Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Afgekeurd Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Komende week APK keuring van mijn Tesla S, bij Kwikfit.
Ontdek toevallig dat er maar 1 achteruitrijlicht brandt (rechtsachter). Ik kan niet ontdekken of het linker achteruitrijlicht kapot is of dat er gewoon geen zit (1 schijnt voldoende te zijn).
Iemand hier ideeën over?
Enkel een USA versie heeft 2 achteruitrij lichten, in EU is de linker is je mistlamp
 
Dank voor de reacties. Ik ga er idd dan van uit dat ik maar 1 achteruitrijlicht heb.
Waar ik nu ook achter kom is, dat ik helemaal geen mistlampen heb: niet voor en niet achter...:rolleyes: (betr laat dan nooit). Wonderlijk...
 
Dank voor de reacties. Ik ga er idd dan van uit dat ik maar 1 achteruitrijlicht heb.
Waar ik nu ook achter kom is, dat ik helemaal geen mistlampen heb: niet voor en niet achter...:rolleyes: (betr laat dan nooit). Wonderlijk...
Achter is verplicht. Dat zal dan wel kapot zijn.
Niet 100% zeker, maar ik denk dat alle MS-en er vooraan hebben ook.
Heb je de knoppen in jouw scherm?
 
Ben meteen even gaan kijken!
Sterker nog: je moet minimaal het rempedaal ingedrukt hebben (of uiteraard in een rijstand) en dan kan ik ze idd aan/uit zetten. :)
Dus, ik zet ze aan, stap uit om te gaan checken of ie achter brandt: laat rempedaal los, lamp uit.
Als je snel rent, haal je net de achterkant heb ik ontdekt (in P-stand) :) : conclusie:voor en achter doen het gewoon...
Top !
Dank voor het meedenken.

(Betekent dus volgens mij wel, dat als je stil staat naast de weg -bijv. pech-, mistlamp aan hebt -want bijv. dichte mist- en je ff uitstapt -bijv. om iets te repareren-, het mist(achter)licht uit gaat...)
 
Komende week APK keuring van mijn Tesla S, bij Kwikfit.
Ontdek toevallig dat er maar 1 achteruitrijlicht brandt (rechtsachter). Ik kan niet ontdekken of het linker achteruitrijlicht kapot is of dat er gewoon geen zit (1 schijnt voldoende te zijn).
Iemand hier ideeën over?
1701754335325.png
 
Om 'APK-keuring en achteruitrijlicht' af te ronden: APK keuring appeltje eitje. Nul meldingen: niets over achteruitrijlicht, maar bijv. ook niet m.b.t. afstellen koplampen. Het gaat ook wel eens gewoon 'probleemloos'.
Wel hele dag auto kwijt.
(FYI: Kwikfit € 39,- incl. €10,- ANWB korting)
 
Eventjes een oude topic oprakelen...

ik moet volgende maand terug naar keuring (eerst lampen laten afstellen door niet-tesla wegens tijdschema gebrek)
Ik word altijd afgekeurd met lichten 😭
Belgische autokeuring is echt een jaarlijkse nachtmerrie voor mij...
Betreft Model X 90D
bijla

Bij autocentraal (Auto5) lichten laten afstellen
- Welke rijhoogte van luchtveringen? Standaard of low?
- Op P of D tijdens afstellen?

Bij autokeuring (België)
- Welke rijhoogte van luchtveringen?
- Op P of D

Andere hints / tips altijd welkom

Luchtvering.jpg
 
Last edited: