Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Prijsdaling

This site may earn commission on affiliate links.
Laat in nu net op zoek zijn naar een nieuwe Tesla....

even een controle vraag. Als ik FSD na aflevering bestel, scheelt dat toch in de fiscale waarde (en dus bijtelling)?
Yep, maar wacht echt tot na de aflevering en probeer niet slim te zijn (Zoals ik) door vlak voor het afleveren FSD toe te voegen. De waarde bij de RDW wordt gewoon aangepast, ook als er al een kenteken is uitgegeven.
 
  • Informative
Reactions: zkpq
Sjonge, koop ook eens een model S. Twee weken later € 5.000,00 van de prijs af. Gelukkig een voorraad auto met een leuke korting waardoor de prijs nu ongeveer gelijk is aan een nieuwe, maar blijft toch een vreemd fenomeen bij Tesla.
 
Ontzettend zuur. Dit heeft ook impact op de 2de handsmarkt, dus de meeste voelen met je mee, al is het voor jou wel heel zuur. Je hebt geloof ik 7 dagen om terug te brengen?

Heeft denk ik niet zozeer met Tesla te maken maar meer met de concurrentie die steeds meer dichterbij komt en ook een stuk van de taart afroomt. Dan moet je je gaan onderscheiden. Hierbij heeft Elon geroepen dat hij voor een betaalbare EV gaat.
 
Klopt, die 7 dagen zijn inmiddels voorbij. Getwijfeld tussen een nieuwe bestellen of een voorraad auto. Bij een nieuwe was de prijs voor de aflevering gecorrigeerd. Nu niet helaas. Afijn, op de inventory zat een mooie korting dus onderaan de streep kom ik nog redelijk goed er vanaf.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ik vermoed dat deze laatste prijsdaling alleen de USA betreft omdat het kennelijk een gevechtje is met Lucid waarvan de goedkoopste versie nu "after credits" op $69.900 uitkomt.
Tesla heeft door al meer dan 200.000 auto's in de USA verkocht te hebben geen recht meer op deze credits.

Noch Lucid noch de credits zijn relevant in Europa. Maar je weet nooit.

En Musk heeft iets met 69 en met 420.

Tesla to reduce Model S price again as Elon Musk takes shot at Lucid - Electrek
 
Bij Tesla moet je blij zijn met het product dat je nu koopt voor de prijs die je er nu voor betaald. Dat heb ik flink in mijn achterhoofd gehouden toen ik twee weken geleden een nieuwe kocht. Anders kun je er beter niet aan beginnen of blijf je gefrustreerd.

Ja en nee, in je hoofd neem je een bepaalde afschrijving mee. Toen ik mijn S100D in 2018 aankocht deed ik dit omdat de prijs zeer stabiel was op de 2e hands markt en de prijs zeer geleidelijk af nam. Ik heb een restwaarde op 40k ex BTW staan bij 5 jaar, deze moet ik eigelijk gaan aanpassen want dat ga ik never nooit krijgen. Ik was iets te optimistisch en achteraf gewoon dom dat ik niet ben gaan leasen. Met het inzicht van nu hoe Tesla die price cuts doet had ik never nooit moeten kopen. In plaats van price cuts zou Tesla gewoon de S/X op een veel hoger luxe niveau moeten brengen.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Bas. and Maurice1
Ja en nee, in je hoofd neem je een bepaalde afschrijving mee. Toen ik mijn S100D in 2018 aankocht deed ik dit omdat de prijs zeer stabiel was op de 2e hands markt en de prijs zeer geleidelijk af nam. Ik heb een restwaarde op 40k ex BTW staan bij 5 jaar, deze moet ik eigelijk gaan aanpassen want dat ga ik never nooit krijgen. Ik was iets te optimistisch en achteraf gewoon dom dat ik niet ben gaan leasen. Met het inzicht van nu hoe Tesla die price cuts doet had ik never nooit moeten kopen. In plaats van price cuts zou Tesla gewoon de S/X op een veel hoger luxe niveau moeten brengen.
Ben het met je eens. Die plotselinge prijsverlagingen zijn voor de huidige bezitters niet prettig. Wat ik bedoel is dat als je een Tesla koopt je hier vooraf van bewust moet zijn. Dan kun je er min of meer rekening mee houden. Ik moest in ieder geval zelf wel even heel erg aan het idee wennen maar heb me er nu maar overheen gezet.
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Ik zou niet vreemd opkijken als Tesla het met een FSD prijsverhoging weer iets probeert te compenseren. Te meer omdat er volgende week dinsdag een limited FSD release komt...
Limited FSD ?
Waar kan ik info daarover vinden ?

Eh... laat maar. Ik heb het gevonden. Het gaat nog wel even duren voor het hier bij ons gaat werken. Zal voor bestaande auto's ook wel een bak met geld gaan kosten.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Klaas