You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Aan de mensen ligt het niet, wel aan de kwaliteit van de auto
Had je dat al eens niet gezegd?
Zojuist ook in mijn app de feedback mogelijkheid gepushed gekregen.Over sommige Service Centra zijn mensen i.h.a. zeer tevreden, maar bij een klein aantal andere Sec's wordt geklaagd over de kwaliteit.
Bij Tesla weet men dat het er bij de Sec's het niet altijd goed gaat. Daarom dit nieuwe initiatief, dat je de gegeven service kunt beoordelen?
In Duitsland:
View attachment 777404
Volledige link: Twitter bericht over feedback sec
Ik zag 'm juist ook.Zojuist ook in mijn app de feedback mogelijkheid gepushed gekregen.
Update: vanmiddag om half zes de auto weer opgehaald en de antieke P90D weer ingeleverd. ABS sensor kabel die bijna helemaal doorgesleten was hebben ze vervangen (dat moet ik nog wel even controleren) en al het piepen en kraken hebben ze ook opgelost. De bouten waarmee de HV batterij aan het frame gemonteerd zit waren blijkbaar niet goed aangedraaid.Niet met die woorden. Moet ik uit jouw opmerking begrijpen dat het niet meer gewaardeerd wordt als je meer dan een probleem met je auto hier op het forum meldt? Dan zal ik daar geen rekening mee houden.
Het blijkt dat de ophanging voor toch echt serieus kapot is. Hadden ze afgelopen donderdag niet gezien toen ik ze had gevraagd om het te onderzoeken naar aanleiding van enge geluiden tijdens het rijden. Vandaag hebben ze er wel een expert naar laten kijken en de auto is niet betrouwbaar genoeg om de weg op te kunnen...
En bij het inspecteren van de ophanging kwam ik er vanochtend zelf achter dat de kabel van de ABS sensor bijna helemaal doorgesleten is. Want die schuurt lekker tegen het wiel aan. Ook niet echt fijn. En dat allemaal binnen 50K km.
Heart of Gold heeft de vuurproef gisteren doorstaan. Zonder gekraak heen en weer naar Tilburg. Wel op de terugweg een nieuw vervelend iets met AP: de hele weg dacht de auto dat er rechts naast ons een andere auto reed. Dus bij het opschuiven van een baan naar rechts gingen alle alarmbellen af.Update: vanmiddag om half zes de auto weer opgehaald en de antieke P90D weer ingeleverd. ABS sensor kabel die bijna helemaal doorgesleten was hebben ze vervangen (dat moet ik nog wel even controleren) en al het piepen en kraken hebben ze ook opgelost. De bouten waarmee de HV batterij aan het frame gemonteerd zit waren blijkbaar niet goed aangedraaid.
Fares, de super aardige planner van de werkplaats, heeft hopelijk goed werk geleverd. We gaan het in ieder geval zondag zien. Dan staat Tilburg H1 - Amsterdam H1 op het programma.
Heart of Gold heeft de vuurproef gisteren doorstaan. Zonder gekraak heen en weer naar Tilburg. Wel op de terugweg een nieuw vervelend iets met AP: de hele weg dacht de auto dat er rechts naast ons een andere auto reed. Dus bij het opschuiven van een baan naar rechts gingen alle alarmbellen af.
Maar dat hoort misschien meer in het draadje 2022.4 thuis.
Over camera's gesproken.... weet iemand hoe je zelf de binnenkant van de camera in de achterklep van een M3 kunt schoonmaken ? Al enige tijd lijkt er vocht aan de binnenkant van de lens te zitten en dat levert een wazig beeld op.
Ik wil er eigenlijk niet mee naar een SEC maar liever zelf aan de slag. Als iemand weet hoe je erbij kunt komen zonder allerlei plastic stuk te maken hoor ik dat graag.
