Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Daar geloof ik niks van. Al eens een draagarm eronderuit gereden en een velg laten vervangen. Denk dat de kosten bij een 5-serie, E-klasse of A6 vergelijkbaar zouden zijn met dergelijke schade.

Grote beurt van Bentley GT is £1000 + diversen = ca £2000 zeg €2800
Maar draagarm vervangen zal ook best een duur grapje zijn. Beter om dat niet te weten! :crying:
 
Het was niet gespecificeerd.

Normaal gesproken stuurt Delta Lloyd een exert die de auto, samen met de reparateur, bekijkt en dan een gespecificeerd expertiserapport opstelt.

Beiden bereiken dan ook overeenstemming voordat er gerepareerd gaat worden.

Als het goed is is er een expertiserapport en als je dat wilt kun je het opvragen bij de reparateur of bij Delta Lloyd.
 
Theoretisch gezien, zou Maurice er voor kunnen kiezen om de schade niet op de verzekering te verhalen.
Uiteraard heeft hij daarbij zowel een expertiserapport als een gespecificeerde rekening nodig.
(Wie betaalt, bepaalt.)

De huidige gang van zaken zal wel vaker voorkomen in overduidelijke gevallen van verzekeringsclaims.
Niet dat ik het daarmee eens ben, ofzo. Ik kreeg van mijn in 2014 bij CB geclaimde parkeerschade een keurig nette,
gespecificeerde factuur van de door Tesla Motors ingeschakelde reparateur, ABS Splinter.
 
Theoretisch gezien, zou Maurice er voor kunnen kiezen om de schade niet op de verzekering te verhalen.
Uiteraard heeft hij daarbij zowel een expertiserapport als een gespecificeerde rekening nodig.
(Wie betaalt, bepaalt.)

De huidige gang van zaken zal wel vaker voorkomen in overduidelijke gevallen van verzekeringsclaims.
Niet dat ik het daarmee eens ben, ofzo. Ik kreeg van mijn in 2014 bij CB geclaimde parkeerschade een keurig nette,
gespecificeerde factuur van de door Tesla Motors ingeschakelde reparateur, ABS Splinter.
Ik ga ze nog wel om een specificatie vragen. Toch benieuwd...
 
specificatie ontvangen. 3.800 euro onderdelen, 3200 euro arbeidsloon en nog wat bijkomende kosten.
Veruit het duurste onderdeel is de schokdemper: bijna 1500 euro(ex btw). Alle overige onderdelen kosten minder dan 300 euro per stuk (wiellagerhuis 350).
Opvallend is dat de velg (Borbet BLX 20") 475 euro zou kosten. Ze hebben me gebeld om de vragen waar deze vandaan kwam, en ik heb ze naar online velgen in Best verwezen. Daar kost deze velg 254 euro (ex BTW). Vreemd...

Grootste posten qua arbeidsloon: achteras uit/inbouwen en accu tbv remleiding uit/inbouwen. Ieder 6 uur, dus in totaal 12 uur. Volgens mij kan Tesla dat een stuk sneller....
 
hmm gewoon verzekeringswerk dus. Lekker hoofdprijzen claimen op alle fronten, tesla legt (zoals de meeste fabrikanten) enorme marges op de onderdelen, vele arbeidsuren voor hoge uurprijzen worden gerekend voor simpele werkzaamheden (want goh het zou eens tegen kunnen zitten) enz., alles betaald vanuit de collectieve verzekeringspot...
 
hmm gewoon verzekeringswerk dus. Lekker hoofdprijzen claimen op alle fronten, tesla legt (zoals de meeste fabrikanten) enorme marges op de onderdelen, vele arbeidsuren voor hoge uurprijzen worden gerekend voor simpele werkzaamheden (want goh het zou eens tegen kunnen zitten) enz., alles betaald vanuit de collectieve verzekeringspot...
Die uren waren toch niet van Tesla? Was toch van schadeherstelbedrijf?
 
