Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Projectvoorstel: improve trunk lighting

This site may earn commission on affiliate links.
Rechts het licht van het originele originele lampje, links dat van het vervangende lampje:

En van binnen uit gezien, links originele lampje, rechts het nieuwe:

pegeha9u.jpg
 
Dan was het verschil tussen geen lamp en de originele lamp niet heel groot....

Klopt. En ik heb inderdaad het verlichtingspakket, dacht dat ik alleen 400 euro had betaald voor (blijkt nu) onzinnige lampjes onder de armeleuningen in de auto en bij de voetenruimte, maar het was dus ook inclusief de onzinnige lampjes in de kofferbak. Affijn probleem opgelost. Nu nog kijken naar een kleiner lampje om het frunk-lampje te vervangen (hebben jullie die dan ook niet?)

- - - Updated - - -

Had ook al gezien dat er zowel ovale als rechthoekige vervangende lampjes zijn. Die rechthoekige lijken kleiner.
Hierdoor kom de stekker aansluiting echt helemaal naast het lampje te zitten en is het dus nog meer de vraag of dat achter de (harde) bekleding van de frunk te steken is.
Zal morgen eens informeren naar de afmetingen van het rechthoekige lampje.
Zal vast wel ergens een chinees (of meerdere) zijn die dit maakt.

Heb jij al wat meer info (afmetingen) kunnen achterhalen van die vierkante lampjes?
Zou mooi zijn als we het frunk-lampje ook nog kunnen vervangen.
 
@Gelden & Ojee: bij mij passen de stekkers niet.. Vreemd, ik heb dezelfde lampjes besteld op eBay (ik zie dezelfde zwarte verpakking op de foto van Ojee). Ik had geen verlichtingspakket, maar vond dus inderdaad wel een loos kabeltje aan de rechterzijde van de auto, dat was makkelijk. Alleen is de stekker een zwart, vrij breed exemplaar, terwijl die in het lampje vierkant is. Hebben jullie gesoldeerd, of heb je een andere aansluiting?


evaseder.jpg
adugyvyn.jpg
 
@Gelden & Ojee: bij mij passen de stekkers niet.. Vreemd, ik heb dezelfde lampjes besteld op eBay (ik zie dezelfde zwarte verpakking op de foto van Ojee). Ik had geen verlichtingspakket, maar vond dus inderdaad wel een loos kabeltje aan de rechterzijde van de auto, dat was makkelijk. Alleen is de stekker een zwart, vrij breed exemplaar, terwijl die in het lampje vierkant is. Hebben jullie gesoldeerd, of heb je een andere aansluiting?


evaseder.jpg
adugyvyn.jpg
huh? Volgens mij heb je het verkeerde stekkertje gevonden. Die bij mij is veel kleiner en heeft niet die clips aan de zijkant. Zoek eens bij het gat van het andere lampje?

- - - Updated - - -

Zoek je wel op de juiste plek? Ze zitten tegen de achterland, onder de opening van de klep. Zie mijn foto's.
 
huh? Volgens mij heb je het verkeerde stekkertje gevonden. Die bij mij is veel kleiner en heeft niet die clips aan de zijkant. Zoek eens bij het gat van het andere lampje?

- - - Updated - - -

Zoek je wel op de juiste plek? Ze zitten tegen de achterland, onder de opening van de klep. Zie mijn foto's.

Mmm, wordt morgen, t'is donker en de trunk verlichting is niet geweldig :)

Ik had overigens nog geen lampjes daar, en ook geen gaten. Mijn enige lampje zit in de klep.
Wel vreemd, er loopt een kabelboom naar de achterlichten, daar hangt deze los aan. Zal morgen eens verder kijken. Keep you posted.
 
Mmm, wordt morgen, t'is donker en de trunk verlichting is niet geweldig :)

Ik had overigens nog geen lampjes daar, en ook geen gaten. Mijn enige lampje zit in de klep.
Wel vreemd, er loopt een kabelboom naar de achterlichten, daar hangt deze los aan. Zal morgen eens verder kijken. Keep you posted.

Bij mij ook geen gaten. Als je goed kijkt zie je voorgeperforeerde flapjes die je eruit kunt drukken.
 
huh? Volgens mij heb je het verkeerde stekkertje gevonden. Die bij mij is veel kleiner en heeft niet die clips aan de zijkant. Zoek eens bij het gat van het andere lampje?

- - - Updated - - -

Zoek je wel op de juiste plek? Ze zitten tegen de achterland, onder de opening van de klep. Zie mijn foto's.

Overigens pasten de andere stekkertjes (die Gelden bedoeld, dus inderdaad andere stekkertjes) ook niet perfect hoor heb ze er een beetje lomp ingedrukt, klikte niet helemaal perfect vast. Hopen dat ze niet gaan lostrillen na een tijdje....
 
Overigens pasten de andere stekkertjes (die Gelden bedoeld, dus inderdaad andere stekkertjes) ook niet perfect hoor heb ze er een beetje lomp ingedrukt, klikte niet helemaal perfect vast. Hopen dat ze niet gaan lostrillen na een tijdje....

Dank. Het goede nieuws is dan dat ik dan een nieuw loos stekkertje heb gevonden! :) Misschien kan die als voeding dienen voor het een of ander.