He, welkom terug roze panter!Over camera's gesproken.... weet iemand hoe je zelf de binnenkant van de camera in de achterklep van een M3 kunt schoonmaken ? Al enige tijd lijkt er vocht aan de binnenkant van de lens te zitten en dat levert een wazig beeld op.
Ik wil er eigenlijk niet mee naar een SEC maar liever zelf aan de slag. Als iemand weet hoe je erbij kunt komen zonder allerlei plastic stuk te maken hoor ik dat graag.
Misschien leest de monteur wel mee op dit forum en wil hij graag alles voor je oplossenWat nu goed was is dat er een monteur mee ging en er ruim de tijd werd genomen om mijn probleem serieus te nemen.
Misschien leest de monteur wel mee op dit forum en wil hij graag alles voor je oplossen
Herkenbaar de ventilatie die altijd minstens op 4 staat. Ik hoor het graag mochten ze het bij jou kunnen oplossen.Vanochtend m'n S100D weer opgehaald bij SeC Rotterdam nadat gisteren m'n auto was gebracht om gekraak te verhelpen. Dit was volgens mij m'n vierde werkplaats bezoek m.b.t. dit gekraak/geschraap issue. Al telt m'n vorige bezoek niet helemaal want dat was een testrit met een monteur om te laten horen om welk geluid het ging en was er niet iets gerepareerd.
Tijdens die testrit lukte het me om het schrapende geluid te reproduceren (meestal bij naar beneden zakken van de auto bij een drempel) en de monteur gaf aan dat het waarschijnlijk gerelateerde was aan de stabilisatie stang maar daarnaast hoorde hij ook een kraakje van achter. Eenmaal bij het SeC deed hij een inspectie en er bleek wat speling op het linkerachterwiel te zitten en moesten er onderdelen besteld worden om de voor- en achterophanging gerelateerde zaken te repareren.
Ook werd bij het vorige bezoek de HVAC opnieuw gecontroleerd want deze werkt nog steeds niet goed en resulteerde in een instabiele oncomfortabele en veel te harde airflow.Bij het voorgaande bezoek m.b.t. de HVAC werd een sensor calibratie uitgevoerd en nu was de temperatuursensor in de armsteun schoongemaakt. Sindsdien heb ik het nog niet echt kunnen testen omdat het niet meer koud is geweest. Toch denk ik dat het nog niet verholpen was en een eenvoudige reden is dat ik de fan speed nooit laag zie staan en in de loaner nadat de auto op temperatuur was de fan speed op 2 stond wat een veel aangenamere airflow geeft.
Anyway, vandaag de auto opgehaald en hopelijk is het gekraak nu echt verholpen want de loaner die ik had (S90D) was een wereld van verschil. Geen enkele keer gekraak en soepel qua vering. Enkel een korte rit weer naar huis en geen gekraak/geschraap waargenomen maar pas over 8-12 weken weet ik pas of het echt verholpen is.
Wat nu goed was is dat er een monteur mee ging en er ruim de tijd werd genomen om mijn probleem serieus te nemen.
Daarnaast is er gekeken naar de capture die ik had gemaakt met het probleem dat ik eerder had aangegeven dat AP niet naar links ging op de Franse péage in het donker ondanks dat de camera beeld gaf. Er wordt via Mobile Service volgende week een nieuwe camera met nieuwe coax geplaatst want deze hadden ze niet op voorraad. Zelf had ik meer het idee dat het een software issue is maar kennelijk toch een afwijking geconstateerd in de hardware.
Ondanks het zoveelste bezoek uitermate tevreden over het personeel en de gang van zaken bij SeC Rotterdam.
Maar... gelukkig zijn al deze bezoeken wel onder garantie uitgevoerd. Ik ben dan wel zeer tevreden over SeC Rotterdam maar ik hoop dat voornamelijk na 3.5 jaar het gekraak/geschraap eens definitief verholpen is gezien ik nog maar 6 maanden garantie heb.