You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
In mijn ervaring is het vanaf foto’s erg lastig om de raamtint te beoordelen. De ruiten zelf hebben al een ietsje kleur en ongeveer 70% transparantie. Het effect van de kleur van verschillende foliesoorten is dus verschillend op verschillende auto’s, zelfs bij gelijke transparantie.Dat is netjes gedaan en subtiele tint. Ik weet niet op je kinderen hebt oid maar zou je zeggen dat het achterin voldoende zon tegen houdt voor de achter passagiers?
Zijruiten voor met 50% beplakken is niet handig. Naast seen behoorlijke boute riskeer je ook problemen met de verzekering in geval van een ongeval. Zelfs al heb je zelf geen schuld.Gister mijn ruiten laten plakken. Zijruit voor 50, zijruit achter 50 en achterklep 20 procent (ja ik weet het)..Dot-matrix. Dus dat laatste zijruitje is helemaal egaal.
Alle ruiten zijn eruit gepakt, van folie voorzien, verwarmd, gedroogd en weer teruggeplaatst. De ramen kunnen meteen gebruikt worden en er is geen randje aan de boven- en zijkanten te zien. En dat alles in 3 uur.
Erg tevreden mee.Nog geen foto’s want de lady is door het vieze weer niet op haar voordeligst.
Ruitblinderen Gorredijk. Vakmensen.
Heb je hier voorbeelden van? Van die problemen met de verzekering?Zijruiten voor met 50% beplakken is niet handig. Naast seen behoorlijke boute riskeer je ook problemen met de verzekering in geval van een ongeval. Zelfs al heb je zelf geen schuld.
Heb je hier voorbeelden van? Van die problemen met de verzekering?
Klinkt mij een beetje in de oren als overdreven.
Net zoals roepen dat een niet apk gekeurde auto niet verzekerd is. Dat is hij wel, anders zou je ook niet op de dag van de keuring er naar toe kunnen rijden.
Goede info, E.
Die 50% is net wel legaal, maar de zijruiten hebben standaard al een kleuring van zo'n 30%. Samen levert dit een illegale situatie op.Goede info, E.
In de praktijk wordt de genoemde 55% minimale transparantie gehanteerd met een afwijking van 5 procentpunten. Je bent zodoende ‘veilig’ vanaf een resterende transparantie van 50%.
Als ik een verzekeringsmaatschappij was zou ik ook zo veel mogelijk angst creëeren en dit schrijven. Maar als het ongeluk niet komt door iets wat bij de APK afkeur had betekent, dan is er geen poot om op te staan voor de verzekering. Brengt wel de nodige narigheid met zich mee, gang naar de rechter is waarschijnlijk maar de verzekering is geldig.Ben ik verzekerd als mijn auto niet APK gekeurd is? - Beginner.nl
Zie de link. Je moet ook officieel naar de keuring voordat deze verlopen is
Klopt, vandaar mijn bewoording ‘resterende transparantie van 50%’, W.Die 50% is net wel legaal, maar de zijruiten hebben standaard al een kleuring van zo'n 30%. Samen levert dit een illegale situatie op.
Maar shthnpz heeft 50% lichtdoorlatende folie laten plakken. Dan is ie dus in overtreding.Klopt, vandaar mijn bewoording ‘resterende transparantie van 50%’, W.
Die bereik je dus door een folie van 75% transparantie op de voorste zijruiten, voor de durfals 70%.
Persoonlijk begrijp ik de behoefte aan die donkere ruiten niet. Een goede warmtewerende aluminium coating van de ruiten dan weer wel.
Is ook smaak gebonden.
Praktische punten vind ik zelf dat niet alles direct zichtbaar is op de achterbank (tas/koffer). En natuurlijk enige privacy voor de kids achterin.
Ik vind het zelf (soms) wel chique...
Maar zoals ik al schreef... ieder zijn smaak!
Voor mij hoefde het ook niet, maar op een X zit het er standaard op. Met die hete dagen ben ik er wel blij mee, want het scheelt in de warmte.Natuurlijk ieder zijn smaak...
Maar goed als je het mooi vind, dan moet je het doen. Doe het echter wel veilig, dus alleen vanaf de B-stijl en verder naar achteren.
Voor mij hoefde het ook niet, maar op een X zit het er standaard op. Met die hete dagen ben ik er wel blij mee, want het scheelt in de warmte.