Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Is dat wel uw American Beauty, er zit geen glans meer op vandaar dat ze haar niet zag;)

Sterkte met het herstel!
thanks,
De schade valt al bij al reuze mee...
ter info, the American Beauty is al meer dan twee jaar weg. Dit is Red Sonja.
En ik moet toegeven dat ze al eens vuil durft rondrijden. dat zal wel eigen zijn aan die warriors;)
 
  • Like
Reactions: Zuid5.nl
Lang leve zoab op de A4 bij Schiphol met 1 nacht vorst :(
Morgen kijken of het met epoxyhars te fixen is, of dat ik voor m’n eigen risico een nieuwe schone voorruit mag aftikken. #duurwasbeurtje

740FC44A-C752-4DC6-912B-A42278556543.jpeg
 
Volgens mij is dat nog wel te repareren. Het criterium dat ze aanhouden is dat de beschadiging kleiner moet zijn dan een euromunt. Bij mij kwam vorige week een steentje rechtsboven tegen de ruit. Gelijk een scheur van 15 cm. Er staat daar blijkbaar nogal wat spanning op. Morgen nieuwe ruit erin.

Als het wat groter is, kan je ook naar België komen... daar hanteren ze de 2euro regel.;)
 
Ik had laatst ook een sterretje in m’n voorruit.
Carglass had de afspraak 2 keer verzet, daardoor was er vuil in gekomen en konden ze het niet onzichtbaar herstellen. Dus ik had recht op een nieuwe voorruit (plus eigen risico).
Heb het maar bij reparatie gehouden.
Tip is dus om een plakbandje op het sterretje te plakken, dan heb je meer kans op onzichtbare reparatie.
 
Volgens mij is dat nog wel te repareren. Het criterium dat ze aanhouden is dat de beschadiging kleiner moet zijn dan een euromunt. Bij mij kwam vorige week een steentje rechtsboven tegen de ruit. Gelijk een scheur van 15 cm. Er staat daar blijkbaar nogal wat spanning op. Morgen nieuwe ruit erin.
Hallo Paul,

Ik heb op 13 jan een steentje op voorruit gekregen en wacht nu al meer dan 1,5 mnd op een nieuwe voorruit. De auto is van 23-12-2017 heb al meer km's gemaakt met kapotte ruit dan zonder.
Hoe kom jij zo snel aan een nieuwe ruit? Carglass kan er niet aan komen. Via Tesla Duiven geprobeerd te versnellen helaas zonder resultaat. Wie heeft de gouden tip voor mij? Verzekering bij Allianz.
 
Zelfde ervaring. Auto van 03-17. Ruit is alleen door Tesla te vervangen want nog niet beschikbaar voor derden. Zit inmiddels 1,5 meer lange barst in - agv eerst kleine beschadiging en daarna voorverwarming aanzetten. Afspraak gemaakt in Amsterdam v oor as vrijdag, maar zal ze eerst toch nog eens bellen of ze werkelijk wel een ruit hebben.
 

Attachments

  • 15b35f6a-a601-4014-ab15-198eff5db5c1.jpg
    15b35f6a-a601-4014-ab15-198eff5db5c1.jpg
    177.2 KB · Views: 61
Eigenlijk of topic (gelukkig)
Maar toch lijkt het hier het beste.
Deze middag was het bijna mijn beurt. :eek:Aan het rijden op de autosnelweg richting Kortrijk op AP. Ik was even niet op de weg aan het letten toen ik opgeschrikt werd daar het alarm en het fors beginnen afremmen . Toen ik opkeek zag ik voor mijn neus de vrachtwagen. De rest zijn reflexen van mezelf.
De beelden van de dashcam doen geen eer aan het werkelijke spectakel. Bijna tegen de vrachtwagen. Bijna tegen de vangrails en de Porsche, schreeuwende banden, slippen....
Een paar gelukjes waren aan mijn zijde:
Droog wegdek. Hoge temperaturen. Vrije weg links en rechts naast me. Baanvaste auto met laag zwaartepunt. Nog enige reflexen op mijn leeftijd en het sturen nog niet echt afgeleerd ondanks AP.;)
We zullen dit maar als een "wakeup call" beschouwen.

Dat is vrijwel exact wat mij overkwam met AP2. Echter was mijn resultaat als volgt:

Ook een vrachtwagen(tje) die op een laat moment van baan wisselt. Tijdelijke onoplettendheid van mijn kant, echter het moment van alarm Tesla was ook direct het moment van impact.

Helaas toen nog geen Dashcam, anders had ik de beelden graag gedeeld.
 
Hallo Paul,

Ik heb op 13 jan een steentje op voorruit gekregen en wacht nu al meer dan 1,5 mnd op een nieuwe voorruit. De auto is van 23-12-2017 heb al meer km's gemaakt met kapotte ruit dan zonder.
Hoe kom jij zo snel aan een nieuwe ruit? Carglass kan er niet aan komen. Via Tesla Duiven geprobeerd te versnellen helaas zonder resultaat. Wie heeft de gouden tip voor mij? Verzekering bij Allianz.

Eigenaardig .
Ik ben wegens steenslag aan mijn derde voorruit.
Eentje snel vervangen bij Tesla Tilburg.
De laatste meteen bij Carglass Aartselaar .
Wel Classic.
 
Eigenaardig .
Ik ben wegens steenslag aan mijn derde voorruit.
Eentje snel vervangen bij Tesla Tilburg.
De laatste meteen bij Carglass Aartselaar .
Wel Classic.
Blijkbaar zijn er nogal wat varianten van de ruiten, ook bij de Classics.
Heb ooit twee maanden moeten wachten op een vervangende ruit via ABS Splinter.

Tip: Als je een wit papiertje linksvoor achter de ruit legt, kun je van buiten een foto maken van de exacte typenummers en die opsturen naar de reparateur, dan zien zij welk type je nodig hebt.
D0116BD3-72AD-4011-9D76-D32C0F84C37F.jpeg
 
Last edited:
Dat is vrijwel exact wat mij overkwam met AP2. Echter was mijn resultaat als volgt:

Ook een vrachtwagen(tje) die op een laat moment van baan wisselt. Tijdelijke onoplettendheid van mijn kant, echter het moment van alarm Tesla was ook direct het moment van impact.

Helaas toen nog geen Dashcam, anders had ik de beelden graag gedeeld.
Stevig balen, Pudding... Hopelijk alleen blik (aluminium)schade??
En een mooie wakeupcall. Ik dwaal soms wat makkelijk af tijdens AP-rijden:-S
 
Lang leve zoab op de A4 bij Schiphol met 1 nacht vorst :(
Morgen kijken of het met epoxyhars te fixen is, of dat ik voor m’n eigen risico een nieuwe schone voorruit mag aftikken. #duurwasbeurtje

View attachment 282064
De fix van het sterretje in de voorruit heeft het nog geen week uitgehouden. Zag vanmorgen dat ie begon te barsten. Autotaalglas maar even gebeld voor vervanging, benieuwd hoelang dat gaat duren.
 
Dat is vrijwel exact wat mij overkwam met AP2. Echter was mijn resultaat als volgt:

Ook een vrachtwagen(tje) die op een laat moment van baan wisselt. Tijdelijke onoplettendheid van mijn kant, echter het moment van alarm Tesla was ook direct het moment van impact.

Helaas toen nog geen Dashcam, anders had ik de beelden graag gedeeld.
OMG.:confused:
Ik besef wel dat het geluk aan mijn zijde was die dag.
 
  • Like
Reactions: Pudding