Heb je geïnformeerd of een swap (tegen betaling) naar MCU2 mogelijk is? De boel ligt toch open en dat scheelt 1,5 uur arbeidsloon.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nooit geweten dat je onderweg kan bijpompen als de bandenspanning te laag is !Klein primeurtje! De allereerste scherm vervanging in het noorden via mobile service is een feit, aldus de monteur.
Gisteren mocht ik eindelijk binnenkomen voor het maken van mijn Model 3 laadklep die echt niet mooi aansluit. Al een eerdere keer (vorige maand) was mij door een medewerker verteld dat het klepje echt niet goed zit. Gisteren dan een vriendelijke intaker gehad die het ook direct zag - "dat zit niet goed, nee". Auto achtergelaten en een paar uur later een email met de service invoice erbij. Ikke kijken:
Dus ik even later de auto maar op gaan halen. De man bij de servicebalie is nog eens naar achteren gelopen om verhaal te halen. Zegt hij tegen me: "Ik vond dat hij niet mooi aansloot, de intaker vond dat hij niet mooi aansloot, maar de mannen van de service zeggen dat het binnen de marges valt.". Hij was zelf erg verbaasd hoe groot die marge dan wel niet was, maar hij mocht me niet vertellen welke marges ze aanhouden. Het kwam er ook op neer dat als ze het probeerde te maken, het waarschijnlijk niet beter werd dan wat ik nu heb. Ik ben echt flabbergasted, het is dat het een geweldige auto is maar dit had ik nooit verwacht.
De charge port:
Ik leg me er maar bij neer.
Heb je geïnformeerd of een swap (tegen betaling) naar MCU2 mogelijk is? De boel ligt toch open en dat scheelt 1,5 uur arbeidsloon.
Ja, hij blijft wel dicht en volgens mij kan je hem niet opentrekken. Nog niet geprobeerd eigenlijk.
Geheel tegen verwachting in kreeg ik vanmorgen een mailtje van Tesla dat engineering er (blijkbaar gewoon toen de auto op de oprit stond) toch nog even naar gekeken heeft en de DAB weer zou moeten werken. En ja hoor, bij het instappen deed hij het gewoon weer.Als ik bovenstaande verhalen zo lees zijn er vooral dingen die ze niet doen.
...
Al met al heeft het me een volle dag gekost, en er is eigenlijk niets veranderd. Ik vrees al voor de dag dat er eens echt iets aan de hand is met de auto...
Gent wist me 110 EUR per dag te melden vorige week.Kunnen zij die reeds betaald hebben voor een vervangwagen even wat tarieven geven? Zit hier een lijn in over alle SEC?
Ik leg me er maar bij neer.
My 2 cts: Het uitbreiden van de SeC's en het daarbij horende personeel wereldwijd zou structureel veel geld kosten.
In de afweging van belangen: waar zet ik mijn geld op in, maakt Tesla nu andere keuzes.
Service: pappen en nathouden, geld in groei en technologische ontwikkeling stoppen om de concurrentie voor te blijven.
Keuzes die we als bezitters van Tesla mooi vinden, tot je een probleem hebt met je auto.
En gelukkig dit draadje hebben om dan weer even stoom af te blazen.
Ondertussen hoop ik maar dat mijn auto zo probleemloos blijft als tot op heden.
De spijker op zijn kop. (...)
De tevredenheidscijfers tonen ook nu nog dat Tesla het hoogste percentage scoort op de vraag of men al dan niet weer een Tesla zal aanschaffen.
.
