Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Op 2 dagen na had ik bijna 3 maanden met mijn auto kunnen rijden na de vorige grote revisie (lees accupack nummer 3). Alle meldingen lijken weer te wijzen naar het volgende defect in het accupack.

43297f4690ebef14b058b23ecb91e019.jpg


Als er de komende weken nog iemand hulp nodig heeft met verhuizen dan hoor ik het graag. Ik kom helpen met een Opel Zafira...
 
Een interessant schadegeval in de buurt van Seattle. Een brok beton lijkt van grote hoogte op de auto te zijn gevallen, als je kijkt naar de schade.
Goed te zien is dat het pano-dak gelamineerd is en hoe veilig je dus bent in de auto.
Maar zoals de eigenaar zegt: zoiets moet niet rechtstreeks op een wandelaar terecht komen.:scared:
 
Ik heb mijn eigen model S weer terug. Fijn hoor! Gelukkig had ik de afgelopen week een loaner van Tesla, dat scheelde een hoop misère.
Daardoor wel een vergelijking kunnen maken van mijn classis 85 en de meer recente (nieuwe) 85 loaner. Dit viel me op:

adaptive cruise control:
Leuk om eens mee te spreken, maar ik zou hem er niet in willen hebben:
- werkt niet boven 150 km/h;
- stimuleert niet om tussen inhaalacties door naar rechts te gaan. Als je voorganger dat namelijk niet ook doet, begint hij te accelereren en haalt je je voorganger rechts in;
- acceleratie na inhalen achter een voorligger aan gaat te langzaam, daardoor onstaat een gat waar anderen soms in schieten.
Al met al te vaak situaties waarin het gedrag ongewenst is, waardoor ik hem in praktijk zelden zal gebruiken.

Koeling:
Ik merkte dat de koeling van de auto (ventilator in de buurt van de frunk) veel sneller aan slaat dan bij mij. Bij mij alleen bij extreme hitte of tijdens supercharging. Bij de loaner gebeurde het regelmatig dat de fan flink stond te blazen als ik van de snelweg af kwam. Best veel geluid dan bij de stoplichten. Geen idee waarom dat bij die van mij niet gebeurt. Wel blij mee.

Dashboard afwerking:
Ik raad af om voor de piano black afwerking te kiezen. Reflecteert ernorm, waardoor je spiegelingen van beelden via je rechter zijruit op het dashboard ziet. Leidt af en is hinderlijk.

Normale vering (geen luchtvering):
viel me alles mee. Ik blijf het fijn vinden om de hoogte te kunnen instellen, maar qua comfort is dit niet slecht. In snelle links/rechts combinaties voel je dat hij wat meer uit de veren komt, maar dat zul je in dagelijks gebruik niet heel vaak meemaken. Mocht je geld bij aanschaf willen besparen dan kun je overwegen deze optie weg te laten.

Metalen dak:
Het grote voordeel is dat het stiller is dan een panodak. In mijn auto begint het dak bij 180 ineens flink veel geluid te maken, en dat is bij een metalen dak niet het geval. Fijn dus als je veel in Duitsland rijdt. In NL ben ik eigenlijk wel blij met het geluid omdat het me waarschuwt als het écht te hard gaat....

Al met al gelukkig dus een bevestiging dat ik de juiste keuzes heb gemaakt bij bestelling van mijn auto :)
 
Ik heb mijn eigen model S weer terug. Fijn hoor! Gelukkig had ik de afgelopen week een loaner van Tesla, dat scheelde een hoop misère.
Daardoor wel een vergelijking kunnen maken van mijn classis 85 en de meer recente (nieuwe) 85 loaner. Dit viel me op:

adaptive cruise control:
Leuk om eens mee te spreken, maar ik zou hem er niet in willen hebben:
- werkt niet boven 150 km/h;
- stimuleert niet om tussen inhaalacties door naar rechts te gaan. Als je voorganger dat namelijk niet ook doet, begint hij te accelereren en haalt je je voorganger rechts in;
- acceleratie na inhalen achter een voorligger aan gaat te langzaam, daardoor onstaat een gat waar anderen soms in schieten.
Al met al te vaak situaties waarin het gedrag ongewenst is, waardoor ik hem in praktijk zelden zal gebruiken.

