Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Trieste actie. Had je sentry mode aanstaan?
Model S 85 heeft geen sentry ;)


Maar dinsdag kreeg ik ook een leuke cadeau bij mijn tesla...dashcam had stukjes opgenomen (nummerplaat niet zichtbaar en die gast probeerde 't schade weg te vegen) dus als dat was gebeurd bij mijn model 3 ipv model S 85..had ik die **** wel opgenomen :(

oh ja, geen briefje natuurlijk.
 

Attachments

  • WhatsApp Image 2020-02-11 at 17.14.04.jpeg
    WhatsApp Image 2020-02-11 at 17.14.04.jpeg
    371.4 KB · Views: 172
  • WhatsApp Image 2020-02-11 at 17.14.05.jpeg
    WhatsApp Image 2020-02-11 at 17.14.05.jpeg
    382.4 KB · Views: 121
Nee dat heeft mijn bouwjaar niet en het jammere is dat ik mijn BlackVue nog niet geïnstalleerd heb...
De vraag is of die iets zou hebben opgenomen dat aan de zijkant van de auto gebeurt.

Ik heb sinds deze week wat krassen/vegen op mijn wielkast rechtsvoor. Ik ben door alle sentry beelden heengegaan maar er is niets te zien. Dat is eigenlijk een dode hoek in het hele camerasysteem.
 
Oh grr, paaltje geraakt in een parkeergarage.
Misschien heb je wat aan mijn ervaring om het zelf te voorkomen.
Ik wilde achteruit inparkeren in een (natuurlijk) veel te smal plekje. Tussen een auto en een betonnen pijler. Ik check altijd via de buitenspiegels of het gaat passen en gebruik dan pas de camera om te zien wanneer ik helemaal in het vak sta.
Op de een of andere manier heb ik toch een paaltje geraakt terwijl naar de camera zat te kijken en juist dacht: ik kom perfect uit.
Ik kan mij niet herinneren dat er piepjes afgingen. Maar wellicht heb ik ze gewoon genegeerd omdat ik er zo van overtuigd was dat het paste. Mooi ... is het wel. Paar krasje op de bumper, maar boven de wielkast zit een klein duikje (en flinke schaafplekken) die ook de bekleding aan de binnenkant van de wielkast heeft doen scheuren.
Morgen even overleggen met de hersteller of ik dit beter via de verzekering kan spelen. Die wielkast is een flink groot deel om te spuiten.
 
Bij mij hebben ze bij een vergelijkbare schade alleen tot een (af fabriek ;) )knik in het plaatwerk gespoten. Zie je helemaal niets van, en was geen bedrag dat je aan verzekering geeft.
Is het een M3 dan is het staal en kunststof achterin, dat scheelt. Sterkte :)
 
  • Informative
Reactions: dutchchili
Follow up:
ik ben in shock. Deze paar krasjes/deuk zouden eur 1400 ex. btw moeten kosten om te herstellen.
De hersteller heeft de polijstmachine direct even op het bumper deel gezet. Na 30 seconden was er niets meer van te zien.
De kosten worden verklaart door het spuiten van de multi-coat lak die ver uitgewaaierd moet worden. Het achterportier wordt daarom ook meegespoten.
Moet ik gewoon nog even door de acceptatie heen of wordt ik hier uitgekleed?
IMG_20200219_194610.jpg
 
Follow up:
ik ben in shock. Deze paar krasjes/deuk zouden eur 1400 ex. btw moeten kosten om te herstellen.
De hersteller heeft de polijstmachine direct even op het bumper deel gezet. Na 30 seconden was er niets meer van te zien.
De kosten worden verklaart door het spuiten van de multi-coat lak die ver uitgewaaierd moet worden. Het achterportier wordt daarom ook meegespoten.
Moet ik gewoon nog even door de acceptatie heen of wordt ik hier uitgekleed?
View attachment 513411

Ik heb eerder gelezen dat bepaalde Tesla-lakken erg duur zijn bij schadeherstel. Door de "meer laagse opbouw" lopen de prijzen behoorlijk op. Dat was vooral van toepassing bij de rode lak, of dat bij wit ook zo is durf ik niet te zeggen.

Voorgaand was voor mij een reden om maar een zwarte te nemen.
 
Follow up:
ik ben in shock. Deze paar krasjes/deuk zouden eur 1400 ex. btw moeten kosten om te herstellen.
De hersteller heeft de polijstmachine direct even op het bumper deel gezet. Na 30 seconden was er niets meer van te zien.
De kosten worden verklaart door het spuiten van de multi-coat lak die ver uitgewaaierd moet worden. Het achterportier wordt daarom ook meegespoten.
Moet ik gewoon nog even door de acceptatie heen of wordt ik hier uitgekleed?
View attachment 513411
1.400 euro is inderdaad fors. Vraag eens een offerte aan bij een ander bedrijf.
 
Follow up:
ik ben in shock. Deze paar krasjes/deuk zouden eur 1400 ex. btw moeten kosten om te herstellen.
De hersteller heeft de polijstmachine direct even op het bumper deel gezet. Na 30 seconden was er niets meer van te zien.
De kosten worden verklaart door het spuiten van de multi-coat lak die ver uitgewaaierd moet worden. Het achterportier wordt daarom ook meegespoten.
Moet ik gewoon nog even door de acceptatie heen of wordt ik hier uitgekleed?
View attachment 513411


Vroeger bedrijf of het verzekerings werk was?
 
De eerste gegadigde komt met EUR 800. Nogal een verschilletje. En toch beloven ze exact dezelfde aanpak.
Offertes voor schadeherstel zijn een beetje wat de gek ervoor wil geven. Schadeherstellers stellen meestal één vraag, 'is het verzekeringswerk'. Nou dan hebben de heren vrij spel. Verzekeringsmaatschappijen hebben uiteindelijk belang bij een zo hoog mogelijke schade en zullen niet gauw een offerte voor schadeherstel te hoog vinden.
Vraag Carglass ook een offerte, zij hanteren scherpe prijzen.