Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Roadster, kabelmodificaties en 64A laden

This site may earn commission on affiliate links.
My gear :)

WP_20150225_20_39_27_Pro.jpg
 
Gisteren mijn kabel ontvangen maar hij doet helemaal niets bij mij (nog voordat ik heb ingekort). Ik heb hem geprobeerd op de Juicebox waar de standaard kabel op werkt, en op de Mennekes Home Comfort waar ik normaal de Model S aan heb. Later nog bij 2 publieke palen - op alle 4 werkt de standaard kabel prima.Het lijkt of hij helemaal niet gedetecteerd wordt. De Mennekes kant heb ik open gemaakt maar als zit goed aangesloten en lijkt normaal - alleen de weerstand heb ik niet gechecked maar die zou er niet echt toe moeten doen toch ?
Henry raadt me af ‘zijn’ kant open te maken en snapt het ook niet - terugsturen en wachten op een nieuwe is zijn oplossing maar dat duurt weer een maand en deze had ik al in januari besteld.

Iemand suggesties of iemand in de buurt van Amsterdam en omstreken die een Henry Sharp heeft - die een keer op onze RS proberen en vv om te kijken of er een onhebbelijkheid in de auto zit ? Ik hoor of lees het graag - dank alvst

 
Oei dat klinkt niet goed , heb er deze week namelijk ook zo ééntje besteld bij Henry.
M0rph uit Brugge heeft er ook zo eentje, misschien kan je hem eens contacteren ?

- - - Updated - - -

Weet er iemand trouwens ergens een gewone Roadster-to-type2 32A laadkabel te koop staan ?
Ben dringend naar ééntje op zoek.
Tesla Antwerpen zegt dat ze niet meer gemaakt worden...
 
Als je me een PM stuurt, kunnen we wel afspreken. Zit dagelijks op de weg en was vanmiddag nog in Amsterdam.
Ik heb een kabel van Henry en laad regelmatig op 60A, dan wel 32A, dan wel 16A met deze kabel, afhankelijk van het aansluitvermogen van het laadpunt.
Wel eens storing gehad, maar zat hem altijd in een probleem van de laadpaal, dat ik kon checken met mijn oude verloopkabel.
 
Had vandaag met GVTesla afgesproken om elkaars kabels bij de beide RS-en te proberen - en beide kabels werkten op beide auto's (bij het SeC Amsterdam). Wellicht dus een soepeler laadstation ?

Maar hij probeerde later zijn kabel bij een publieke paal en ik bij Fastned (na modificatie) en beide werkten toen ook.
IMG_9885.jpg
IMG_9886.jpg


Na terugkeer thuis kon ik ook op de publieke plek waar ik het weekend had gecheckt en ook thuis op 32A laden dus de kabel is op de een of andere manier nu goed gekomen - wellicht door het demonteren van de type 2 plug om dingen door te meten...

Eind goed al goed - is wat telt.

Rens bedankt !
 
Had vandaag met GVTesla afgesproken om elkaars kabels bij de beide RS-en te proberen - en beide kabels werkten op beide auto's (bij het SeC Amsterdam). Wellicht dus een soepeler laadstation ?

Maar hij probeerde later zijn kabel bij een publieke paal en ik bij Fastned (na modificatie) en beide werkten toen ook.


Na terugkeer thuis kon ik ook op de publieke plek waar ik het weekend had gecheckt en ook thuis op 32A laden dus de kabel is op de een of andere manier nu goed gekomen - wellicht door het demonteren van de type 2 plug om dingen door te meten...

Eind goed al goed - is wat telt.

Rens bedankt !

Dat is goed nieuws!
Laden op die publieke laadpaal, was dat voor modificatie 16A?