Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Klein primeurtje! De allereerste scherm vervanging in het noorden via mobile service is een feit, aldus de monteur.
:eek: Nooit geweten dat je onderweg kan bijpompen als de bandenspanning te laag is !

30CF8135-D593-4289-BB5E-AF592552E941.jpeg
 
Toch wel apart: je kan via de app een service aanvraag doen voor nieuwe firmware. Resultaat (gisteren): een afspraak op 15 juni in SeC Amsterdam... Geloof dat ze niet helemaal doorhebben hoe (a) een firmware update werkt en (b) de response tijden zijn (zes weken? serieus?) en (c) de app gezien punt a niet echt een hulpmiddel is.....
 
Gisteren mocht ik eindelijk binnenkomen voor het maken van mijn Model 3 laadklep die echt niet mooi aansluit. Al een eerdere keer (vorige maand) was mij door een medewerker verteld dat het klepje echt niet goed zit. Gisteren dan een vriendelijke intaker gehad die het ook direct zag - "dat zit niet goed, nee". Auto achtergelaten en een paar uur later een email met de service invoice erbij. Ikke kijken:
kFfmIc4.png


Dus ik even later de auto maar op gaan halen. De man bij de servicebalie is nog eens naar achteren gelopen om verhaal te halen. Zegt hij tegen me: "Ik vond dat hij niet mooi aansloot, de intaker vond dat hij niet mooi aansloot, maar de mannen van de service zeggen dat het binnen de marges valt.". Hij was zelf erg verbaasd hoe groot die marge dan wel niet was, maar hij mocht me niet vertellen welke marges ze aanhouden. Het kwam er ook op neer dat als ze het probeerde te maken, het waarschijnlijk niet beter werd dan wat ik nu heb. Ik ben echt flabbergasted, het is dat het een geweldige auto is maar dit had ik nooit verwacht.

De charge port:
yW8PVAw.png


Ik leg me er maar bij neer.
 
Gisteren mocht ik eindelijk binnenkomen voor het maken van mijn Model 3 laadklep die echt niet mooi aansluit. Al een eerdere keer (vorige maand) was mij door een medewerker verteld dat het klepje echt niet goed zit. Gisteren dan een vriendelijke intaker gehad die het ook direct zag - "dat zit niet goed, nee". Auto achtergelaten en een paar uur later een email met de service invoice erbij. Ikke kijken:
kFfmIc4.png


Dus ik even later de auto maar op gaan halen. De man bij de servicebalie is nog eens naar achteren gelopen om verhaal te halen. Zegt hij tegen me: "Ik vond dat hij niet mooi aansloot, de intaker vond dat hij niet mooi aansloot, maar de mannen van de service zeggen dat het binnen de marges valt.". Hij was zelf erg verbaasd hoe groot die marge dan wel niet was, maar hij mocht me niet vertellen welke marges ze aanhouden. Het kwam er ook op neer dat als ze het probeerde te maken, het waarschijnlijk niet beter werd dan wat ik nu heb. Ik ben echt flabbergasted, het is dat het een geweldige auto is maar dit had ik nooit verwacht.

De charge port:
yW8PVAw.png


Ik leg me er maar bij neer.

Jeetje, blijft de klep wel op slot zo?
 
Heb je geïnformeerd of een swap (tegen betaling) naar MCU2 mogelijk is? De boel ligt toch open en dat scheelt 1,5 uur arbeidsloon.

Ik heb al MCU2. Maar MCU1 naar 2 is wel een enorme operatie:

- Nieuwe spiegel assembly ivm 5Ghz WiFi en bluetooth
- Nieuwe kabelboom
- Nieuw IC (Bij MCU2 is dat alleen een scherm over iets van HDMI, bij MCU1 is dat een aparte computer over ethernet)

Met name een MCU2 assembly (het ding zelf) zit in ieder geval 'retail' al op 3000 euro meen ik. Daar komt de rest dan nog bij.

Afgezien daarvan is er volgens mij nog helemaal geen upgrade mogelijkheid. Komt vast, in Elon Time!
 
Als ik bovenstaande verhalen zo lees zijn er vooral dingen die ze niet doen.
...
Al met al heeft het me een volle dag gekost, en er is eigenlijk niets veranderd. Ik vrees al voor de dag dat er eens echt iets aan de hand is met de auto...
Geheel tegen verwachting in kreeg ik vanmorgen een mailtje van Tesla dat engineering er (blijkbaar gewoon toen de auto op de oprit stond) toch nog even naar gekeken heeft en de DAB weer zou moeten werken. En ja hoor, bij het instappen deed hij het gewoon weer.

