Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Prijs onderhoudsbeurt M3 LR AWD

This site may earn commission on affiliate links.
Beste mede tesla eigenaren

In mei 2019 heb ik mijn model 3 in ontvangst genomen nu richting 2 jaar later is het voor zover ik weet tijd voor zijn eerste beurt. Inmiddels zijn de achterbanden vervangen bij 45.000 km en staat de teller op 58.000. Tot nu toe niet echt issues gehad.

Mijn voornemen is dus om de auto rond eind april begin mei naar de tesla dealer te brengen voor onderhoud maar ik kan nergens vinden wat een beurt ongeveer gaat kosten. Heeft iemand hier al ervaring mee?
 
ik zou er niet voor naar Tesla gaan, die durven er zo 1.000 euro voor de vragen schat ik in.
Het onderhoud bij Tesla van mijn Model X na 20000km kostte €675 en was 2 nieuwe ruitenwissers en nieuwe batterijen voor keyfobs, en wat er in het onderhoud in zit (geen idee maar ze hebben toen ook een testrit gedaan).

De 40000km beurt was €900 en bevatte 2 nieuwe ruitenwissers, nieuwe batterijen voor de keyfobs, carbon filter, 2 liter koelvloeistof en een MX service kit.

Je kan via de app een afspraak plannen en dan sturen ze je sowieso een offerte, dus kan je op basis van die offerte oordelen.
 
  • Informative
  • Helpful
Reactions: Adm and Maurice1
Het onderhoud bij Tesla van mijn Model X na 20000km kostte €675 en was 2 nieuwe ruitenwissers en nieuwe batterijen voor keyfobs, en wat er in het onderhoud in zit (geen idee maar ze hebben toen ook een testrit gedaan).

De 40000km beurt was €900 en bevatte 2 nieuwe ruitenwissers, nieuwe batterijen voor de keyfobs, carbon filter, 2 liter koelvloeistof en een MX service kit.

Je kan via de app een afspraak plannen en dan sturen ze je sowieso een offerte, dus kan je op basis van die offerte oordelen.
ik weet dat jij niet te klagen hebt over Tesla support maar wat krijg je allemaal met zo een service kit? Met jouw opsomming van de overige items moet de service kit wel de grootste hap van het onderhoud zijn.
 
ik weet dat jij niet te klagen hebt over Tesla support maar wat krijg je allemaal met zo een service kit? Met jouw opsomming van de overige items moet de service kit wel de grootste hap van het onderhoud zijn.
Geen flauw idee. Ik vermoed dat men wel kijkt naar slijtage-onderdelen, draagarmen, remmen, etc.

Het grootste probleem van die verrekte elektrische auto's is namelijk dat je geen automatische trigger hebt dat er iemand met kennis van zaken onder de auto gaat kijken naar hoever de slijtende onderdelen effectief slijten. Vroeger zat er nog elke 10-20-30duizend kilometer iemand onder je auto te kijken, maar onze Model 3 is ook al 2 jaren oud en nog nooit binnen geweest voor een onderhoud, laat staan de Model X die ook gewoon blijft rijden.
 
Geen flauw idee. Ik vermoed dat men wel kijkt naar slijtage-onderdelen, draagarmen, remmen, etc.

Het grootste probleem van die verrekte elektrische auto's is namelijk dat je geen automatische trigger hebt dat er iemand met kennis van zaken onder de auto gaat kijken naar hoever de slijtende onderdelen effectief slijten. Vroeger zat er nog elke 10-20-30duizend kilometer iemand onder je auto te kijken, maar onze Model 3 is ook al 2 jaren oud en nog nooit binnen geweest voor een onderhoud, laat staan de Model X die ook gewoon blijft rijden.
er worden hier op het forum inmiddels aardig wat triggers beschreven voor onderhoud:
vastzittende remmen, krakende schokbrekers, water in de achterklep, gele rand om scherm, volledig zwart scherm, gesprongen achterruit, auto dood ivm 12v batterij

Voor een tech bedrijf dat met de data van klanten zo ver voor loopt op de concurrentie zou je dan verwachten dat de mobiele service obv die data jouw auto preventief had onderhouden en je slechts een “veel plezier met uw volgende rit”-bericht in de mail vind in plaats van te dure onderhoudsoffertes en Tesla fora die overlopen met negatieve service commentaren
 
  • Like
Reactions: horta
Je kan natuurlijk ook alvast een afspraak plannen, dan krijg je eerst een schatting om te accorderen of te weigeren. Dan weet je precies hoeveel het gaat kosten.

