Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Weer prima ervaring gehad met SeC Gent.
De auto gaf dit weekend bij starten maar heel even aan dat er service nodig was, 'Car may not restart' is niet iets wat je wil lezen als je nog 200km van huis bent :eek:.
Maandag kwam de melding dat de 12V batterij ook laag stond, maar deze melding verdween ook zeer snel en bleef niet staan.
Blijkt dat er kleine foutmeldingen waren met de drive unit en de batterijheater, die vervangen zijn geweest.

Loaner P90D dinsdag gebracht op mijn werk, en gisteren de auto weer mogen ophalen. Alweer prima communicatie en zeer goede service!
Hoe was het afgelopen met je Batterij ?
 
De 12V batterij is blijkbaar gisteren ook vervangen - denk ik - ik wacht nog op service rapport.

Als je het hebt over de 85kWh uur die vorige maand faalde: die is ook vervangen met een refreshed 85kWh batterij van 2014 (zelfde leeftijd als mijn auto), en met "gelijkaardig aantal km's". Ik heb er wel 8 km range bijgekregen!
Daar was het probleem blijkbaar de BMS die niet meer correct functioneerde (gaf ook plots 0km aan en auto moest voor de deur getakeld worden), hoewel de packs nog OK waren. Het was voor Tesla gemakkelijker/goedkoper om de integrale batterij te vervangen en de oude terug naar Tilburg te sturen voor recyclage van onderdelen. Ook toen prima service gekregen van SeC Gent :)
 
  • Informative
Reactions: CJA Hulskamp
Vriendelijke sevice medewerkers en fijne wachtruimte in amsterdam. Gisteren daar geweest voor reparatie van het rechtervoorportierslot. Anderhalve week geleden ging het portier niet meer automatisch open en met de hand heel stroef. Ik moest wachten met afspraak maken totdat het onderdeel binnen was en toen het eenmaal binnen was, was er pas na een week plaats. Op zich beetje balen. Bij inleveren voor service gister gevraagd of ze ook nog even de remmen na wilde kijken omdat die heel veel lawaai maken. Het was fijn om te horen dat ze dat ook konden doen in de geraamde anderhalve uur omdat ik erop zou wachten. Helemaal blij toen ik inderdaad binnen het anderhalve uur weer geroepen werd. Totdat ik hoorde dat datgene waar ik eigenlijk voor was gekomen niet gebeurd was omdat er andere sloten besteld moeten worden en er een nieuwe afspraak gemaakt moet worden omdat herstel veel langer gaat duren dan anderhalve uur. Dubbel balen, dat wisten ze al direct na beginnen van de reparatie, ik had dus niet anderhalve uur hoeven te zitten wachten. Communicatie kan dus wel wat beter.
 
Last edited:
Service in Amsterdam ervaar ik ook altijd als top. Er zijn recentelijk wat nieuwe mensen aan de slag gegaan en die moeten nog even intrillen denk ik. Deze week vergelijkbare ervaring. Maar overall heel erg tevreden. Mooi voorbeeld: afgelopen maandag in de spits op weg naar Tesla bleek er ongeluk met een X en een bus te zijn op de afslag bij de A2 naar Tesla. Was duidelijk dat de X niet verder kon. Kwam er weer langs samen met een Tesla-techneut die ter plekke het kenteken opschreef. Ben er zeker van dat ze daarna de eigenaar gebeld hebben met de vraag of ze kunnen helpen.

Naast de wachtruimte kan je overigens ook boven gaan zitten (boven de ingang naar de showroom) - heb je een mooi uitzicht op de slagschepen die af en aan ri SuC gaan -;)
 
  • Informative
Reactions: Astrid
Naast de wachtruimte kan je overigens ook boven gaan zitten (boven de ingang naar de showroom) - heb je een mooi uitzicht op de slagschepen die af en aan ri SuC gaan -;)
Waarschuwing: voor je het weet raak je boven met een verkoper in gesprek over een nieuwe...

