300 kW zijn.
De voltageniveau's voor onze uitvoeringen zouden zomaar kunnen. Ik had de gegevens afgelezen van Scanmytesla in een youtubevideo van Matt Schumacher vanTechforum. Ik weet dat hij een achterwiel aangedreven versie heeft. Geen idee of het een LR of SR is. Enige verschil. Jij hebt het over "na een aantal keer accelereren". Bij hem is het tijdens het rijden.Zie filmpje.
 
Het 74 kWh pack varieert qua voltage tussen ongeveer 242V (leeg) en 400V (vol).
Dat je tijdelijk een voltagedrop ziet na een paar stevige acceleraties lijkt me logisch. Het pack kan 1200 Amps leveren.

Wanneer mijn pack op temperatuur is, rapporteert ScanMyTesla dat de Max discharge power > 410 kW is (550 pk).
Bij koud weer kan dat zo maar < 300 kW zijn.
Trouwens, Heb jij nog een tip mbt het soort / merk van een OBD/ ODB kabel?
 
diagnostic adapter cable - Tesla M3 (>01/2019) bundle version - EMDS
Deze heb ik aangeschaft, werkt prima. Dongle heeft bereik van ongeveer 6 meter dus ik kan in huis de app bekijken als de auto staat geparkeerd bij mijn huis.
Dank je, Ik heb heel lang tegen de prijs hiervan zitten aan te hikken. Uiteindelijk, door jou, toch vandaag aangeschaft. 6 meter ga ik waarschijnlijk niet redden. maar het gaat mij meer om het voltageniveau van het batterijpak tijdens het rijden in de gaten te kunnen houden.
Ik moet dus nu alleen nog een houder voor mijn telefoon achter het stuur zien te vinden.
 
Ik heb het en paar keer uitgeprobeerd. De auto lijkt wat sneller, maar ik gebruik het maar heel sporadisch. Want het voltage gaat behoorlijk naar beneden. Met meer dan 10 %. Dat is niet zo goed voor het batterijpak. Normaal is het voltage rond de 390. Als je het gebruikt loopt het snel terug naar de 310 of daar in de buurt. Dus als ik het gebruik, dan zal ik het alleen in noodsituaties toepassen. Bij voorbeeld bij voorkomen/ ontwijken van een naderend ongeval of om de schade en letsel proberen te verminderen.
Maar dan zou dat voor een Model 3 Performance toch helemaal opgaan dan? Denk je dat Tesla daar geen rekening mee gehouden heeft?
 
Dat het voor een Performance helemaal op zou gaan, weet ik niet. De Performance heeft iig 1 andere motor dan de AWD Dual motor. Ik weet niet hoe dat zich vertaald.

Hier zijn al meerdere draden over versleten en ik heb nooit het antwoord gekend. Ik dacht het eigenlijk niet. M'n sprak van "Binning" zoals bij processoren maar dat was ook helemaal niet bevestigd. Ik vermoed eigenlijk gewoon dat dit allemaal software matig dichtgeknepen en opengezet wordt. Volgens mij kan men de AWD identiek laten presteren dan de Performance. Ik zou het ook heeeel vreemd vinden dat hier R&D zou aan verspillen om een andere "betere" motor te ontwikkelen waar je dit perfect met software kan regelen.

A variant on the All Wheel Drive model is the Model 3 Performance. This car is basically identical to the Model 3 Long Range All Wheel Drive, but the motors were supposedly tested and “binned,” with the best performing motors being set aside to use in the performance model. There has been some speculation that this may no longer be the case, and the motors are actually identical to those in the AWD version.

What Is A Sleeper Or Stealth Tesla Model 3 Performance? | CleanTechnica
 
Hier zijn al meerdere draden over versleten en ik heb nooit het antwoord gekend. Ik dacht het eigenlijk niet. M'n sprak van "Binning" zoals bij processoren maar dat was ook helemaal niet bevestigd. Ik vermoed eigenlijk gewoon dat dit allemaal software matig dichtgeknepen en opengezet wordt. Volgens mij kan men de AWD identiek laten presteren dan de Performance. Ik zou het ook heeeel vreemd vinden dat hier R&D zou aan verspillen om een andere "betere" motor te ontwikkelen waar je dit perfect met software kan regelen.

A variant on the All Wheel Drive model is the Model 3 Performance. This car is basically identical to the Model 3 Long Range All Wheel Drive, but the motors were supposedly tested and “binned,” with the best performing motors being set aside to use in the performance model. There has been some speculation that this may no longer be the case, and the motors are actually identical to those in the AWD version.

What Is A Sleeper Or Stealth Tesla Model 3 Performance? | CleanTechnica
Er waren toch tekeningn op internet te vinden van de verschillende motoren? Alleen waar, weet ik niet.... Ik heb een tijd geleden een aantal Youtube filmpje gezien.....
 
Er waren toch tekeningn op internet te vinden van de verschillende motoren? Alleen waar, weet ik niet.... Ik heb een tijd geleden een aantal Youtube filmpje gezien.....

Bedoel je die 980 en 990 versies?
AWD to Performance upgrade path. | Tesla

Tja ook weer veel veronderstellingen maar weinig concreets. Je zou eigenlijk 2 recente Teslas moeten vergelijken (awd & P) en zien of dit nog steeds 2 verschillende versies zijn. In de thread geeft men aan waar je de info kan vinden)

Als er nog steeds een verschil is, zou dit een van de redenen kunnen zijn dat de boost optie niet de P performantie unlocked...om zo toch binnen specs te blijven, hoewel ik dit betwijfel....
 
LR AWD motor
- rear Switched reluctance 370 V
a specific switched relucatance phase-permanent magnet motor with variable frequency drive and liquid cooling
front AC induction asynchronous
3-phase 4 pole AC induction motor with a copper rotor liquid cooled with variable frequency drive.
Performance
Tegenwoordig blijkbaar hetzelfde.

Zoals Devil's son aangaf hangt het schijnbaar af van het bouwjaar.

Ik heb mij dus blijkbaar gedeeltelijk vergist. Sorry.
 
Is bij jullie deze boost upgrade nog beschikbaar onder de app of jullie tesla account? Bij mij is deze verdwenen sinds een paar weken. Geldt ook voor FSD overigens.
383092E9-37DF-416A-98B6-38C0D07171BA.png