Ik heb hetzelfde probleem (iets minder extreem als op deze foto) en exact hetzelfde serviceverhaal. Bevestigt helaas de vele verhalen die Tesla-haters graag rondstrooien als je ze spreekt.Gisteren mocht ik eindelijk binnenkomen voor het maken van mijn Model 3 laadklep die echt niet mooi aansluit. Al een eerdere keer (vorige maand) was mij door een medewerker verteld dat het klepje echt niet goed zit. Gisteren dan een vriendelijke intaker gehad die het ook direct zag - "dat zit niet goed, nee". Auto achtergelaten en een paar uur later een email met de service invoice erbij. Ikke kijken:
Dus ik even later de auto maar op gaan halen. De man bij de servicebalie is nog eens naar achteren gelopen om verhaal te halen. Zegt hij tegen me: "Ik vond dat hij niet mooi aansloot, de intaker vond dat hij niet mooi aansloot, maar de mannen van de service zeggen dat het binnen de marges valt.". Hij was zelf erg verbaasd hoe groot die marge dan wel niet was, maar hij mocht me niet vertellen welke marges ze aanhouden. Het kwam er ook op neer dat als ze het probeerde te maken, het waarschijnlijk niet beter werd dan wat ik nu heb. Ik ben echt flabbergasted, het is dat het een geweldige auto is maar dit had ik nooit verwacht.
De charge port:
Ik leg me er maar bij neer.
Ik heb dit zinnetje zeker 5 keer gelezen en kan niks anders dan u applaudiseren. Chapeau, fantastisch verwoord!
Jeetje, blijft de klep wel op slot zo?
Ik baal als een stekker inzake onderhoud bij SeC Amsterdam afgelopen woensdag... Even hele verhaal.
Ik heb vooraf onderhoud gekocht voor 80K/4jaar en de auto was toe aan een 40K beurt. Dus netje via de app afspraak gemaakt en wat puntjes meegegeven.
Circa één week van te voren kreeg ik de enquette 'hoe ik de service ervaring had beleefd'. Nou nog niet dus....
Op de dag zelf naar Amsterdam: behoorlijk aantal mensen over de rooie omdat er geen leenauto's waren (Tesla: neem maar uber). Ik had die ochtend geen specifieke afspraken en gezien dat ik weinig puntjes had, verteld dat ik wel bleef wachten. Zou twee uurtjes duren, werden er vier.
Op al mijn doorgegeven punten was het: volgende update en we doen standaard een sensor check. Oké dan maar.
Na vier uur mijn auto teruggekregen: net zo smerig als ik hem ingeleverd had. Wassen deden ze niet meer.
Gevraagd naar FW update: meneer u heeft de laatste. Nee, dat heb ik niet (2019.8.5).
Eenmaal thuis een SMS: uw auto staat voor de wasstraat en u kunt hem zo ophalen... Knap, als ik al in Naarden ben en de auto niet gewassen is.
Op mijn vraag, voordat ik wegreed, wat er gedaan is, werd gezegd: weten we niet, u krijgt de factuur in de mail. Nog net niet 'en nu wegwezen!' gezegd.
Thuis inderdaad factuur gehad: ruitensproeier bijgevuld, sensor check, en profiel banden (overigens geen waarden genoteerd) gecheckd. Helemaal niets verder! Geen filters vervangen, geen nieuwe batterij in fob, niente niets! Volgens mij dus gewoon helemaal geen 40K beurt uitgevoerd. En ja dat staat duidelijk in mijn aanvraag.
Meteen mail gestuurd maar uiteraard nog niets gehoord. Ik word niet gauw boos, maar als ik het zoals nu wordt, wordt het echt een dingetje. Ik heb 2400 euro vooruit betaald op het toenmalige onderhoudsschema. Prima als ze dingen veranderen, maar dan verwacht ik daar communicatie over. En ook wat dat financieel betekent.
Oh ja: gele rand in scherm was bij 20K beurt al, maar 'er waren nog steeds geen nieuwe schermen'.... En ik maar verbaasd hier lezen over mensen waar nu hun scherm op eigen beweging van Tesla is vervangen.... Misschien ben ik te aardig, maar dat is nu echt over.
NB1 in de middag langs 'Hans Autoglans' in Huizen gegaan. Voor vier tientjes heeft een jongen bijna twee uur lang alles schoongemaakt, gestofzuigd enz. Aanrader!
NB2 De dames bij de receptie waren wel erg vriendelijk en ik kreeg steeds koffie aangeboden...