Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ramen tinten met raamfolie

This site may earn commission on affiliate links.
5EEC5AF2-42F1-4FBD-ADD0-106C4E69E86C.jpeg
Bij SuC Busdorf.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Dat is netjes gedaan en subtiele tint. Ik weet niet op je kinderen hebt oid maar zou je zeggen dat het achterin voldoende zon tegen houdt voor de achter passagiers?
In mijn ervaring is het vanaf foto’s erg lastig om de raamtint te beoordelen. De ruiten zelf hebben al een ietsje kleur en ongeveer 70% transparantie. Het effect van de kleur van verschillende foliesoorten is dus verschillend op verschillende auto’s, zelfs bij gelijke transparantie.
Een keer irl kijken bij een andere Tesla van hetzelfde model is dus beter dan beslissen vanaf foto’s of samples.
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Gister mijn ruiten laten plakken. Zijruit voor 50, zijruit achter 50 en achterklep 20 procent (ja ik weet het)..Dot-matrix. Dus dat laatste zijruitje is helemaal egaal.
Alle ruiten zijn eruit gepakt, van folie voorzien, verwarmd, gedroogd en weer teruggeplaatst. De ramen kunnen meteen gebruikt worden en er is geen randje aan de boven- en zijkanten te zien. En dat alles in 3 uur.
Erg tevreden mee.Nog geen foto’s want de lady is door het vieze weer niet op haar voordeligst.
Ruitblinderen Gorredijk. Vakmensen.
Zijruiten voor met 50% beplakken is niet handig. Naast seen behoorlijke boute riskeer je ook problemen met de verzekering in geval van een ongeval. Zelfs al heb je zelf geen schuld.
 
Zijruiten voor met 50% beplakken is niet handig. Naast seen behoorlijke boute riskeer je ook problemen met de verzekering in geval van een ongeval. Zelfs al heb je zelf geen schuld.
Heb je hier voorbeelden van? Van die problemen met de verzekering?
Klinkt mij een beetje in de oren als overdreven.
Net zoals roepen dat een niet apk gekeurde auto niet verzekerd is. Dat is hij wel, anders zou je ook niet op de dag van de keuring er naar toe kunnen rijden.
 
Ben ik verzekerd als mijn auto niet APK gekeurd is? - Beginner.nl

Zie de link. Je moet ook officieel naar de keuring voordat deze verlopen is ;)
Als ik een verzekeringsmaatschappij was zou ik ook zo veel mogelijk angst creëeren en dit schrijven. Maar als het ongeluk niet komt door iets wat bij de APK afkeur had betekent, dan is er geen poot om op te staan voor de verzekering. Brengt wel de nodige narigheid met zich mee, gang naar de rechter is waarschijnlijk maar de verzekering is geldig.
Je moet inderdaad voor de einddatum naar de keuring, ;-)
 
Wetgeving blinderen - Tintenruiten

Autoruiten blinderen

Ze hebben het over minimaal 75% voor de voorruit en 70% voor de zijruiten voor.
In de eerste link hebben ze het er over dat er alleen vanaf de B-stijl en de achteruit met folie gewerkt mag worden.

Ik heb dan ook wel eens gezien dat folie direct van de ramen getrokken moest worden voordat men verder mocht rijden.

Bij 55% is het dan ook al een stuk minder dat bij de toelatingseisen.

Persoonlijk begrijp ik de behoefte aan die donkere ruiten niet. Een goede warmtewerende aluminium coating van de ruiten dan weer wel.
 
Persoonlijk begrijp ik de behoefte aan die donkere ruiten niet. Een goede warmtewerende aluminium coating van de ruiten dan weer wel.

Is ook smaak gebonden.
Praktische punten vind ik zelf dat niet alles direct zichtbaar is op de achterbank (tas/koffer). En natuurlijk enige privacy voor de kids achterin.
Ik vind het zelf (soms) wel chique...
Maar zoals ik al schreef... ieder zijn smaak!
 
Is ook smaak gebonden.
Praktische punten vind ik zelf dat niet alles direct zichtbaar is op de achterbank (tas/koffer). En natuurlijk enige privacy voor de kids achterin.
Ik vind het zelf (soms) wel chique...
Maar zoals ik al schreef... ieder zijn smaak!

Natuurlijk ieder zijn smaak.

Voor mag het niet en dus zie je nog alles achterin liggen dus dat lijkt mij geen argument.
(Of je bent er zo een zoals ik vroeger wel collega's had waarbij er ieder jaar wel een keer een laptop uit de auto gestolen was...
Als ik weet dat ik nog ergens moet stoppen en waar ik mijn spullen in de auto moet laten, dan gaan die als ik instap al in de achterbak en nu in de Tesla in de Frunck. Dan kan niemand zien dat je ze aan het opbergen of verstoppen bent en ze kunnen goed in de auto zien dat er niets in ligt.)
Privacy voor de kids vind ik wel het slechtste argument. Maar gelukkig lijken die van mij op hun moeder en hoef ik ze niet te verbergen achter donker glas.:p De kids wilde altijd juist goed naar buiten kunnen kijken en dan is zo'n folie we een heel beroerde oplossing. :eek:

Maar goed als je het mooi vind, dan moet je het doen. Doe het echter wel veilig, dus alleen vanaf de B-stijl en verder naar achteren.
 
Voor mij hoefde het ook niet, maar op een X zit het er standaard op. Met die hete dagen ben ik er wel blij mee, want het scheelt in de warmte.

Standaard op de X zit een coating en geen folie. Dat is een prima oplossing.

Het kleuren van het glas door folie maakt maar weinig uit voor de warmte. Ja er komt minder licht binnen, maar je ruiten zelf worden weer veel heter door de folie en fungeren dan zoals een "radiator". Als je warmte wilt tegenhouden dan moet je een al dan niet gekleurde aluminium coating op de ruiten hebben. Een folie reflecteert niet maar absorbeert.