Toch nog een pluspuntje voor SeC Amsterdam. Had verwacht dat ze me na vrijdag gewoon wel weer vergeten waren.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Net SeC gebed over mijn uitdagingen met mijn MX:
- Online datum gepland op 17-6 in SeC Eindhoven, voor lekkende (druppelende) rubbers van vleugeldeur bij zware regenbui.
- Telefonisch was er ruimte op 9-5 in SeC Eindhoven , alleen zijn mijn onderdelen (de wielophanging/draagarmen/hoe-heet-het voor) niet (meer) beschikbaar, Tilburg SeC heeft ze gebruikt voor een andere auto (en gelijk geef ik ze). Dus die moeten opnieuw besteld worden.
- Mijn winterbanden liggen nog steeds bij SeC Tilburg, terwijl me 3e week april verzekerd was dat ze naar Euromaster Eindhoven verzonden waren: niet dus. (historie: nov 2018 zomer -> winter gewisseld, zomerbanden zouden naar Euromaster Eindhoven gaan. maart 2019 Euromaster gebeld: banden lagen daar niet. SeC Tilburg gebeld: "Banden liggen hier, dan verwisselen we ze hier en sturen we ze daarna op").
- Scherm met "gele rand" kan door een Mobile ranger vervangen worden! Maar in mijn geval, gaat dat gewoon mee in mijn afspraak op 17-6.

Ben ik trouwens de enige die problemen heeft (gehad) met de bandenwissel en verzenden banden, of herkennen meer mensen dit verhaal? Ik ken 1 verhaal van een MX bij SeC A'dam, dat de banden niet naar Euromaster in Woerden verzonden konden worden (stonden niet op de SeC lijst), dus die persoon heeft zijn banden toen zelf maar meegenomen en in Woerden afgegeven voor opslag.
 
My 2 cts: Het uitbreiden van de SeC's en het daarbij horende personeel wereldwijd zou structureel veel geld kosten.
In de afweging van belangen: waar zet ik mijn geld op in, maakt Tesla nu andere keuzes.
Service: pappen en nathouden, geld in groei en technologische ontwikkeling stoppen om de concurrentie voor te blijven.
Keuzes die we als bezitters van Tesla mooi vinden, tot je een probleem hebt met je auto.
En gelukkig dit draadje hebben om dan weer even stoom af te blazen.
Ondertussen hoop ik maar dat mijn auto zo probleemloos blijft als tot op heden.:rolleyes:
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
My 2 cts: Het uitbreiden van de SeC's en het daarbij horende personeel wereldwijd zou structureel veel geld kosten.
In de afweging van belangen: waar zet ik mijn geld op in, maakt Tesla nu andere keuzes.
Service: pappen en nathouden, geld in groei en technologische ontwikkeling stoppen om de concurrentie voor te blijven.
Keuzes die we als bezitters van Tesla mooi vinden, tot je een probleem hebt met je auto.
En gelukkig dit draadje hebben om dan weer even stoom af te blazen.
Ondertussen hoop ik maar dat mijn auto zo probleemloos blijft als tot op heden.:rolleyes:

De spijker op zijn kop. Tesla is natuurlijk heel goed in staat om het service niveau op te krikken. Ze zijn ook prima begonnen in 2013.
En zolang Tesla zo ver voorop loopt op vrijwel alle fronten zullen er maar een paar Tesla rijders afhaken.
De tevredenheidscijfers tonen ook nu nog dat Tesla het hoogste percentage scoort op de vraag of men al dan niet weer een Tesla zal aanschaffen.
Het afschaffen van de reguliere beurten is een goede stap, het was altijd al onzin. De enige beurt, vlak voor afloop van de garantie, had ik net zo goed niet kunnen doen. Ook ik heb een volkomen probleemloze Model S en hoop natuurlijk net als Maarten dat dit zo blijft.
 
