Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Ben ik in het geval van (kleine, niet super storende) schade op de achterbumper (veroorzaakt door een ander), altijd verplicht om dit daadwerkelijk te laten fixen? Kan ik niet gewoon de geschatte schadekosten laten uitkeren en dan zelf besluiten om nu, later of nooit het te laten fixen?

M'n verzekeraar beweert dat het eerst echt gefixt moet worden alvorens e.e.a. verder in werking wordt gezet...

Als het de schuld is van de tegenpartij, dan ben je niet verplicht te laten herstellen. De tegenpartij moet je schadeloos stellen, dit kan door reparatie van de schade of door uitkering van de schade.

Ze zullen je wel om een taxatie rapport vragen, vaak wil de verzekering de kosten daarvan niet vergoeden (als de auto wel gemaakt wordt bij het bedrijf waar de schade getaxeerd is, hoeft de verzekering de taxatie niet te betalen).

Na de taxatie is de keuze aan jou of je de schade laat maken of laat uitkeren en de waardevermindering van de auto daarmee compenseert.

Hier nog 2 links met wat meer info:
ANWB - Experts

ANWB - Experts

De voorwaarden van je eigen verzekering staan los van een schade veroorzaakt door een tegenpartij. De verzekering van de tegenpartij is verplicht je schadeloos te stellen.
 
Onderdelen van de ophanging zijn binnen ca. 1 week te leveren. Heb dus nu voor volgende week vrijdag een afspraak om de stang te laten vervangen. Als dat niet afdoende blijkt, kan anderhalve week later de fusee-drager vervangen worden. Maar omdat het geen harde tik was en laag onder, zou je verwachten dat de arm die de kanteling van het wiel bepaalt de grootste tik gekregen heeft. We gaan het zien.
*zucht van verlichting *
Na de draagarm vorige week - geen soelaas - vandaag fusee-drager en kogellager laten vervangen - en mijn auto spoort weer! Was al weer vergeten hoe lekker dat rijdt. De €1537 maar meteen afgerekend - niet meer over nadenken:cool:
 
IMG_0729.jpg
Gisteren was het onze beurt... hoe eenvoudig het is om flinke schade op te lopen. Auto staat bij ABS Splinter, kan wel twee maanden gaan duren. Wel gelukkig een P85 als leenauto meegekregen. Schade tussen de 5 en 10K. Vervolgens ontstond er ook nog schade aan de achter/onderkant van de auto bij het oprijden van de autoambulance door de berger. Gelukkig alles op film.

 
  • Informative
Reactions: FrankNL
View attachment 290262 Gisteren was het onze beurt... hoe eenvoudig het is om flinke schade op te lopen. Auto staat bij ABS Splinter, kan wel twee maanden gaan duren. Wel gelukkig een P85 als leenauto meegekregen. Schade tussen de 5 en 10K. Vervolgens ontstond er ook nog schade aan de achter/onderkant van de auto bij het oprijden van de autoambulance door de berger. Gelukkig alles op film.

Oeh, ziet er vervelend uit. Sterkte er mee!
 
snelle afhandeling gewenst Egbert.
Twee weken geleden bijna net hetzelfde voorgehad. Een bestelwagen die achteruit uit het parkeervak komt, net als ik er achter rijd. ik kon nog net het gaspedaal intrappen om weg te zijn. Waardoor ik bijna zelf een voetganger te grazen had.
Buiten een opgestoken middenvinger in mijn richting, niets blijvend aan over gehouden:rolleyes:
 
View attachment 290262 Gisteren was het onze beurt... hoe eenvoudig het is om flinke schade op te lopen. Auto staat bij ABS Splinter, kan wel twee maanden gaan duren. Wel gelukkig een P85 als leenauto meegekregen. Schade tussen de 5 en 10K. Vervolgens ontstond er ook nog schade aan de achter/onderkant van de auto bij het oprijden van de autoambulance door de berger. Gelukkig alles op film.

Ai Egbert, nare botsing. Komt weer goed, maar je hebt er een hoop gedoe mee en schiet er niks mee op.
 
Was de classic gelukkig (ben toch wel verslaafd geraakt aan AP en een warm stuur)- tikje van niets eigenlijk. Maar ja, auto geeft weinig mee natuurlijk. Eigenlijk zou je met de moderne techniek toch gewoon een waarschuwing moeten krijgen als je achteruit rijdt. Gaat een hoop schades voorkomen,
Stond bij ABS overigens vol met Tesla's - ze hebben ook 6 leen-Tesla's, met name voor de langdurige gevallen -;) Lijkt me een heel net bedrijf.
Overigens kreeg de auto bij het bergen nog een tikje na. Nog een extra formulier ingevuld...

Geeft het nodige gedoe - maar er zijn ergere dingen zeg maar..
 
Was de classic gelukkig (ben toch wel verslaafd geraakt aan AP en een warm stuur)- tikje van niets eigenlijk. Maar ja, auto geeft weinig mee natuurlijk. Eigenlijk zou je met de moderne techniek toch gewoon een waarschuwing moeten krijgen als je achteruit rijdt. Gaat een hoop schades voorkomen,
Stond bij ABS overigens vol met Tesla's - ze hebben ook 6 leen-Tesla's, met name voor de langdurige gevallen -;) Lijkt me een heel net bedrijf.
Overigens kreeg de auto bij het bergen nog een tikje na. Nog een extra formulier ingevuld...

Geeft het nodige gedoe - maar er zijn ergere dingen zeg maar..

Pff ook nog de achterbumper en de chrome strip kapot? Of lijkt het mee te vallen?

P.S. Direct na dit filmpje kwam er een cursus pepernotenbakken van je. Ik moet eerst nog even eieren verstoppen. :p
 
Eigenlijk zou je met de moderne techniek toch gewoon een waarschuwing moeten krijgen als je achteruit rijdt. Gaat een hoop schades voorkomen,

Je bedoelt parkeersensoren? :) Is overigens ook niet heilig. Ik quote mijn vrouw: "ja ik hoorde die piepjes wel, maar dacht dat dat wat anders was". Innig contact met een betonblok was een feit.

Verder succes met het herstel, dat wiel ziet er niet fraai uit :(
 
  • Funny
Reactions: MarcelS
OK, de auto dus op standje "hoog" als hij op zo'n auto gaat.
Weer wat geleerd, zowel voor hem als voor mij!
mijne is ook ooit afgesleept, nog ten tijde van de contactor-problemen.
En die takelwagen-monteur was wel helemaal op de hoogte.
Mijn auto stond in de lage stand, en kon niet meer omhoog. Eerst een paar houten balken onder de wielen, zodat hij voldoende hoog van de grond kwam én bleef tijdens het optrekken.
Ik was beeindruckt.