Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Rijvaardigheidstraining

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb al antwoord van Prodrive. Mark Maaskant legt 2 opties voor:
Uitgebreid programma, incl circuittraining en kombaan rijden. Hele dag koste € 295,- (zie onder)
Een wat eenvoudiger programma vooral gericht op rijvaardigheid. Hele dag kost € 195,- (http://www.prodrivetraining.nl/pdt_trn_rijvaardig_info3.php?taal=NL)
Minimaal 10 deelnemers nodig.


------------------------------------------
Beschrijving uitgebreid programma:

RijTraining Special
Een volledig verzorgd programma van 1 dag voor enthousiaste Tesla Model S rijders. Kom alleen of samen met een partner en maak in een intensieve dag op afgesloten terreinen kennis met de sportieve rij-eigenschappen van uw auto.


Impressie van de dag
Uw gasten worden in de ochtend ontvangen bij restaurant Flantua’s op Lelystad-Airport. In deze gezellige
en sfeervolle ambiance worden uw gasten welkom geheten met een goede kop koffie of thee en een
vanillemuffin. Na de ontvangst is er een theoriegedeelte over veilig autorijden. Na deze presentatie gaan
we naar het Prodrive Training Centre voor de dynamische rij-onderdelen. Na de training volgt een volledig
verzorgde geserveerde lunch. Na de lunch vervolgt het rijtraining programma op de Politiebaan.



Programma RijTraining Special

09.00 – 09.15 uur: Ontvangst van de gasten met koffie/thee en iets lekkers.

09.15 – 09.45 uur: Audiovisueel speciaal theorie gedeelte met daarin ondermeer:

• nuttige en praktische verkeerstips;
• anticiperen in het verkeer;
• de taal van de weg;
• uitleg van het programma;

09.45 – 10.00 uur: Transfer naar de testbaan van de RDW

10.00 – 10.50 uur: Uitvoering van de 1[SUP]ste[/SUP] specialstage

10.50 – 11.40 uur: Uitvoering van de 2[SUP]de[/SUP] specialstage

11.40 – 12.30 uur: Uitvoering van de 3[SUP]de[/SUP] specialstage

12.30 – 13.30 uur: Lunch, lokaal speciaal in restaurant Flantua’s.

13.45 – 14.30 uur: Uitvoering van de 4[SUP]de[/SUP] specialstage

14.30 – 15.00 uur: Spannende en spectaculaire beleving, zelf rijden over de kombaan van de RDW
baan.

15.00 – 17.00 uur: Bochtentechniek training op de Politietestbaan

Rond 15.00 uur worden flesjes water rondgebracht op de baan

Na de training: Gezellige afsluiting van het programma in het restaurant.

• Evaluatie van de training;
• Prijsuitreiking slalomcompetitie;
• Bittergarnituur & Drankje voor elke deelnemer;
• Uitreiking van de naslagwerkjes en certificaten.



De volgende oefenonderdelen hebben wij geselecteerd voor de RijTraining Special.

Ochtend:
1. Wet handling track
Op de grote gladde rotonde kan men met 3 auto´s tegelijk de handling op natte gladde ondergrond in
bochten ervaren. Een leerzaam én leuk onderdeel.

2. Brake test
Tijdens deze oefening maken de deelnemers kennis met de relatie snelheid, reactievermogen en
remafstand. Deze moderne oefening werkt met in het wegdek geïntegreerde computergestuurde LED
verlichting.

3. Wet braking and avoiding track
Dat brede banden veel grip hebben weten veel mensen. Maar dat brede banden weinig grip hebben op een
glad glijvlak is voor velen nieuw. Vandaar dat deze oefening extra nuttig is. Hier is het de bedoeling dat
plotseling uit het wegdek opspuitende waterhindernissen worden ontweken.