Hetgeen dan weer leuk is als de service adviseur boven komt melden dat de banden vervangen moeten worden: "ach nee, hoeft niet. ik koop wel een nieuwe"
 
  • Funny
Reactions: Maarten and STLL
Ik heb een tijdje geleden op het forum in het topic over janken gepost dat ik gele rand rond mijn scherm had gekregen Janken over tekortkomingen, laatste post onderaan). Iets na die post heeft SeC Aartselaar mij gebeld met de vraag om mijn wagen eens binnen te brengen om hier naar te kijken omdat ze mijn post op TMC gezien hadden.
Toont nogmaals aan dat er meegelezen wordt door Tesla, en dat ze hier ook proactief mee omgaan.

Gisteren wagen opgehaald met nieuw scherm erin, onder garantie uiteraard.

Het traject tot aan het nieuwe scherm in de auto te krijgen was minder vlot, met o.a. de foute SeC die als favoriet bij mijn dossier in hun systeem zat, een extra bezoek om vast te stellen dat het scherm dan vervangen moest worden, fout scherm besteld, maar kom, dat zijn voor mij geen problematische ervaringen aangezien ik op 5 minuten van het SeC werk en dus met plezier eens naar daar ga. Terwijl ook 2 dagen met een loaner X mogen rijden, dus wat extra wachten deed ook niet echt pijn.
 
Weet niet of het in dit draadje thuishoort of het janken draadje.
Gisteren onderhoudsbeurt bij SeC Den Haag.
Mijn vrouw bracht de S weg en kwam terug met een S P90D ludi.
Wat een trage bak zei ze.
Ik: dat valt wel mee hoor.
Bleek dat chill modus aan stond. :D

Gisteren was m’n S nog niet klaar dus vandaag opgehaald.
Nu lijkt mijn S net een ICE, duurt eeuwen voordat er iets gebeurt als ik het go pedal indruk
 
Weet niet of het in dit draadje thuishoort of het janken draadje.
Gisteren onderhoudsbeurt bij SeC Den Haag.
Mijn vrouw bracht de S weg en kwam terug met een S P90D ludi.
Wat een trage bak zei ze.
Ik: dat valt wel mee hoor.
Bleek dat chill modus aan stond. :D

Gisteren was m’n S nog niet klaar dus vandaag opgehaald.
Nu lijkt mijn S net een ICE, duurt eeuwen voordat er iets gebeurt als ik het go pedal indruk

ik wil je graag helpen : met wat korting op een nieuwe P100DL als je mijn referal gebruikt.:p:cool:
 
  • Informative
Reactions: ebullio
Vrijdag naar SeC Sint-Martens-Latem ( Gent B ) geweest om mijn winterbanden te laten plaatsen.
Na 40 minuten kon ik alweer vertrekken, alles OK en check-up uitgevoerd aan de wagen, wielen netjes in plastiek gepakt in de trunk.

's Namiddags nog de factuur in de mailbox, € 66,- incl. BTW

Mij hoor je niet klagen :)
 
Vrijdag naar SeC Sint-Martens-Latem ( Gent B ) geweest om mijn winterbanden te laten plaatsen.
Na 40 minuten kon ik alweer vertrekken, alles OK en check-up uitgevoerd aan de wagen, wielen netjes in plastiek gepakt in de trunk.

's Namiddags nog de factuur in de mailbox, € 66,- incl. BTW

Mij hoor je niet klagen :)
Is dat de prijs voor enkel de banden te wisselen of heb je je winterbanden al op velgen, en was het een wissel van velgen?
 
Ik heb winter- en zomerbanden op aparte velgen. Winterbanden bijgekocht bij Tesla zelf bij aankoop van de auto.
Alle 19 inches.

Dus wissel van velgen... .

Xavier
Heb ik ook gedaan. Bijkomend voordeel is dat je thuis nog 4 reservewielen staan hebt. Grootste kans op lekke band is thuis (bij een leegloper). Of je raakt met die leegloper nog thuis.
 
  • Like
Reactions: Firebird
Bij Euromaster kost het 35 euro inc BTW, ze staan met 4 man tegelijk je velgen te wisselen en je krijgt een potje mentos mee.
20171122_094707.jpg