Ik ga in maart ook voor onderhoud na 2 jaar en 60k kilometers. Verwacht vervanging ruitenwissers, interieurfilter en remvloeistof.
Het schijnt ook dat ze de remklauwen nakijken/schoonmaken, omdat die soms niet voldoende worden gebruikt. Zeker met al dat zout deze weken kan dat redelijk slecht zijn.
 
Beste mede tesla eigenaren

In mei 2019 heb ik mijn model 3 in ontvangst genomen nu richting 2 jaar later is het voor zover ik weet tijd voor zijn eerste beurt. Inmiddels zijn de achterbanden vervangen bij 45.000 km en staat de teller op 58.000. Tot nu toe niet echt issues gehad.

Mijn voornemen is dus om de auto rond eind april begin mei naar de tesla dealer te brengen voor onderhoud maar ik kan nergens vinden wat een beurt ongeveer gaat kosten. Heeft iemand hier al ervaring mee?
M3 vereist geen specifiek periodiek onderhoud, wordt ook zo vermeld. Als je zelf handig bent, kan je de meeste andere zaken zelf doen: bandenspanning, ruitenwissers en interieurfilter. Als Tesla zelf geen periodiek onderhoud voorschrijft, zou ik er ook niet aan beginnen. 'k vrees dat je veel zal betalen voor het weinige die wordt gedaan. Ook de remmen: af en toe zorgen dat je deze toch even gebruikt kan veel ellende voorkomen (mijn gedacht).
 
Volgens mij moet je nu alleen de interieurfilters vervangen (kun je zelf) en de remvloeistof (minder dan 100 euro bij de universele garage).

ik zou er niet voor naar Tesla gaan, die durven er zo 1.000 euro voor de vragen schat ik in.

Je loopt flink achter wat de tarieven betreft. Ik heb onlangs bij Tesla een beurt voor mijn Model S laten doen. Die is overigens niet meer verplicht, in tegenstelling tot wat bij ICE's geldt, maar ik vond het toch wel fijn om na 75.000 km eens langs te gaan. De prijs: €268,52 (incl. BTW).
 
  • Like
Reactions: Joost1976
Je loopt flink achter wat de tarieven betreft. Ik heb onlangs bij Tesla een beurt voor mijn Model S laten doen. Die is overigens niet meer verplicht, in tegenstelling tot wat bij ICE's geldt, maar ik vond het toch wel fijn om na 75.000 km eens langs te gaan. De prijs: €268,52 (incl. BTW).

Ik heb na het horen van de tarieven indertijd niet meer gekeken naar het uitvoeren van het onderhoud aldaar. Dus ik heb dat inderdaad gemist.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
Ter info: ik had vandaag mijn eerste onderhoud van de e-tron. Facturatie gebeurt aan de leasingmaatschappij, maar ik vroeg het even na: kostprijs van het onderhoud bij 30k: 190€. Er werd een lijst meegegeven met nagekeken punten en eventuele acties.
Nog ter info: een gelijkaardig eerste onderhoud bij onze Renault Zoe kostte in 2014 45€.
 
  • Informative
Reactions: BobbyKings
Ter info: ik had vandaag mijn eerste onderhoud van de e-tron. Facturatie gebeurt aan de leasingmaatschappij, maar ik vroeg het even na: kostprijs van het onderhoud bij 30k: 190€. Er werd een lijst meegegeven met nagekeken punten en eventuele acties.
Nog ter info: een gelijkaardig eerste onderhoud bij onze Renault Zoe kostte in 2014 45€.

Maar je bent bij de E-Tron dus nog wel verplicht om na plm. 30.000 km langs te komen om je garantie te behouden?
 
Geen idee. Is leasingwagen.
Ik zie niet in waarom ik het onderhoud niet zou laten doen.
Een auto is ook meer dan een motor. Er kan mechanisch nog wel andere schade accumuleren. Als je er dan tijdig bij bent, kan er eventueel erger voorkomen worden. Zowel qua kost als qua veiligheid.
 
pagina 198 van de Nederlandse versie van de handleiding staat het volgende;
Selection_055.png