Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
'as is', ze zetten hem wel standaard in de was voor aflevering maar dat is in goed overleg niet gedaan omdat anders de detailer er meer werk heeft. Er zullen vast leden van dit prachtige forum in deze auto gereden hebben, een rode met 21" zilveren turbine velgen en stond in Den Haag als demo en loaner. Over de velgen maak ik me het meeste zorgen, de auto was tot 160 begrensd.
 
Ik heb een keer een rode loaner met zilveren turbine velgen gehad in Den Haag. Kon toen kiezen uit eentje met achterzitjes en eentje zonder. Aangezien ik met de kids was heb ik degene met achterzitjes genomen, had daarna meteen spijt dat ik ze zelf niet als optie heb. Kids vonden het geweldig!


'as is', ze zetten hem wel standaard in de was voor aflevering maar dat is in goed overleg niet gedaan omdat anders de detailer er meer werk heeft. Er zullen vast leden van dit prachtige forum in deze auto gereden hebben, een rode met 21" zilveren turbine velgen en stond in Den Haag als demo en loaner. Over de velgen maak ik me het meeste zorgen, de auto was tot 160 begrensd.
 
Vandaag de winterset er weer op laten zetten. Had vorige winter een hapje uit mijn mooie 20 inch Vossen velgen gereden en gevraagd of ze dit even wilde bijtippen. Krijg ik ze gerepareerd en gespoten terug en ik zie niets meer van de schade. Duim omhoog voor Profile Houten!
 
:scared:een kap uit de lak van.... winkelkarretje? fiets?:cursing:
zou dit manueel kunnen hesteld worden, of is dit echt carrosseriewerk?

20141129_102505.jpg
20141129_102404.jpg
 
:scared:een kap uit de lak van.... winkelkarretje? fiets?:cursing:
zou dit manueel kunnen hesteld worden, of is dit echt carrosseriewerk?

sterkte !

een Delhaizeke denk ik : op de parking van 'den delhaize' iemand met zijn winkelkar tegen uw auto gereden.
best eens informeren bij diegene die de coating heeft gedaan. Dan kan je meteen ook naar de 'azijnplekken' laten kijken. én de jaarlijkse controle.
 
sterkte !

een Delhaizeke denk ik : op de parking van 'den delhaize' iemand met zijn winkelkar tegen uw auto gereden.
best eens informeren bij diegene die de coating heeft gedaan. Dan kan je meteen ook naar de 'azijnplekken' laten kijken. én de jaarlijkse controle.

ik kom er net van. ga een van de komende zaterdagen een afspraak maken. dinsdag ga ik in Brussel alvast een lakstift proberen te pakken krijgen. Maar het zal moeilijk zijn om het plekje weg te werken. David heeft ondertussen ook al zo n 22 teslas geopticoat.
 
ik kom er net van. ga een van de komende zaterdagen een afspraak maken. dinsdag ga ik in Brussel alvast een lakstift proberen te pakken krijgen. Maar het zal moeilijk zijn om het plekje weg te werken. David heeft ondertussen ook al zo n 22 teslas geopticoat.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar tape rond kleven en dan in een aantal dunne laagjes aanbrengen (elke laag laten drogen). Daarna kan de detailer het bobbeltje dat je hebt gemaakt mogelijk polijsten zodat je het verschil in dikte niet meer ziet. Ben in elk geval benieuwd naar de voor en na.
 
Vorige week voorbumper beschadigd, nu na een week heeft het schadeherstelbedrijf nog geen idee wanneer spare parts komen.
Lijkt er op dat Tesla haar spare parts logistiek nog niet optimaal heeft ingeregeld. Iemand andere ervaringen?

Inderdaad dat idee heb ik ook. Mijn hersteller heeft heel vorige week elke dag gebeld voor een deel van mijn voorbumper en die ging elke keer de volgende dag mee in de zending zitten. Ik heb mijn auto vanmorgen binnen gebracht, maar het onderdeel was nog niet ter plaatse. Ze gingen nu aan de demontage beginnen om te kijken of er nog andere parts (klipjes, of dergelijke) moeten besteld worden. Als het voor woensdag besteld is, zou het er vrijdag kunnen zijn.

Alles blijkt vanuit Amerika naar een centraal magazijn (waarschijnlijk Tilburg) te worden verscheept, waaruit alles vertrekt op bestelling. SeC zouden geen spare-parts voor carroserie hebben.
Ik denk dat daar nog wat optimalisatie in kan gebeuren.
 
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar tape rond kleven en dan in een aantal dunne laagjes aanbrengen (elke laag laten drogen). Daarna kan de detailer het bobbeltje dat je hebt gemaakt mogelijk polijsten zodat je het verschil in dikte niet meer ziet. Ben in elk geval benieuwd naar de voor en na.
Theoretisch moet dit kunnen (spot repair), zelfs als de kras echt tot op de grondverf/primer/metaallaag is.
Maar was echter op de uni zwarte lak van mijn Benz uiteindelijk niet onzichtbaar te doen, laat staan op de rode metallic lak van kameraad Frank.
Moest eigenlijk ook weer een laag clear coat overheen, dacht ik toen.