Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Rijstijl teslarijders

This site may earn commission on affiliate links.
Vanavond na een afscheids bbq (nee geen drank!) en dus lekker rustig op de weg weer kunnen genieten van de soepelheid en trekkracht van de Tesla. Betrap mij er wel weer op dat ik ongemerkt gewend ben geraakt aan een zeer vlotte rijstijl op zo'n moment. Het gekke is echter dat tijdens de spits of met drukker verkeer ik mij ook makkelijk kan aanpassen aan een relaxte rijstijl in de Tesla met de AP. Het beste van de 2 werelden dus. Bij welke auto vind je dat nog? Overigens zie ik niet veel wegpiraten in een Tesla. Hoe is jullie ervaring?
Ik herken wat je schrijft, vindt het zelf heerlijk om te cruisen met de verkeersstroom mee, maar op een rustige weg kan ik ook enorm genieten van stevig/sportief doorrijden. Beide kan deze auto goed en voelt goed. Ik heb een Porsche 911 gereden die alleen maar vooruit wilde, net een hengst die niet te temmen was. Daar raakte ik gefrustreerd in als je niet hard door kon rijden.... Zo'n auto hoef ik niet meer
 
  • Like
Reactions: wooter
Ik ben m'n zware voet kwijt geraakt. Het kan nog met een noodgang gaan op binnenwegen, maar op gewone wegen en snelwegen floep ik de autopilot aan en kan het me echt niet meer boeien om al zigzaggend me door het verkeer te wagen. En bij voetgangers en fietsers extra vertragen want ze horen je niet.
 
Tesla-vrouw is boos op Tesla

Nou, ik heb toch wel een paar aso's gezien ja, kon er overigens geen forumleden onder ontdekken.
Het bontste heb ik meegemaakt op de snelweg, ging een model X naar de rechter baan wisselen op een tweebaans snelweg. Vervolgens werd hij (logischerwijs) links ingehaald, maar zelf reed hij nog wel dusdanig snel (110 ofzo) dat hij met dat tempo nog voordat de auto links er volledig langs was bij een andere auto op de rechterbaan (die 90 reed ofzo) zou gaan botsen als hij niet bij remde. Ik reed, op relatief korte afstand op de linker rijbaan (ook 110) om een beetje uit de wind te blijven. Vervolgens perst die model X in een split of a second zijn auto tussen mij en mijn voorganger in (iets van 8 meter ruimte) om vervolgens (mogelijk door autopilot of wat dan ook) bovenop zijn rem te gaan staan. 10 seconden later sprintte hij er weer als een haas vandoor. Thuis heb ik zijn nummerbord nagecheckt en bleek het een auto van de zaak en dat de auto letterlijk 1 dag in Nederland was, gloednieuw was hij dus, mogelijk was hij dus nog niet helemaal aan zijn Tesla gewend of iets, maar hij liet me in ieder geval behoorlijk schrikken met zijn gedrag. Dit was iets van een klein maandje geleden.

Verder rondom de stad, even snel nog ergens langs schieten wat je met een Daihatsu nooit gelukt was.

Wel moet ik erbij zeggen dat ik me het rijgedrag in kan denken, die snelwegactie was natuurlijk lomp en een tekort aan inzicht, maar als je de macht hebt om nog even een autootje extra in te halen, ach waarom niet?
 
Toch wel markant. In Frankrijk rijdt echt iedereen links. Zelfs op 3 baans blijven ze rustig rond de 100 stijf links rijden.
Moet helaas toegeven dat ik nogal wat Renaultjes keihard rechts heb ingehaald.
Wat dacht je van die AI in onze binnenkort, ehm ooit zelfrijdende Tesla’s; wat gaat die denken van continue knipperlichtende linksrijdende Fransozen ?
 
Toch wel markant. In Frankrijk rijdt echt iedereen links. Zelfs op 3 baans blijven ze rustig rond de 100 stijf links rijden.
Moet helaas toegeven dat ik nogal wat Renaultjes keihard rechts heb ingehaald.
Het helpt zeker je richtingaanwijzer aan te zetten, is een cultuurverschil.
In NL is het onbeschoft, in FR gaat men (vaak) naar rechts als erachter iemand zijn richtingaanwijzer aan zet.
 
Idd in Frankrijk betekent het gewoon: Mag ik er s.v.p. langs.

Ik kan wat dat betreft het rijgedrag van de Fransen op de autoroute beter pruimen dan dat van de Duitser op de autobaan.
Als je daar met 180 niet naar rechts kunt omdat er een treintje met 130 op de middenbaan rijdt dan is het heel normaal om op een meter afstand met groot licht te gaan seinen. Ik krijg dan altijd de neiging om mij dan maar af te laten zakken tot 130 om dan heel langzaam tussen het treintje te schuiven. Maar in werkelijkheid blijf ik maar gewoon door gaan tot er rechts een gaatje komt. Is meestal ook maar een paar seconde later met zo'n snelheid verschil met het treintje. Ik snap dan overigens ook wel weer waarom er inmiddels zoveel Duitsers links plakken.
Als ik veel harder aan kom dan wat er op de linkerbaan rijdt dan wacht je op een gepaste afstand tot ze naar rechts gaan.
 
Eerlijk gezegd herken ik mijzelf wel een klein beetje in onderstaand artikel hoewel ik nog nooit met de Tesla een bekeuring heb gehad. Ik rij meestal wel iets harder maar nooit gevaarlijk of asocial.

Het gaat gewoon zo makkelijk.

Zijn er meer mensen die toch, met de mogelijkheden van de Tesla, dit herkennen?

Cookies op AD.nl | AD.nl
Totaal niet. Net als zo'n beetje alle Tesla rijders hang ik altijd achter een vrachtwagen.
 
Was altijd al rustige rijder, nu alleen wat slomer. Of in rechter aan treintje of een baan naar links op circa 100. Alleen als het echt rustig is naar 120.

Maar, mijn AP is wel af en toe aso. Gisteren in file net ca 30km onverwachts vol op de rem. Auto achter mij niet echt blij.

Volgens mij is brake checking in NL verboden. Daar komt nog eens een proces over...
 
Eerlijk gezegd herken ik mijzelf wel een klein beetje in onderstaand artikel hoewel ik nog nooit met de Tesla een bekeuring heb gehad. Ik rij meestal wel iets harder maar nooit gevaarlijk of asocial.

Het gaat gewoon zo makkelijk.

Zijn er meer mensen die toch, met de mogelijkheden van de Tesla, dit herkennen?

Cookies op AD.nl | AD.nl
Check! 140 is geen rare snelheid op mijn teller.

Op lege wegen in de avond 150km/h met AP aan.

Mijn laatste boete is al weer 2 jaar geleden en die was voor 5kmh te hard.
 
Ik herken me helemaal maar het zijn vaak van die 5 km boetes. En meestal in plaatsen waar we niet bekend zijn.

Neem nou de Kennedylaan in Eindhoven bijvoorbeeld. Op een stuk van een paar kilometer moet je 80,70 en daarna 50 rijden terwijl er aan de weg niets veranderd. Zelfs mijn vrouw kan daar niet aan wennen...
 
  • Like
Reactions: DocGroove