Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vendor Ride & Shine Detailing (serge) weer terug op het forum als vendor

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zit met een soortgelijk probleem: wij mogen in onze wijk de auto niet op straat wassen. Maar ik heb voor een oplossing gekozen. Ik ben het overgrote deel van de tijd een uiterst keurige burger die meer dan gemiddeld belasting betaalt, vóór het asielzoekerscentrum in de wijk was, goede doelen steunt en vrijwilligerswerk doet. En dus heb ik er voor gekozen mijn S (ook door Serge gecoat) gewoon op de oprit te wassen. Noem het selectieve burgerlijke ongehoorzaamheid ;) Ik betaal ook weer gewoon netjes de boete wanneer de politie zou komen.....
Het probleem is ook niet het niet mogen wassen (nou ja dat ook), maar ik heb voor mijn deur geen weg en kan mijn auto dus ook niet voor de deur zetten om even af te spuiten. Dit weekend heb ik hem naar een washok gereden, afgespoten, thuis gewassen en vervolgens met een gietertje afgespoeld en gedroogd met een drooghanddoek. Dit gaat redelijk, maar afspoelen met meer water zou wel handig zijn. Maar eens kijken voor een lange slang op mijn buiten kraan.
 
Heb je hier inmiddels al een update over of nog niet klaar? :)

We hebben het een beetje druk maar ik heb filmpjes gemaakt tot nu toe deze gaan we even editten want Raw ziet het er niet uit.
Komt snel een update!
Dikke letters is gedaan we zijn nu druk aan het polijsten.

-Wassen (voorbereiden op het polijsten)
-Lakcorrectie (wij zijn het gewend maar je gelooft je ogen niet qua krasjes)
-PPF aanbrengen op de gehele voorkant, A stijlen en luggage zone achterbumper
-Blackout van alle chromen delen
-Ramen tinten (rondom behalve de voorruit)
-Modesta Glass Coating aanbrengen.
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
We moesten even het filmpje netjes editten maar bij deze de eerste update van de Tesla Model 3 waar we hard mee bezig zijn.
Ik heb lekker de griep dus let even niet op hoe ik er bij sta....
Paracetamol doet wondereno_O:)

Deze link gaat gelijk naar ons YouTube kanaal misschien leuk om verder te kijken wat we allemaal doen.
En vergeet niet gelijk te abonneren en op de bel knop te drukken dan krijgt u bij de volgende upload een automatisch bericht.
Deze video staat niet openbaar op het kanaal maar is alleen via deze link te bekijken.

 
View attachment 378089

Mee eens dat je er niet vanuit moet gaan dat je het in de verkoop- /inruilprijs terug gaat zien.

Ik heb destijds in 2013 mijn Model S door Serge van een glass coating laten voorzien. De auto glimt na 5 jaar nog als een spiegel. Maar ik heb de auto ‘ongezien’ bij Tesla ingeruild en er dus geen euro extra voor gekregen.

Ik doe het echt om de auto voor mijzelf met minimale inspanning langer mooi te houden.

Bijgaande foto is van een paar weken terug. De auto is in 5 jaar nooit gepoetst. Alleen gewassen.

Hij staat nu te koop bij Tesla. Ze durven er nog wel een fikse prijs voor te vragen. CB521D01-14BF-45F5-A4C2-ABF2BF61941A.png
 
Last edited:
-Lakcorrectie (wij zijn het gewend maar je gelooft je ogen niet qua krasjes)

Mijn MS is inmiddels ruim 2,5 jaar oud. Er zijn twee kleine 'puntdeukjes' en sinds dit weekend met dank aan het snoeihout langs de weg een lelijke kras over de zijkant.
  • Is een kras van het scherpe einde van een tak (normaliter) weg te poetsen of is dat spuitwerk?
  • Ik heb al eens begrepen dat een Tesla niet kan worden gelepeld. Zijn er alternatieven om dit kleine punten weg te werken?
Dank voor het antwoord.

Mark
 
We hebben het een beetje druk maar ik heb filmpjes gemaakt tot nu toe deze gaan we even editten want Raw ziet het er niet uit.
Komt snel een update!
Dikke letters is gedaan we zijn nu druk aan het polijsten.

-Wassen (voorbereiden op het polijsten)
-Lakcorrectie (wij zijn het gewend maar je gelooft je ogen niet qua krasjes)
-PPF aanbrengen op de gehele voorkant, A stijlen en luggage zone achterbumper
-Blackout van alle chromen delen
-Ramen tinten (rondom behalve de voorruit)

-Modesta Glass Coating aanbrengen.


Afgelopen vrijdag opgehaald.
Ik ben erg blij met het resultaat! :)

PHOTO-2019-02-28-16-58-19.jpg
IMG_8610.JPG
 
De de-Chrome bij Black on black vernietigd wel de lijn welke door het chroom wordt benadrukt. Vind het dus niet mooi.
Ik zou het niet zo cru stellen dat het niet mooi is, ieder zijn eigen smaak maar ik volg je wel dat de lijn van de auto minder uitkomt.
Persoonlijk zou ik bij een zwarte auto voor Black chrome kiezen, blent meer dat de gewone chrome maar is nog net genoeg aanwezig om de lijnen te laten benadrukken.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik denk dat ik het wel mooi vindt.
Ik vind wel dat een de-chrome bij een andere kleur dan zwart, veel meer effect heeft.

Wellicht kan je nog wat meer foto's plaatsen van alle kanten van de auto?
Ben ook benieuwd hoeveel % tint er op het voor en achterzijraam zit.
 
Wellicht kan je nog wat meer foto's plaatsen van alle kanten van de auto?
Ben ook benieuwd hoeveel % tint er op het voor en achterzijraam zit.

Even snel een paar ongewassen foto’s gemaakt. Viel nog niet mee door alle reflecties in de zon.

Welke tinten folie precies gebruikt zijn, heb ik niet onthouden. Daar zal Serge zelf nog wel op reageren denk ik. In ieder geval zodanig dat de voorste zijruiten in de gedoogzone zitten.

C5DA18EE-E59A-4937-998C-95C94B314FA5.jpeg F7BD2073-DAF5-4BB7-A2B8-889BAA50AFBD.jpeg 88DF0A92-63A9-48F4-9B86-DF56D4CAEFBD.jpeg F7EDF4E2-4FF2-461F-A07A-892B95C1C81E.jpeg 51577764-5478-4B65-886D-D2268DA8F863.jpeg
 
Even snel een paar ongewassen foto’s gemaakt. Viel nog niet mee door alle reflecties in de zon.

Welke tinten folie precies gebruikt zijn, heb ik niet onthouden. Daar zal Serge zelf nog wel op reageren denk ik. In ieder geval zodanig dat de voorste zijruiten in de gedoogzone zitten.
Heb hetzelfde laten doen (buiten de voorste ramen en de rode logo's)
Ongeduldig aan het wachten op de auto ;)