4. Slalomcompetitie
Elke deelnemer legt het slalomparcours af. (wordt uitgevoerd in onze race BMW competitie is altijd leuk)

Middag:
Goed, sportief en veilig autorijden valt of staat met het rijden van ideale lijnen. Onder de deskundige
begeleiding van twee ervaren circuit trainers gaat u 2 uur lang met 2 instructeurs oefenen in het rijden van ideale lijnen. Hiervoor rijden we op het 2,5 kilometer lange testcircuit van de Politie Academie in Lelystad. Het circuit is heeft vele bochten, hoogteverschil, snelle bochten, langzame bochten, doordraaiende bochten, kortom alle ingrediënten om u het rijden van ideale lijnen zo optimaal mogelijk bij te brengen. Veel rijtijd, persoonlijke instructie en kleine groepen.

• Circuitverkenning lus A (Groep 1 rijdt op lus A, groep 2 rijdt op lus B) 30 minuten
• Circuitverkenning lus B (Groep 2 rijdt op lus B, groep 2 rijdt op lus A) 30 minuten
• Circuitrijden hele circuit. Onder begeleiding van de training wordt het gehele circuit gereden. 1 uur

Na de RDW baan training: Kombaan experience
Na de training rijdt elke deelnemer onder supervisie van de trainers een aantal ronden over de kombaan
van de RDW. Bijzonder is dat de bochten van deze baan onder een hoek van 60% liggen.

Uitvoering cursusonderdelen:
Elk onderdeel wordt door deskundige en ervaren RijVaardigheidstrainers op veilige en aangename wijze
gedemonstreerd én begeleid naar de deelnemers. Voor iedere deelnemer is er gegarandeerd voldoende
aandacht, begeleiding en rijtijd in het programma opgenomen. Voor de extra veiligheid staat de trainer
constant met u in verbinding middels een portofoon.

Resume
De kosten in de eigen auto bedragen € 295,-- inclusief BTW per deelnemer. Een 2[SUP]de[/SUP] deelnemer meenemen in dezelfde auto kan voor slechts € 45,00 inclusief BTW per deelnemer. Het minimale aantal deelnemers is 10 voor een dag.

In de prijs is inbegrepen:

• Gebruik Verkeersoefencentrum;
• Huur kombaan;
• Persoonlijke begeleiding professionele en gecertificeerde RijVaardigheidstrainers;
• Een persoonlijk certificaat, indien gewenst met logo/tekst opdrachtgever;
• Naslag werkje voor iedere deelnemer;
• Compleet verzorgde uitgebreide catering gedurende dag.


-----------------------------------------------------

Ik vraag me af of het uitgebreide programma met de Model S te doen is. Ik begrijp uit ervaringen van anderen dat op het circuit na enkele rondes het vermogen wordt teruggeschroefd wegens warmteontwikkeling. Wat dat betreft lijkt het eenvoudige programma me beter geschikt.

Mbt datum: ergens in het voorjaar? Maart 2014 ofzo?

Wat vinden jullie ervan? Wie zou willen deelnemen?

Groet,
Maurice.
 
Volgens Mark kun je opladen bij het vliegveld Lelystad en zijn er snelladers langs de A6 en A1 bij de Witte Bergen.
Ik zie dat hij zelf in een V60 plugin hybrid rijdt en hun trainingen worden gecompenseerd via climate neutral group.
Hij laat me weten dat hij bereid is om in aanvulling op de standaard training op het einde vd dag nog wat rondes op de kombaan te laten rijden.
 
allen, ik heb de beschreven training al eens gehad met een aantal collega's. moet eerlijk gezegd toegeven dat ik het het geld niet waard vond. je staat veel stil, en doet een paar truukjes. het programma is niet op de tesla en haar vermogen afgestemd, maar identiek aan het algemene programma. mijn voorkeur zou zijn om echt iets anders te laten organiseren waarbij meer gefocussed wordt op het vermogen zelf, en op de andere manier van rijden. wat doet bijv. regenerative breaking als het heel glad is... gaat de auto dan glijden?

