Een camera mag idd niet tenzij er dwingende redenen zijn. Ik heb het over de dashcam, die filmt als er gereden wordt en dat valt niet onder je bescherming als werknemer.
Bij andere garages heb ik dergelijke problemen ook nooit ondervonden, dit is de eerste organisatie waar dit probleem zich manifesteert.
Heb ook eens een maandagochtend auto gehad waar een medewerker van de garage een maand in heeft gereden zonder dat ik wist wat die deed. Ook toen werd het gemiddelde verbruik al bijgehouden en dat was ook bij hem keurig. Kreeg de auto ook gewoon netjes terug. Is er bij die garage nooit wat mis gegaan? Natuurlijk wel maar dan meld je het en dan wordt het direct opgelost.
Zie hier de tegenstelling bij het SeC waar ik een paar keer ben geweest. Je verbruik gaat door het plafond, de auto is niet goed in elkaar gezet na herstel en het SeC reageert met dat zij dat niet gedaan hebben en pas na discussie herstellen ze het waarbij ze schade veroorzaken wat weer een discussie oplevert. Zie hier de dwingende reden om te mogen filmen op de werkplek. Als je iets verprutst dan los je het op en ga je niet de discussie aan, een foutje mag maar het gaat om de opvolging ervan.
Dus ja, als het voertuig daar nog eens komt zal ook Tesla moeten tekenen voor de staat van het voertuig bij ontvangst, natuurlijk mogen ze het voertuig eerst grondig bekijken en foto’s maken, in tegenstelling tot Tesla heb ik namelijk niets te verbergen.
Dus ja. De discussie in het geval van een foutje is in mijn ervaring wel degelijk anders dan bij een andere garage. Het verschil is namelijk; meneer, er is helaas iets mis gegaan maar we gaan het voor u oplossen. Wilt u vervangend vervoer gedurende die tijd of heeft u liever een afspraak voor later zodat u uw eigen auto nu kunt gebruiken?
Bij Tesla; je controleert hun werk en je constateert dat er iets niet goed gegaan is. Je loopt weer naar binnen, meldt het en het antwoord is: daar zijn wij helemaal niet bij geweest dat moet al zo zijn geweest. (Ze hebben voor reparatie de bovenkant van het zijpaneel los moeten maken, daarna zat de onderkant er scheef in wat ook niet makkelijk terug te duwen was) en uiteraard was dat niet zo toen ik het voertuig bracht, ik ben wel zuinig op mijn spullen namelijk.
Bovendien, hoezo maak je een proefrit als je een laadpoort vervangt maar hang je de auto niet aan een lader om te testen of de nieuwe laadpoort wel werkt? (En ja, je api geeft dat gewoon door dus is gelogd).
Maar goed. We are running in circles. Helaas ben je soms afhankelijk van een SeC en ik hoop alleen dat mensen op hun hoede zijn en extra maatregelen nemen om zichzelf te beschermen. Nog meer hoop ik dat ze dit bij Tesla oppakken zodat klanten hun voertuig in goede handen weten als ze hem brengen. Je hele beleving gaat naar de knoppen door dit soort gedrag.