Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Eigenlijk of topic (gelukkig)
Maar toch lijkt het hier het beste.
Deze middag was het bijna mijn beurt. :eek:Aan het rijden op de autosnelweg richting Kortrijk op AP. Ik was even niet op de weg aan het letten toen ik opgeschrikt werd daar het alarm en het fors beginnen afremmen . Toen ik opkeek zag ik voor mijn neus de vrachtwagen. De rest zijn reflexen van mezelf.
De beelden van de dashcam doen geen eer aan het werkelijke spectakel. Bijna tegen de vrachtwagen. Bijna tegen de vangrails en de Porsche, schreeuwende banden, slippen....
Een paar gelukjes waren aan mijn zijde:
Droog wegdek. Hoge temperaturen. Vrije weg links en rechts naast me. Baanvaste auto met laag zwaartepunt. Nog enige reflexen op mijn leeftijd en het sturen nog niet echt afgeleerd ondanks AP.;)
We zullen dit maar als een "wakeup call" beschouwen.
ik heb de beelden nog verschillende malen bekeken en het lijkt er op dat AP de eerste ruk aan het stuur geeft en bijna gelijktijdig gaat het alarm om het stuur over te nemen. ook bijzonder dat ik niet naar de strafbank verwezen ben en vrijwel onmiddellijk terug op AP kon rijden.
 
ik heb de beelden nog verschillende malen bekeken en het lijkt er op dat AP de eerste ruk aan het stuur geeft en bijna gelijktijdig gaat het alarm om het stuur over te nemen

Poehh, Een kleine seconde later had je tegen de vrachtauto op gezeten.

Trouwens als je een remmende werking hebt met een auto zoals je in dit filmpje goed ziet, een uitwijk links en direct een tegen beweging maakt. Dus snel links rechts switchen - neigt de auto door te draaien en te slippen met de banden.

Je hoort de banden slippen met de beweging naar rechts, niet de eerste uitwijk naar links. Er ligt weer voor een knaak rubber op het asfalt :p
 
Goede ervaringen (helaas) :)met Wim hofman, gecertificeerd tesla hersteller, in Bergschenhoek
Daar heb ik slechte ervaringen mee, ik heb daar een S Max gekocht waarvan na een jaar de blanke lak ging vervellen, voor 1000 euro kon dat wel overgespoten worden.
Een jaar later kwam m’n tesla en heb ik hem aan een handelaar verkocht terwijl de lak weer los ging laten.
Zij hebben ook een schade aan m’n tesla hersteld, want moest naar een tesla certified hersteller. Ik zag later pas dat m’n frunk niet meer mooi uitlijnde, hangt iets te hoog.
Dus nee, Hofman ziet mij niet meer verschijnen.
 
Het moest er dan toch nog van komen blijkbaar:confused::(:mad:
20180213_205313.jpg 20180213_205323.jpg
Een madam tegen mijn zijkant gereden....
Spiegel over en schrammen op de wielkast