Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Rode adapter niet leverbaar. Zelf een snoer maken.

This site may earn commission on affiliate links.
Wat goed dat jullie deze info delen!
Ik gebruik nu een maand de UMC via een verloopje op mijn CEE wandcontactdoos, maar de UMC is mij te kwetsbaar. Na een week hield ie er mee op, toen van Tesla een nieuwe gekregen. Daar is nu ook een knopje af gesprongen, en ik laat hem echt niet vallen!
Het lijkt me daarom beter een vaste mennekes 2 stekker aan de kabel te maken.
Vraag is alleen: welke weerstand heb ik nodig tussen aarde en PP voor max 16A laden?
Uit een ander draadje haal ik dat In-clusion een kabel heeft gemaakt met 680 Ohm, 220 Ohm hoort bij 32A, en 1500 Ohm bij het schuko opzetstuk. (zie http://www.teslamotorsclub.com/show...-hun-kwaliteit?p=461665&viewfull=1#post461665)
Hierboven lees ik wat anders... wat is nu de juiste? Heeft iemand deze weerstandwaarden ook al eens gemeten aan een kebo of ander laadstation???
Tussen een laadstation en de auto gebruik je een directe Type 2 kabel, daar wordt de UMC niet gebruikt.

Zie Homepagina LaadKabelWinkel
 
Tussen een laadstation en de auto gebruik je een directe Type 2 kabel, daar wordt de UMC niet gebruikt.

Zie Homepagina LaadKabelWinkel

Dat begrijp ik, maar wat ik dacht is dat het laadstation alleen de stroom aan/uit schakelt (met een pasje oid) en dat het laadstation de stroom begrenst. Blijkbaar doet ie meer dan dat...
Zo heeft S19910 zelf een mobiel laadstation gemaakt, ik zal hem eens een pm sturen..
Mijn probleem is de afstand tussen de muuraansluiting en de auto als ik hem naast het huis parkeer. Ik kom niet weg met 4 of 5 m kabel en heb dus een langere vaste kabel nodig aan mijn CEE box, of een laadtstation met 8 of 10 m kabel, maar die kan ik niet vinden.
Wat gebeurd er als ik een 10m krachtstroomkabel uitrust met een Mennekes 2 stekker en een weerstand zet tussen PP en PE van 680Ohm? Gaat de auto dan gewoon 3 fase laden tot 16A? Dus zonder laad
stekkerdoos mennekes afschakelbaar 3 fase 5677A.jpg
station, maar gewoon direct op de 3-fase aansluiting via een CEE box (zie foto)?
 
Dat begrijp ik, maar wat ik dacht is dat het laadstation alleen de stroom aan/uit schakelt (met een pasje oid) en dat het laadstation de stroom begrenst. Blijkbaar doet ie meer dan dat...
Zo heeft S19910 zelf een mobiel laadstation gemaakt, ik zal hem eens een pm sturen..
Mijn probleem is de afstand tussen de muuraansluiting en de auto als ik hem naast het huis parkeer. Ik kom niet weg met 4 of 5 m kabel en heb dus een langere vaste kabel nodig aan mijn CEE box, of een laadtstation met 8 of 10 m kabel, maar die kan ik niet vinden.
Wat gebeurd er als ik een 10m krachtstroomkabel uitrust met een Mennekes 2 stekker en een weerstand zet tussen PP en PE van 680Ohm? Gaat de auto dan gewoon 3 fase laden tot 16A? Dus zonder laadView attachment 40963station, maar gewoon direct op de 3-fase aansluiting via een CEE box (zie foto)?
Nee, dat gaat niet werken. De auto "praat" echt met het laadstation. Het is meer dan een weerstandje.
 
Ok, da's duidelijk, ook S-19910 heeft me uitgelegd dat een EVSE echt nodig is.
Dan dus toch op zoek naar een laadstation met 10m kabel, die heb ik gevonden: http://www.groepenkastbestellen.nl/...der-mode-3-3-fase-16A-Vaste-kabel-type-2.html
Iemand ervaringen hiermee? De meeste hebben denk ik een keba, maar deze is de helft goedkoper...

Hoi
Ja heb hen vorige week gevonden, en wilde het hier meedelen als ik het binnen heb/had.
Ik bestelde en betaalde een draagbaar,,! Laadstation voor 3x32a= 20kw,
En denk zelf een verloopje te maken van rood cee 16a m naar 32a rode cee v,
Dan kun je bij ieder bedrijf en ieder benzinestation...! Laden,!
Op het draagbaar kastje zit een schakelaar oid waarmee je 32a of 16 a kunt kiezen.
Ben door dhr Pierik gebeld, dat mijn geld en bestelling binnen was, maar helaas
Ca.... 4 weken levertijd.
Hou jullie op de hoogte.
Gr ton