Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Regensensor icm grijs weer

This site may earn commission on affiliate links.
Dag forumleden,

Mij valt het op dat sinds het grijze weer en de laatste update naar 2018.10.4 mijn regensensor erg ongevoelig is geworden. Zelfs op standje II blijft reactie uit en moet de ruit echt helemaal vol regen zitten wil er beweging in het geheel komen.

Ervaren meer mensen dit?

Groet.

Paul
 
  • Informative
Reactions: J-Peters
Dag forumleden,

Mij valt het op dat sinds het grijze weer en de laatste update naar 2018.10.4 mijn regensensor erg ongevoelig is geworden. Zelfs op standje II blijft reactie uit en moet de ruit echt helemaal vol regen zitten wil er beweging in het geheel komen.

Ervaren meer mensen dit?

Ja, het is zeer vreemd. Soms werkt het 's avonds in het donker perfect, daarna overdag niet vooruit te branden. Maar vaak met een paar keer sproeien is het opgelost. Voor mij geen dealbreaker en zal met een volgende update wel weer verbeteren...
 
  • Informative
  • Like
Reactions: PaulV and J-Peters
Ik had er niet zo'n last van/mee. Tot de laatste dagen. Wellicht is de intensiteit van de regen anders maar ik merk bij mijzelf enige irritatie als ik vertroebeld naar buiten zit te gluren en dan inderdaad maar weer handmatig de knop beroer.

Terwijl het (juist in onze auto's) niet zo moeilijk zou moeten zijn om een menuutje toe te voegen waarmee je de gevoeligheid van de sensor zou kunnen aanpassen. Alleen maar een beetje software toch? (Lekker kort door de bocht:))
 
  • Informative
Reactions: PaulV