wellicht een idee om een lijntje bij tesla nederland uit te gooien, zal eens een poging wagen...
 
allen, ik heb de beschreven training al eens gehad met een aantal collega's. moet eerlijk gezegd toegeven dat ik het het geld niet waard vond. je staat veel stil, en doet een paar truukjes. het programma is niet op de tesla en haar vermogen afgestemd, maar identiek aan het algemene programma. mijn voorkeur zou zijn om echt iets anders te laten organiseren waarbij meer gefocussed wordt op het vermogen zelf, en op de andere manier van rijden. wat doet bijv. regenerative breaking als het heel glad is... gaat de auto dan glijden?

wellicht een idee om een lijntje bij tesla nederland uit te gooien, zal eens een poging wagen...

Ik heb zelf al eens een training in Rosmalen (mini's / 1-series) gedaan, en die viel mij enorm tegen. V
anuit de omschrijving had ik het idee dat deze al veel beter / uitgebreider zou zijn.
Goed dat je je ervaring met ons deelt.
Indien het beter kan dan zou dat natuurlijk geweldig zijn!
En.... misschien kan Tesla iets met de broertjes Tim en Tom C. doen? Die lijken in ieder geval met de roadster behoorlijk enthousiast over TESLA te zijn?

En.... gezien het hoge percentage Brabanders: er een dagje Eurocircuit Valkenswaard van maken?
 
Ik heb zelf al eens een training in Rosmalen (mini's / 1-series) gedaan, en die viel mij enorm tegen. V
anuit de omschrijving had ik het idee dat deze al veel beter / uitgebreider zou zijn.
Goed dat je je ervaring met ons deelt.
Indien het beter kan dan zou dat natuurlijk geweldig zijn!
En.... misschien kan Tesla iets met de broertjes Tim en Tom C. doen? Die lijken in ieder geval met de roadster behoorlijk enthousiast over TESLA te zijn?

En.... gezien het hoge percentage Brabanders: er een dagje Eurocircuit Valkenswaard van maken?

klinkt al beter.... denk dat we sowieso een maatwerk iets moeten regelen. zo'n std slotemakersdag is echt geen bal aan, en heft geen zin voor kanonnen zoals de tesla. rondjes rijden over een natte baan achter tante ans met haar Renault clio, en ditto uitleg erbij.... koppelin in en tegensturen.... hmmmm....
 
Ik heb zelf al eens een training in Rosmalen (mini's / 1-series) gedaan, en die viel mij enorm tegen. V
anuit de omschrijving had ik het idee dat deze al veel beter / uitgebreider zou zijn.
Goed dat je je ervaring met ons deelt.
Indien het beter kan dan zou dat natuurlijk geweldig zijn!
En.... misschien kan Tesla iets met de broertjes Tim en Tom C. doen? Die lijken in ieder geval met de roadster behoorlijk enthousiast over TESLA te zijn?

En.... gezien het hoge percentage Brabanders: er een dagje Eurocircuit Valkenswaard van maken?

Dit lijntje is al weer een tijdje geleden maar ik vroeg me af of er al iets geregeld was? Indien nog open ben ik zeker geïnteresseerd om met mijn S85 (wordt volgende week geleverd) een gecontroleerde slip cursus te maken. Volgens mij is rijden met de Tesla en een slip controleren heel anders dan in een ICE (ik heb bij Lelystad al eens zo'n cursus gehad)
 
Ik heb zelf een beetje geoefend met noodremmen ( van 100 naar 0) en bewust te hard een flauwe bocht insturen en dan in de bocht een noodstop maken. Viel erg tegen allemaal, de Model S blijft gewoon op zijn lijn en staat snel stil. Niks geen spanning of rare onverwachte bewegingen. Je voelt de ABS wel ingrijpen maar ook de schokjes op het rempedaal zijn heel bescheiden.

Heel netjes gedaan van Tesla.