Koeling:
Ik merkte dat de koeling van de auto (ventilator in de buurt van de frunk) veel sneller aan slaat dan bij mij. Bij mij alleen bij extreme hitte of tijdens supercharging. Bij de loaner gebeurde het regelmatig dat de fan flink stond te blazen als ik van de snelweg af kwam. Best veel geluid dan bij de stoplichten. Geen idee waarom dat bij die van mij niet gebeurt. Wel blij mee.

Dashboard afwerking:
Ik raad af om voor de piano black afwerking te kiezen. Reflecteert ernorm, waardoor je spiegelingen van beelden via je rechter zijruit op het dashboard ziet. Leidt af en is hinderlijk.

Normale vering (geen luchtvering):
viel me alles mee. Ik blijf het fijn vinden om de hoogte te kunnen instellen, maar qua comfort is dit niet slecht. In snelle links/rechts combinaties voel je dat hij wat meer uit de veren komt, maar dat zul je in dagelijks gebruik niet heel vaak meemaken. Mocht je geld bij aanschaf willen besparen dan kun je overwegen deze optie weg te laten.

Metalen dak:
Het grote voordeel is dat het stiller is dan een panodak. In mijn auto begint het dak bij 180 ineens flink veel geluid te maken, en dat is bij een metalen dak niet het geval. Fijn dus als je veel in Duitsland rijdt. In NL ben ik eigenlijk wel blij met het geluid omdat het me waarschuwt als het écht te hard gaat....

Al met al gelukkig dus een bevestiging dat ik de juiste keuzes heb gemaakt bij bestelling van mijn auto :)

Bij Adaptive Cruise Control mag je nog toevoegen :
- Kijkt niet verder dan 1 auto verder aka, rijdt zoals mijn vrouw. Het gevolg is soms wat zenuwachtige remacties.

En ik sluit me aan bij je conclusie :)
 
Ik heb mijn eigen model S weer terug. Fijn hoor! Gelukkig had ik de afgelopen week een loaner van Tesla, dat scheelde een hoop misère.
Daardoor wel een vergelijking kunnen maken van mijn classis 85 en de meer recente (nieuwe) 85 loaner. Dit viel me op:

adaptive cruise control:
Leuk om eens mee te spreken, maar ik zou hem er niet in willen hebben:
- werkt niet boven 150 km/h;
- stimuleert niet om tussen inhaalacties door naar rechts te gaan. Als je voorganger dat namelijk niet ook doet, begint hij te accelereren en haalt je je voorganger rechts in;
- acceleratie na inhalen achter een voorligger aan gaat te langzaam, daardoor onstaat een gat waar anderen soms in schieten.
Al met al te vaak situaties waarin het gedrag ongewenst is, waardoor ik hem in praktijk zelden zal gebruiken.

Koeling:
Ik merkte dat de koeling van de auto (ventilator in de buurt van de frunk) veel sneller aan slaat dan bij mij. Bij mij alleen bij extreme hitte of tijdens supercharging. Bij de loaner gebeurde het regelmatig dat de fan flink stond te blazen als ik van de snelweg af kwam. Best veel geluid dan bij de stoplichten. Geen idee waarom dat bij die van mij niet gebeurt. Wel blij mee.

Dashboard afwerking:
Ik raad af om voor de piano black afwerking te kiezen. Reflecteert ernorm, waardoor je spiegelingen van beelden via je rechter zijruit op het dashboard ziet. Leidt af en is hinderlijk.

Normale vering (geen luchtvering):
viel me alles mee. Ik blijf het fijn vinden om de hoogte te kunnen instellen, maar qua comfort is dit niet slecht. In snelle links/rechts combinaties voel je dat hij wat meer uit de veren komt, maar dat zul je in dagelijks gebruik niet heel vaak meemaken. Mocht je geld bij aanschaf willen besparen dan kun je overwegen deze optie weg te laten.

Metalen dak:
Het grote voordeel is dat het stiller is dan een panodak. In mijn auto begint het dak bij 180 ineens flink veel geluid te maken, en dat is bij een metalen dak niet het geval. Fijn dus als je veel in Duitsland rijdt. In NL ben ik eigenlijk wel blij met het geluid omdat het me waarschuwt als het écht te hard gaat....

Al met al gelukkig dus een bevestiging dat ik de juiste keuzes heb gemaakt bij bestelling van mijn auto :)
Leuk geschreven! :)