Die uren waren toch niet van Tesla? Was toch van schadeherstelbedrijf?
Wie die uren claimt maakt toch niet uit? Zo gaat het gewoon in autoland, of het nu Tesla is of een ander... 3200 eurie arbeid om de wielophanging van 1 wiel te vervangen (= Ikea handleiding volgen) is gewoon absurd, evenals 3800 euro voor de onderdelen.
Maar het gebeurt gewoon, omdat het kan.
 
Wie die uren claimt maakt toch niet uit? Zo gaat het gewoon in autoland, of het nu Tesla is of een ander... 3200 eurie arbeid om de wielophanging van 1 wiel te vervangen (= Ikea handleiding volgen) is gewoon absurd, evenals 3800 euro voor de onderdelen.
Maar het gebeurt gewoon, omdat het kan.

Ik ga ook Tesla's herstellen lijkt mij winstgevend aan de prijzen te zien.
Draagarmen vervangen duurt bij een ingewikkelde auto max 1,5 uur, ik heb het zelf al gedaan daarom dat ik het weet.
Wat ik ook al ondervonden heb bij andere handelaars, als ze weten dat je met een Tesla rijdt de dollar tekens in hun ogen staan. :mad:
 
Ik ga ook Tesla's herstellen lijkt mij winstgevend aan de prijzen te zien.
Draagarmen vervangen duurt bij een ingewikkelde auto max 1,5 uur, ik heb het zelf al gedaan daarom dat ik het weet.
Wat ik ook al ondervonden heb bij andere handelaars, als ze weten dat je met een Tesla rijdt de dollar tekens in hun ogen staan. :mad:
De verzekeringspremie gaat vanzelf omhoog, hebben we eerder gezien !
Of de maatschappij stopt met tesla's , ook al gebeurt.
 
Wie die uren claimt maakt toch niet uit? Zo gaat het gewoon in autoland, of het nu Tesla is of een ander... 3200 eurie arbeid om de wielophanging van 1 wiel te vervangen (= Ikea handleiding volgen) is gewoon absurd, evenals 3800 euro voor de onderdelen.
Maar het gebeurt gewoon, omdat het kan.

Je hebt helemaal gelijk, Bas.
Het is van overal en alle tijden. Ik word nog kwaad als ik er aan denk hoe ik, na veel reclameren, uiteindelijk het inmiddels vervangen, defecte onderdeel van mijn liftinstallatie in handen kreeg. Op de factuur heet het een 'centrale stuureenheid' voor € 6.300. In werkelijkheid is het een printplaatje met wat schakelelektronica van drie keer niks, zoals in elke wasmachine van € 300 ook zit. Die firma levert mij dus niet meer, maar tegen dat soort prijzen heb je ook maar weinig klanten nodig, denk ik dan.
 
Last edited:
Je hebt helemaal gelijk, Bas.
Het is van overal en alle tijden. Ik word nog kwaad als ik er aan denk hoe ik, na veel reclameren, uiteindelijk het inmiddels vervangen, defecte onderdeel van mijn liftinstallatie in handen kreeg. Op de factuur heet het een 'centrale stuureenheid' voor € 6.300. In werkelijkheid is het een printplaatje met wat schakelelektronica van drie keer niks, zoals in elke wasmachine van € 300 ook zit. Die firma levert mij dus niet meer, maar tegen dat soort prijzen heb je ook maar weinig klanten nodig, denk ik dan.

Dus niet alleen getild door de lift...:tongue:
 
Mijne heeft nu een elektronica probleem. Tijdens de vakantie dus niet verder gekomen. Is nu naar SeC Tilburg gebracht. Vreemd wat de app nu aangeeft: eerste scherm SeC, kaartje het schadebedrijf (na eerst kort Tesla SeC getoond te hebben)
e2922ad9e153f018aacc1113d36c9596.jpg
1230f2ed0b4c0b99b7b940a4068c1d69.jpg