Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla's reach out van vandaag heeft goed gewerkt naar onze mening. Men is ons tegemoet gekomen met een voorstel, dat in het kader van het incident en de effecten daarvan aansluit op onze behoeften en inmiddels bijgestelde verwachtingen. We hebben afgesproken om geen details te verstrekken, maar deze klant is weer tevreden, voor zover dat kan natuurlijk zonder duidelijke causaliteit van het falen.

Bedankt voor het meedenken en de welgemeende steun,
Frans
Netjes opgelost door Tesla.
Zo kennen we ze weer.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Tesla's reach out van vandaag heeft goed gewerkt naar onze mening. Men is ons tegemoet gekomen met een voorstel, dat in het kader van het incident en de effecten daarvan aansluit op onze behoeften en inmiddels bijgestelde verwachtingen. We hebben afgesproken om geen details te verstrekken, maar deze klant is weer tevreden, voor zover dat kan natuurlijk zonder duidelijke causaliteit van het falen.

Bedankt voor het meedenken en de welgemeende steun,
Frans
Bedankt voor de feedback!
 
E428D53B-A719-4440-B018-F93AC9F0669A.jpeg F11CD282-7F99-4B49-9D76-18CC5B05AAA0.jpeg
Gevalletje van verkeerde pedaal. Mijn vrouw, die er bijna nooit mee rijdt en ook geen automaat gewoon is, zat in vooruit ipv achteruit toen ze achteruit een parkeervak wou verlaten. Bij de paniek die ontstond, gas ingeduwd ipv rem. Er zijn er zo al meer geweest waar het erger afliep.
Illusteert nog eens de kracht van de wagen. Schade ad wagen valt enorm mee. Alleen werkt de cruise en AP niet meer. Iemand een idee waar de radar zit? Dan kan ik eens zien of hij niet wat los gekomen is of een contactje los zit.
Btw: chill stand is bestuurderafhankelijk. Stond bij haar dus niet op. Zou toch wel wat verschil gemaakt hebben denk ik.
 
View attachment 273275 View attachment 273274
Gevalletje van verkeerde pedaal. Mijn vrouw, die er bijna nooit mee rijdt en ook geen automaat gewoon is, zat in vooruit ipv achteruit toen ze achteruit een parkeervak wou verlaten. Bij de paniek die ontstond, gas ingeduwd ipv rem. Er zijn er zo al meer geweest waar het erger afliep.
Illusteert nog eens de kracht van de wagen. Schade ad wagen valt enorm mee. Alleen werkt de cruise en AP niet meer. Iemand een idee waar de radar zit? Dan kan ik eens zien of hij niet wat los gekomen is of een contactje los zit.
Btw: chill stand is bestuurderafhankelijk. Stond bij haar dus niet op. Zou toch wel wat verschil gemaakt hebben denk ik.
Horen beide foto’s bij hetzelfde schadegeval?
Lijkt me dat er aan de tesla dan ook structurele schade zou moeten zijn, tenzij het muurtje al in instorten stond.
 
View attachment 273275 View attachment 273274
Gevalletje van verkeerde pedaal. Mijn vrouw, die er bijna nooit mee rijdt en ook geen automaat gewoon is, zat in vooruit ipv achteruit toen ze achteruit een parkeervak wou verlaten. Bij de paniek die ontstond, gas ingeduwd ipv rem. Er zijn er zo al meer geweest waar het erger afliep.
Illusteert nog eens de kracht van de wagen. Schade ad wagen valt enorm mee. Alleen werkt de cruise en AP niet meer. Iemand een idee waar de radar zit? Dan kan ik eens zien of hij niet wat los gekomen is of een contactje los zit.
Btw: chill stand is bestuurderafhankelijk. Stond bij haar dus niet op. Zou toch wel wat verschil gemaakt hebben denk ik.
Hou er maar rekening mee dat er serieuze schade is aan de auto. 10 mille en mogelijk meer heb je zomaar aan schade.
 
Horen beide foto’s bij hetzelfde schadegeval?
Lijkt me dat er aan de tesla dan ook structurele schade zou moeten zijn, tenzij het muurtje al in instorten stond.
Hou er maar rekening mee dat er serieuze schade is aan de auto. 10 mille en mogelijk meer heb je zomaar aan schade.
Ik ga morgen eerst langs de SeC. Ik moet woensdag naar Duitsland, kan maar beter bevestiging krijgen dat het veilig is.
Het zou ook aangenaam zijn, mochten ze de radar weer aan de praat krijgen voor die trip. Ik heb vandaag 2 keer 20km gedaan en wel honderd keer aan die AP hendel getrokken. Macht der gewoonte.
 
View attachment 273275 View attachment 273274
Gevalletje van verkeerde pedaal. Mijn vrouw, die er bijna nooit mee rijdt en ook geen automaat gewoon is, zat in vooruit ipv achteruit toen ze achteruit een parkeervak wou verlaten. Bij de paniek die ontstond, gas ingeduwd ipv rem. Er zijn er zo al meer geweest waar het erger afliep.
Illusteert nog eens de kracht van de wagen. Schade ad wagen valt enorm mee. Alleen werkt de cruise en AP niet meer. Iemand een idee waar de radar zit? Dan kan ik eens zien of hij niet wat los gekomen is of een contactje los zit.
Btw: chill stand is bestuurderafhankelijk. Stond bij haar dus niet op. Zou toch wel wat verschil gemaakt hebben denk ik.

