Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Remmerij verbeteren Model X

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb geen MX P100D maar een "normale" MX 100D. Zo'n Brembo kit was eerlijk gezegd wel het eerste waar ik aan dacht bij een upgrade. Ik zie dat ze op die website ook kits hebben voor de MX (je link bevat een brake kit voor de MS): Security Check alsmede enkele andere merken brake kits.
Zelfde kit, je kan enkel alleen de kit kopen om jouw voorschijven te vervangen, je gaat dan van 350mm naar 380mm schijven en 6 ipv 4 zuigers.
 
  • Like
Reactions: job-lek and watt
Zou het misschien kunnen dat je de remmen niet eerder echt had gebruikt die dag?

Wellicht moest je toen je hard moest remmen eerst nog even de remmen schoon/droog remmen?
Denk dat de remmen niet puur mechanisch moeten werken. Eerste 2-3 remmen met de Audi etron gaan via de remblokken, daarna automatisch via regeneratie. De Tesla kan dat niet.
 
Denk dat de remmen niet puur mechanisch moeten werken. Eerste 2-3 remmen met de Audi etron gaan via de remblokken, daarna automatisch via regeneratie. De Tesla kan dat niet.
Ik denk dat de remmen wel puur mechanisch moeten kunnen werken. Dus als alles uitvalt je nog steeds mechanisch zelfs zonder versterking de auto tot stilstand moet kunnen brengen. Dat systeem hebben alle auto's maar daarnaast kan er een systeem zijn die via het abs systeem zelf de remmen bediend dat heeft Tesla en veel andere auto's ook. Dat bij de etron de eerste 2 keer of meer keren de remblokken gebruikt worden en daarna pas regeneratie is iets softwarematigs. Rij maar eens op TACC achter een andere auto richting een stoplicht. Je Tesla zal eerst zoveel mogelijk regenereren en als nodig met de remblokken bij remmen en tot stilstand komen.
 
  • Like
Reactions: job-lek and RobsEV
1646832506118.png


WTF
 
  • Funny
Reactions: job-lek