Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ramen tinten met raamfolie

This site may earn commission on affiliate links.
215D998E-98AC-41EA-84D1-CABED3B7FF53.jpeg
E7F35525-ECFB-4CF8-BD76-E7A73F02B1DB.jpeg



Vindt het mooier overlopen. Heb denk ik dezelfde waardes als @shthpnz
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Rdam5314 and Mars1
Ik wil binnenkort de ramen van mijn MS laten tinten. Belangrijk doel is dat ik wat zonwering wil hebben voor de achterbank. Maar ik vind het ook gewoon mooier, dus ik pak alle ramen mee. Ik heb de keuze uit de tinten in de bijlage. Welke tinten op welke raam zouden jullie adviseren?
 

Attachments

  • Screenshot_20190213-042237~2.png
    Screenshot_20190213-042237~2.png
    234.3 KB · Views: 137
Ik wil binnenkort de ramen van mijn MS laten tinten. Belangrijk doel is dat ik wat zonwering wil hebben voor de achterbank. Maar ik vind het ook gewoon mooier, dus ik pak alle ramen mee. Ik heb de keuze uit de tinten in de bijlage. Welke tinten op welke raam zouden jullie adviseren?
Goede ervaring met Tesland, ziet er erg goed uit, auto paar uurtjes kwijt. Voor 70 (max verplicht) en achter 35. Volledig zonwering overigens.
 
Morgen gaan we weer 2 Tesla Model 3 tinten en ik heb nu op het moment een Model S binnen staan welke we 3 jaar geleden hebben getint.
U bent van harte welkom om te komen kijken en te beoordelen hoe u ons tintwerk vind.
Wij zijn gevestigd in Berkel en Rodenrijs vlakbij Rotterdam.

Interessant!
Wat zijn jullie openingstijden? Ik kan ze nergens terugvinden op de website maar misschien kijk ik niet goed.
 
Interessant!
Wat zijn jullie openingstijden? Ik kan ze nergens terugvinden op de website maar misschien kijk ik niet goed.

Nee dat klopt, dat is omdat we alles op afspraak doen omdat we veel coaten en hier kan je niet makkelijk mee stoppen.
Maar we zijn er maandag t/m vrijdag vanaf 8.00 uur.
Op dinsdag en donderdag ben ik er tot 16.00 uur omdat ik dan wielrentraining geef en eerder weg moet.
Vaak is mijn collega er dan nog wel tot later.
De rest van de dagen altijd tot minimaal 18.00 uur aanwezig.
Maar als u van te voren belt dan kan er altijd een afspraak gemaakt worden.
 
Is die 70% de max op de voorportieren?
Wettelijk mag het volgens mij 55% zijn maar het raam heeft van zichzelf natuurlijk ook al een lichte tint.
Die ruiten zijn van zichzelf al 70% transparant. De combinatie met 70% folie is dus maar 49% transparant. In principe illegaal, want minder dan 55%.
De meetcorrectie van 10% helpt je om van die 55 procentpunten er 49,5 te maken. Je komt er dus wel mee weg.

TL;DR: 70% folio is echt de max op een ruit die van zichzelf al 70% transparant is.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Die ruiten zijn van zichzelf al 70% transparant. De combinatie met 70% folie is dus maar 49% transparant. In principe illegaal, want minder dan 55%.
De meetcorrectie van 10% helpt je om van die 55 procentpunten er 49,5 te maken. Je komt er dus wel mee weg.

TL;DR: 70% folio is echt de max op een ruit die van zichzelf al 70% transparant is.

Het zou best kunnen dat het standaard al 70% is maar dat zou je niet zeggen als je het raam bekijkt. Heb je dat gemeten of zijn dat specs van Tesla zelf?
Ik dacht dat @Knemeijer 65% had geplakt op zijn voorruiten maar ben niet helemaal zeker.