Weeral goeie service van het SeC (Gent deze keer, ik moest er toch bijna passeren). AP werkt weer en de clipsen in bodemplaat zijn vervangen (ik had ze met ijzerdraad moeten vastmaken).
Ik hoef niet geïmmobiliseerd op herstelling te wachten, zelfs niet zonder AP.
Toch wel verschieten. Hoewel ik heb mij voorgenomen om mij geen materiële zaken aan het hart te laten komen, zou het toch wel balen geweest zijn om de Kevin een paar weken (maanden?) te moeten missen terwijl hij op wisselstukken wacht.
 
Derde schade inmiddels...alle drie de keren niet mijn schuld...je zou zeggen dat mensen me toch zien komen aanrijden in een X...

(Is al paar weekjes geleden, hopelijk snel gerepareerd...wacht al 6 weken op onderdelen )

View attachment 273870 View attachment 273871 View attachment 273872
Zuur Frank,
Ik ken het gevoel, heb zelf een smart in m’n flank gehad.
Ik ken je rijstijl niet, maar wat ik zelf merk is dat andere automobilisten niet altijd beseffen hoe snel een tesla is totdat ze in je flank rijden.
Daarom probeer ik nu defensiever te rijden, maar dat lukt niet altijd even goed.
 
View attachment 273275 View attachment 273274
Gevalletje van verkeerde pedaal. Mijn vrouw, die er bijna nooit mee rijdt en ook geen automaat gewoon is, zat in vooruit ipv achteruit toen ze achteruit een parkeervak wou verlaten. Bij de paniek die ontstond, gas ingeduwd ipv rem. Er zijn er zo al meer geweest waar het erger afliep.
Illusteert nog eens de kracht van de wagen. Schade ad wagen valt enorm mee. Alleen werkt de cruise en AP niet meer. Iemand een idee waar de radar zit? Dan kan ik eens zien of hij niet wat los gekomen is of een contactje los zit.
Btw: chill stand is bestuurderafhankelijk. Stond bij haar dus niet op. Zou toch wel wat verschil gemaakt hebben denk ik.

Auw :( Als ik de foto van dat muurtje zie, dan lijkt de schade aan de wagen nog mee te vallen. Is dat muurtje ook van jullie? Weet je al wat er allemaal vervangen gaat moeten worden?

En in de toekomst je vrouw wat vaker met de Tesla laten rijden zodat ze de pedalen niet meer omwisselt :cool:
 
Derde schade inmiddels...alle drie de keren niet mijn schuld...je zou zeggen dat mensen me toch zien komen aanrijden in een X...

(Is al paar weekjes geleden, hopelijk snel gerepareerd...wacht al 6 weken op onderdelen )

View attachment 273870 View attachment 273871 View attachment 273872

Wow, de derde keer al :eek: Dat doet pijn om te zien :( En hebben die bestuurders daar dan een verklaring voor? Dat ze je niet gezien hadden of dat je er sneller was dan gedacht? Woon je in een buurt met veel onhandige chauffeurs? Heb je dat met vorige auto's ook gehad? Je zou toch denken dat ze zo'n grote wagen wel zouden zien en ook wat sneller voorrang geven. Ik merk dat toch bij onze X dat auto's vaker voorrang geven of wachten (wij wonen in een buurt met veel smalle straten). Toen ik eens met een loaner S reed merkte ik meteen dat ze dat daarbij niet deden, wat heel vervelend is, want die is ook heel breed, dus nog altijd moeilijk om op smalle plaatsen elkaar te passeren.

Hopelijk zijn de reserve-onderdelen er snel! Gaan ze alleen de voordeur vervangen, of moeten ze nog andere onderdelen vervangen?
 
Horen beide foto’s bij hetzelfde schadegeval?
Lijkt me dat er aan de tesla dan ook structurele schade zou moeten zijn, tenzij het muurtje al in instorten stond.

Auw :( Als ik de foto van dat muurtje zie, dan lijkt de schade aan de wagen nog mee te vallen. Is dat muurtje ook van jullie? Weet je al wat er allemaal vervangen gaat moeten worden?

En in de toekomst je vrouw wat vaker met de Tesla laten rijden zodat ze de pedalen niet meer omwisselt :cool:

Muurtje is niet van ons. Is aan de parking van een dorpssupermarktje. Ik vrees inderdaad dat het niet het eerste 'duwtje' was ertegen, maar de druppel die er te veel aan was. Eigenlijk moet het over zo'n 4-5 meter hermetseld worden. Vanaf het gat lopen nog schuine barsten omhoog naar de uiteinden.
De Tesla valt enorm mee. Ik wacht op bericht van de verzekering voor een expertise. Vandaag de limiet van de AP opgezocht in Duitsland (150km/u, zoals jullie weten), en niets verkeerd ondervonden.
 
Derde schade inmiddels...alle drie de keren niet mijn schuld...je zou zeggen dat mensen me toch zien komen aanrijden in een X...

(Is al paar weekjes geleden, hopelijk snel gerepareerd...wacht al 6 weken op onderdelen )

View attachment 273870 View attachment 273871 View attachment 273872
Het zou me niet verbazen als je onconventionele kleurstelling er wat mee te maken heeft. Dat grijs is al een soort camouflagekleur op asfalt en het groen breekt de vorm waardoor de vormherkenning in je brein minder snel aanslaat, ook een bekende camouflagetechniek.