Gisteren mocht ik eindelijk binnenkomen voor het maken van mijn Model 3 laadklep die echt niet mooi aansluit. Al een eerdere keer (vorige maand) was mij door een medewerker verteld dat het klepje echt niet goed zit. Gisteren dan een vriendelijke intaker gehad die het ook direct zag - "dat zit niet goed, nee". Auto achtergelaten en een paar uur later een email met de service invoice erbij. Ikke kijken:
kFfmIc4.png


Dus ik even later de auto maar op gaan halen. De man bij de servicebalie is nog eens naar achteren gelopen om verhaal te halen. Zegt hij tegen me: "Ik vond dat hij niet mooi aansloot, de intaker vond dat hij niet mooi aansloot, maar de mannen van de service zeggen dat het binnen de marges valt.". Hij was zelf erg verbaasd hoe groot die marge dan wel niet was, maar hij mocht me niet vertellen welke marges ze aanhouden. Het kwam er ook op neer dat als ze het probeerde te maken, het waarschijnlijk niet beter werd dan wat ik nu heb. Ik ben echt flabbergasted, het is dat het een geweldige auto is maar dit had ik nooit verwacht.

De charge port:
yW8PVAw.png


Ik leg me er maar bij neer.
Ik heb hetzelfde probleem (iets minder extreem als op deze foto) en exact hetzelfde serviceverhaal. Bevestigt helaas de vele verhalen die Tesla-haters graag rondstrooien als je ze spreekt.
 
  • Informative
Reactions: SeBsZ
Ik begin beetje boos te worden (en dat gebeurt mij niet vaak/veel). Ik krijg gewoon geen antwoord op mijn klachtenmail. Ik heb reminder gestuurd (aan support en aan service amsterdam) en als ze deze week niet reageren ga ik ze bestoken op twitter.


Ik baal als een stekker inzake onderhoud bij SeC Amsterdam afgelopen woensdag... Even hele verhaal.

Ik heb vooraf onderhoud gekocht voor 80K/4jaar en de auto was toe aan een 40K beurt. Dus netje via de app afspraak gemaakt en wat puntjes meegegeven.

Circa één week van te voren kreeg ik de enquette 'hoe ik de service ervaring had beleefd'. Nou nog niet dus....

Op de dag zelf naar Amsterdam: behoorlijk aantal mensen over de rooie omdat er geen leenauto's waren (Tesla: neem maar uber). Ik had die ochtend geen specifieke afspraken en gezien dat ik weinig puntjes had, verteld dat ik wel bleef wachten. Zou twee uurtjes duren, werden er vier.

Op al mijn doorgegeven punten was het: volgende update en we doen standaard een sensor check. Oké dan maar.

Na vier uur mijn auto teruggekregen: net zo smerig als ik hem ingeleverd had. Wassen deden ze niet meer.

Gevraagd naar FW update: meneer u heeft de laatste. Nee, dat heb ik niet (2019.8.5).

Eenmaal thuis een SMS: uw auto staat voor de wasstraat en u kunt hem zo ophalen... Knap, als ik al in Naarden ben en de auto niet gewassen is.

Op mijn vraag, voordat ik wegreed, wat er gedaan is, werd gezegd: weten we niet, u krijgt de factuur in de mail. Nog net niet 'en nu wegwezen!' gezegd.

Thuis inderdaad factuur gehad: ruitensproeier bijgevuld, sensor check, en profiel banden (overigens geen waarden genoteerd) gecheckd. Helemaal niets verder! Geen filters vervangen, geen nieuwe batterij in fob, niente niets! Volgens mij dus gewoon helemaal geen 40K beurt uitgevoerd. En ja dat staat duidelijk in mijn aanvraag.

Meteen mail gestuurd maar uiteraard nog niets gehoord. Ik word niet gauw boos, maar als ik het zoals nu wordt, wordt het echt een dingetje. Ik heb 2400 euro vooruit betaald op het toenmalige onderhoudsschema. Prima als ze dingen veranderen, maar dan verwacht ik daar communicatie over. En ook wat dat financieel betekent.

Oh ja: gele rand in scherm was bij 20K beurt al, maar 'er waren nog steeds geen nieuwe schermen'.... En ik maar verbaasd hier lezen over mensen waar nu hun scherm op eigen beweging van Tesla is vervangen.... Misschien ben ik te aardig, maar dat is nu echt over.

NB1 in de middag langs 'Hans Autoglans' in Huizen gegaan. Voor vier tientjes heeft een jongen bijna twee uur lang alles schoongemaakt, gestofzuigd enz. Aanrader!

NB2 De dames bij de receptie waren wel erg vriendelijk en ik kreeg steeds koffie aangeboden...
 
  • Informative
Reactions: Superendo