Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Ik was zojuist bij Carglass (Amsterdam west) vanwege een zeer lichte kras, daar werd me verteld dat ze helemaal geen schade aan Tesla's verhelpen ivm de speciale lak. Bij welke Carglass ben je geholpen?

De tesla bodyshop's die ik heb benaderd vragen er EUR 1.200 voor, dat vind ik erg overdreven.. Heb m'n vorige (perfect werkende) auto verkocht voor dat bedrag :confused:

De Tesla schijnt inderdaad een aparte codering te hebben en niet standaard in het systeem te staan. Maar bij Carglass Hilversum hadden ze een apparaatje wat de kleur kon meten. Dat gebruiken ze ook bij oudere lakken. Ik heb verschillende mensen laten kijken en niemand ziet bij mij kleurverschil. Ik heb metallic blauw....
 
De Tesla schijnt inderdaad een aparte codering te hebben en niet standaard in het systeem te staan. Maar bij Carglass Hilversum hadden ze een apparaatje wat de kleur kon meten. Dat gebruiken ze ook bij oudere lakken. Ik heb verschillende mensen laten kijken en niemand ziet bij mij kleurverschil. Ik heb metallic blauw....
Probeer anders ABS
Ik was zojuist bij Carglass (Amsterdam west) vanwege een zeer lichte kras, daar werd me verteld dat ze helemaal geen schade aan Tesla's verhelpen ivm de speciale lak. Bij welke Carglass ben je geholpen?

De tesla bodyshop's die ik heb benaderd vragen er EUR 1.200 voor, dat vind ik erg overdreven.. Heb m'n vorige (perfect werkende) auto verkocht voor dat bedrag :confused:
Probeer anders ABS autoherstel. die zijn gecertificeerd Tesla schadeherstellers.. Zal ook wel een aardig prijsje zijn, maar mogelijk lager dan wat je nu hebt.
 
Vandaag contact gehad met een vrachtwagen die naar rechts ging terwijl ik daar reed. Niet mijn schuld maar wel balen omdat ik pas 1,5 week rond rijd indeze auto :-( . Velg, spatbord en deyr beschadigd.

IMG_2434.JPG
 
  • Like
Reactions: S-19910 and Xfrank
Hoe zit dat eigenlijk?
Als ik een electrische auto rijd en mijn auto heeft schade door schuld van een ander. Kan ik dan van mijn verzekering verlangen dat ze een vervangende electrische auto voor mij regelen in plaats van een benzine of diesel?

Naar mijn weten kun je "vergelijkbaar" vervangend vervoer opvoeren als kosten op de schuldige partij.

Of dat een goed idee is is een tweede, want uiteindelijk betalen we het met onze premies natuurlijk zelf :)
 
Naar mijn weten kun je "vergelijkbaar" vervangend vervoer opvoeren als kosten op de schuldige partij.

Of dat een goed idee is is een tweede, want uiteindelijk betalen we het met onze premies natuurlijk zelf :)
Helaas kan ik uit ervaring vertellen dat de verzekering hiermee ook rekening houdt en het bedrag voor vervangend vervoer heeft afgeknepen. Je zal als "slachtoffer" mogelijk ook een duit in het zakje moeten doen.
zie ook: Dekking vervangend voertuig bij reparatie per autoverzekeraar