S-19910
Driving Model-S #19910
Vriendin wou eens met EV rijden naar UGC cinema. Ze kwam terug met lichte krassen op voorbumper door UGC parking...
door UGC parking ? Is de parking tegen de auto gereden ?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vriendin wou eens met EV rijden naar UGC cinema. Ze kwam terug met lichte krassen op voorbumper door UGC parking...
Veel te moe Ik bedoel de ingang en uitgang van UGC antwerpen is nogal krapdoor UGC parking ? Is de parking tegen de auto gereden ?
Niet sinds 2013. Er was vroeger wel een 2e kortere vergrendeling.Nee, wat ik begreep ooit wel gehad, maar in het opvolgende ontwerpproces verwijderd. Het waarom kon men niet uitleggen.
Ter lering en vermaak eerst een heel licht geval van openspringend frunkje... en wat andere foto's..Ja, dat lijkt me eigenlijk wel de eenvoudigste optie. Ik heb een ideetje, ga dat van de week uitproberen. (Sorry Xfrank, nog even wachten..)
Ik las net op een Amerikaans forum dat die handmatige ontgrendeling inderdaad vrij verborgen is, maar handig kan zijn als door de vorst de elektromechanisme ontgrendeling blijft hangen.De Classic haken:
View attachment 267573
Die knop links onder ontgrendelt een van de twee haken uit het voorste gat (zie ik net ook pas voor het eerst).
View attachment 267574
Geen idee waar hij voor is,Ik las net op een Amerikaans forum dat die handmatige ontgrendeling inderdaad vrij verborgen is, maar handig kan zijn als door de vorst de elektromechanisme ontgrendeling blijft hangen.
Ebullio, werkt het echter ook als een windhaak, in de zin dat je hem altijd moet gebruiken om de klep los te krijgen? Ik denk het eigenlijk niet als je het nu net pas ziet (?)
Dat verlichte knopje om te unlocken had de Classic ook al, was dacht ik verplicht in de USView attachment 267734 View attachment 267730 Ja ik begrijp het, dat zijn de twee grendels of latches, die deels onafhankelijk werken. De post-facelift heeft (zag ook ik net pas) ook een (mooi verlicht) knopje aan de binnenkant van de frunk, waarmee de latches zijn te bedienen.
Update: Net is de Model S met SFRS weer thuis afgeleverd door SC Arnhem, en, moet zeggen, toch wel weer heel blij om hem te zien.
Gelijk wat proefjes met de frunk gedaan en dit zijn de voorlopige resultaten:
A. Duw je de klep langzaam dicht, dan verdwijnt het 'frunk open' pictogram uit het dashboard, net vóórdat de grendels hebben vastgegrepen. Het systeem geeft daarmee op dat moment onterecht aan dat de frunk 'dicht & locked' is.
Dit is hoogstwaarschijnlijk alleen theoretisch een probleem, omdat door de veerkracht van de rubbers de frunk gewoon weer open gaat indien niet vergrendeld (tot op een ruime kier). De kans dat je op die manier onterecht constateert dat de boel veilig dicht is zo goed als nihil. Maar desondanks even goed aandrukken tot je de 'bump'stop raakt, en dan terug laten veren geeft (mij) wat meer zekerheid.
B. Unlockt men de frunk met de dashboardbediening en laat je de frunk in de 'kier stand' (wat in andere auto's de windhaak-stand is), dan kan je de frunk toch locken door het slot-pictogram op het dashboard te gebruiken.
Hij vergrendelt dan daadwerkelijk in de windhaak-stand: dit is blijkbaar de tweede grendel die Ebullio zag.
Ook wel logisch dat alleen deze tweede grendel bediend wordt door het knopje in de frunk - zonder ruime kier kom je daar anders niet bij. Het 'frunk-open' pictogram blijft tegelijkertijd op 'open' maar wel 'locked', opvallend genoeg.
C. Gebruik je in een volledig gesloten positie de 'frunk unlock' functie, dan gaan beide grendels tegelijkertijd open. De logica lijkt niet helemaal te snappen nog..
Of dit alles iets te maken heeft met het spontaan open gaan van de frunk in ons geval valt niet te zeggen
Een extra beveiliging wordt iets lastiger dan verwacht, gezien de beperkte ruimte en het gebrek aan stevige ankerpunten. Je wil ook niet gelijk gaan boren in het chassis. Wordt aan gewerkt..
Vermoedelijk voor het geval dat je jezelf in de frunk had ingesloten. Big risk ;-)Dat verlichte knopje om te unlocken had de Classic ook al, was dacht ik verplicht in de US
kan ik de carbon dashboard panelen hebben aub?best heftig, dit.... Totalled my S today....so I confirmed my Model 3 First Production order
én dus weer een Classic P85 minder
Toch maar liever de 'real thing' Frank?kan ik de carbon dashboard panelen hebben aub?
View attachment 267734 View attachment 267730 Ja ik begrijp het, dat zijn de twee grendels of latches, die deels onafhankelijk werken. De post-facelift heeft (zag ook ik net pas) ook een (mooi verlicht) knopje aan de binnenkant van de frunk, waarmee de latches zijn te bedienen.
Update: Net is de Model S met SFRS weer thuis afgeleverd door SC Arnhem, en, moet zeggen, toch wel weer heel blij om hem te zien.
...
Een extra beveiliging wordt iets lastiger dan verwacht, gezien de beperkte ruimte en het gebrek aan stevige ankerpunten. Je wil ook niet gelijk gaan boren in het chassis. Wordt aan gewerkt..
View attachment 270421
Die kwam inderdaad voorbij, net als deze..
De kleurstelling zou ik ook niet erg hebben gevonden.
Blijkbaar is zo'n ervaring toch ergens diep ingebrand.. mede omdat de oorzaak van het plots openklappen (nog steeds) niet is vastgesteld.
Tesla Service heeft overigens het initiatief genomen met een nieuwe afspraak, om de uitkomst van de zaak nog eens te bespreken. Dit zoals door hen aangegeven mede door de berichten die vanuit verschillende kanalen (waaronder TMC) op hetzelfde bureau zijn beland.
Het is op de 10e van deze maand. Keep you posted..
En overigens nog een heel veilig 2018 gewenst!