UnderdogNLD
Member
Tja met een Tesla gaat het dan snel al heel hardlAlletwee vanuit vrijwel stilstand vertrokken.
Zonder dollen - sterkte
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tja met een Tesla gaat het dan snel al heel hardlAlletwee vanuit vrijwel stilstand vertrokken.
Het gaat niet om meer of minder uitkeren dan de dagwaarde.De verzekering gaat hem sowieso niet maken.
Volgens mij is het de eigenaar die dit beslist. De expert van de verzekering bepaalt de schade en de verzekering betaalt die uit.
Het is duidelijk dat de verzekeraar niet meer uitkeert dan de dagwaarde.
Maar omdat de dagwaarde, zoals ik al zei tussen de 45 en 55 mille ligt, zal de auto van Erik beslist kunnen worden gerepareerd.
Ik zie dat anders, er komt weinig van Tesla deze markt op dus ik verwacht dat er goed geboden gaat worden. Dit is ook wat ik zie op veilingen in het buitenland.Gezien opkopers nog niet veel kunnen doen met Tesla's; zullen ze voor een kapotte Tesla niet veel bieden.
Voor klassieke ICE is dan idd. anders.
Het gaat niet om meer of minder uitkeren dan de dagwaarde.
Gaat om verschil tussen dagwaarde/ vervangwaarde en het bod van de opkopers.
Als dat verschil (bedrag) kleiner is dan schade, kiest de verzekering voor economisch TL. Dat kost ze namelijk minder.
Deze keus is dan niet aan Erik maar aan de verzekering, zie voorwaarden.
Erik mag vervolgens wel er voor kiezen om de auto voor hetzelfde bedrag als de opkoper geboden heeft te houden, verzekering keert dan het verschil uit, maar dat is vaak te weinig om de auto via officiële Tesla met nieuwe onderdelen te laten maken.
Daarom schreef ik dus, zie link. Daar had de Anwb dit uitgelegd.
Het gaat niet om meer of minder uitkeren dan de dagwaarde.
Gaat om verschil tussen dagwaarde/ vervangwaarde en het bod van de opkopers.
Als dat verschil (bedrag) kleiner is dan schade, kiest de verzekering voor economisch TL. Dat kost ze namelijk minder.
Deze keus is dan niet aan Erik maar aan de verzekering, zie voorwaarden.
Erik mag vervolgens wel er voor kiezen om de auto voor hetzelfde bedrag als de opkoper geboden heeft te houden, verzekering keert dan het verschil uit, maar dat is vaak te weinig om de auto via officiële Tesla met nieuwe onderdelen te laten maken.
Daarom schreef ik dus, zie link. Daar had de Anwb dit uitgelegd.
Deze week frunkdeksel en voorbumper laten vervangen. Levertermijn onderdelen was ong 4 weken. Voor die twee onderdelen valt het nogal mee.Hopelijk snel duidelijkheid over de reparatie
We hebben hier al schades voorbij zien komen van rond de 13-17k en dat was zonder airbags..Die route ken ik. Toch denk ik dat de auto niet economisch TL zal zijn. Stel de dagwaarde op 50.000 euro. De dagwaarde van de auto na de botsing zal rond 30.000 euro zijn. Mijn gevoel zegt dat de auto voor rond 20 mille te repareren zal zijn. Uiteraard mogen dan de accu en of belangrijke constructiedelen van de auto niet vervangen moeten worden.
We gaan het van Erik wel horen.
Als je zo'n tik hebt gehad dat je stuur niet meer in de rechtuit stand staat dan moet je onmiddellijk laten uitlijnen. Laat ook even kijken naar stuurstangen en wielophanging. Ik zou dit direct met Tesla opnemen en niet met de lokale bandenman. Tesla kan eventueel mechanische componenten vervangen, je bandenman niet.Zul je net zien: op de dag dat je nieuwe velgen plus winterbanden onder je nieuwe Tesla wilt zetten - glibber je op je zomerbandjes van de eigen afrit zo tegen de stoep aan de overkant.
View attachment 284050
Nah, haalt meteen even de stoep vrees weg voor de komende kilometers...
Minder leuk: merk dat mijn stuur nu wat scheef staat als ik rechtuit rijdt - vermoed dat de uitlijning een tik gekregen heeft (ging alllemaal erg langzaam maar je hebt toch 2000kg massa die tot stilstand moet komen).
Wat vinden jullie:.meteen langs bij Tesla voor uitlijnen of weet Euro master ook hoe dat moet (ivm autopilot)? Of kan ik wachten tot Tesla sowieso over een week of 3/4 de kras in mijn achterklep repareert?
Tesla roadside assistance geeft aan dat ik bij de banden boer langs moet gaan SeC heeft geen monteurs in het weekend. Autostop waar ik vanmorgen wintervelgen heb laten plaatsen wilde uitlijning niet doen. Ivm ook alignen AP? Volgens Tesla Roadside Assistance was dit onzin. Ik zal Euro master zo eens bellen.Jeetje Jacques, wat een pech! Verder wat Wim zegt, stuur niet meer rechtuit klinkt niet oke. Je ging je winterbanden halen toch? Je kan sowieso je bandenboer even laten kijken, wellicht valt het mee. In geval van twijfel even bij een SEC langs..
Uitlijnen en bekijken stuurstangen draagarmen kan elk bedrijf die ook kan uitlijnen. Autopilot heeft daar niets mee te maken, als het stuur maar recht staat! Succes. In Sprang-Capelle zit een goede.Tesla roadside assistance geeft aan dat ik bij de banden boer langs moet gaan SeC heeft geen monteurs in het weekend. Autostop waar ik vanmorgen wintervelgen heb laten plaatsen wilde uitlijning niet doen. Ivm ook alignen AP? Volgens Tesla Roadside Assistance was dit onzin. Ik zal Euro master zo eens bellen.
Hmmm, slechte beurt voor/van Autostop dan... Zitten je nieuwe winterbanden er al op?Tesla roadside assistance geeft aan dat ik bij de banden boer langs moet gaan SeC heeft geen monteurs in het weekend. Autostop waar ik vanmorgen wintervelgen heb laten plaatsen wilde uitlijning niet doen. Ivm ook alignen AP? Volgens Tesla Roadside Assistance was dit onzin. Ik zal Euro master zo eens bellen.
Yes, hier nog op de brug. Ben vergeten buiten nog een foto te maken - nu is het al donker.Hmmm, slechte beurt voor/van Autostop dan... Zitten je nieuwe winterbanden er al op?
Bij een nieuwe voorruit kan Autopilot kan alleen gecalibreerd worden door Tesla, dus je zal zowiezo bij SeC een afspraak moeten maken nadat je nieuwe raam er in zit.
Classic heeft geen Autopilot en dus geen calibratie bij Tesla nodig
Nou, daar ging dus een groot deel van mijn maandag :Bandenboeren hebben allemaal vroeg weekend. Dus maandagochtend om 8 uur maar langs. Mocht dit niet gefixt kunnen worden - kan ik in de namiddag nog naar een SeC uitwijken.