Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Issue waren ongetwijfeld meer mensen last van hebben. Ik laat het herstellen na de wissel naar de winterbanden. Dan hebben ze alle tijd om het rustig te herstellen.
Als je de wissel bij je bandenman uitvoert, kun je hem meteen vragen om de banden en ventielen van je beschadigde velgen te demonteren. De meeste velgreparatiebedrijven ontvangen de velgen het liefst ‘kaal’.
 
Gisteren iets te dicht bij de kaartjesautomaat van de Parkeergarage gestaan... Hoorde 5 keer een naar geluid en dacht neeeeeeeeeee.... Was dus niet de rand van me velg maar echt de spaken die een klein beetje uitsteken! Hoge stoep natuurlijk. Maar goed, wilde ze toch zwart poedercoaten, gelijk een smoes. Weet iemand een goed adres, voor een normale prijs om ze te laten poedercoaten en eventueel herstellen? (kan zelf ook wel met me Dremel herstellen maar misschien beter als zij het doen)
Screenshot_2018-09-12-15-15-39-79-1.pngScreenshot_2018-09-12-15-15-50-08.png
 
Gisteren iets te dicht bij de kaartjesautomaat van de Parkeergarage gestaan... Hoorde 5 keer een naar geluid en dacht neeeeeeeeeee.... Was dus niet de rand van me velg maar echt de spaken die een klein beetje uitsteken! Hoge stoep natuurlijk. Maar goed, wilde ze toch zwart poedercoaten, gelijk een smoes. Weet iemand een goed adres, voor een normale prijs om ze te laten poedercoaten en eventueel herstellen? (kan zelf ook wel met me Dremel herstellen maar misschien beter als zij het doen)
View attachment 334229View attachment 334230
Carrecon in Moordrecht heb ik goede ervaring mee uit het verleden voor poedercoaten.
Wel zonder banden en ventielen aanleveren dus bij de bandenboer eraf laten halen.
En zo aan de schaaf te zien zou ik er een fijn schuurpapiertje langs halen voor je ze afgooit.
 
*sugar*... Steen gekopt in Frankrijk...

Iemand nog tips over hoe ik dit het beste aan kan pakken? Gaat wel via de verzekering (allrisk). Ik moet nog naar het SEC voor wat andere zaken na aflevering, kan ik de autoruit daar ook laten vervangen? Komt er standaard een originele Tesla ruit in? Moet ik nog ergens op letten?
 

Attachments

  • 56025437134__E8CC654C-90CD-4BEC-A7E3-6E0F6ABB5D02.JPG
    56025437134__E8CC654C-90CD-4BEC-A7E3-6E0F6ABB5D02.JPG
    420.6 KB · Views: 87
Tesla vervangt de autoruit zelf niet, je moet hiervoor echt naar een autoglas-/schadebedrijf. Na vervanging moet je wel de calibratie van de camera's door Tesla laten doen, wat in het Service Center gebeurt. Tenminste, dat was vorig jaar wel het geval bij mijn autoruitvervanging met AP1 hardware.
 
Ik dacht dat het om een voorruit ging eigenlijk. De foto die woes erbij had geplaatst is ook duidelijk van de voorruit.

Klopt helemaal alleen jij schrijft in jouw bericht : Na vervanging moet je wel de calibratie van de camera's door Tesla laten doen, wat in het Service Center gebeurt. Tenminste, dat was vorig jaar wel het geval bij mijn autoruitvervanging met AP1 hardware.

Daar was mijn reactie op gericht:)
 
Klopt helemaal alleen jij schrijft in jouw bericht : Na vervanging moet je wel de calibratie van de camera's door Tesla laten doen, wat in het Service Center gebeurt. Tenminste, dat was vorig jaar wel het geval bij mijn autoruitvervanging met AP1 hardware.

Daar was mijn reactie op gericht:)
Ok, duidelijk :) Ik had inderdaad beter voorruit ipv autoruit kunnen typen, had vollediger geweest.
 
Daar gaan we weer. Nieuwe schade helaas door aanrijding op de A6 met een plotseling overstekende vos. Met mijn 130 km/h was er geen ontwijken meer aan..... Nu maar hopen dat de onderdelen bij het schadebedrijf op voorraad zijn. Bumper, grill, casing A/C, alles kapot...de vos ook.

IMG_0581.jpeg
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Ik heb dit ooit met een haas gehad in mijn opeltje, doordat deze all risk was verzekerd kostte mij dit niets, zelfs geen eigen risicio. Moest wel bewijs hebben dat het een aanrijding met wild was. Zaten gelukkig genoeg haren en bloed in de radiator.