You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Onlangs ook gemerkt. Ik belde naar Gent, drukte "3" voor service, en kreeg iemand aan de lijn die met een duidelijk Hollands accent deed alsof ze "Tesla Service Gent" was. Het kan natuurlijk zijn dat ze net iemand nieuw hadden aangenomen uit Nederland, maar ik heb zo mijn twijfels. Niet dat ik het echt erg vond, ze heeft me goed geholpen, maar het zou wel netjes geweest zijn als ze gewoon eerlijk was geweest.
Supercharger-problèmen moet je via het pechverhelpingsnummer melden; daar is een apart menu-item voor in de telefoonboom.
De dame met Nederlands accent die in Aartselaar aan het onthaal werkt, heb ik ook al in Hasselt zien werken. Het kan perfect dat ze ook eens in Gent werkt. Het hoeft dus niet zomaar te zijn dat ze oneerlijk zouden zijn.Onlangs ook gemerkt. Ik belde naar Gent, drukte "3" voor service, en kreeg iemand aan de lijn die met een duidelijk Hollands accent deed alsof ze "Tesla Service Gent" was. Het kan natuurlijk zijn dat ze net iemand nieuw hadden aangenomen uit Nederland, maar ik heb zo mijn twijfels. Niet dat ik het echt erg vond, ze heeft me goed geholpen, maar het zou wel netjes geweest zijn als ze gewoon eerlijk was geweest.
Vergeleken met de service bij Audi is het bij Tesla echt een aanfluiting... ik ben inmiddels meerdere malen bij het SeC geweest, en ervaar keer op keer hoe knullig de operationele processen daar in elkaar zitten. Zo mooi als de software in de auto in elkaar zit, zo knullig lijkt het systeem van de medewerkers te zijn. Ik kijk nu al tegen de eerste onderhouds-afspraak op
Er moesten aan mijn auto wat problemen vanuit de aflevering worden hersteld. In eerste instantie was er pas in juli ruimte dus een afspraak gemaakt. Anders dan bij Audi kun je bij Tesla op de dag van de afspraak de auto pas brengen op het moment dat zij tijd voor je hebben. Ik ben gewend dat ik de auto om 08.00 voor de deur zet en 17.30 weer ophaal. Helaas, dat kan ik vergeten. Omdat ik overdag gewoon werk, zoals de meesten hier, zoek ik een passend moment om het werk niet teveel te verstoren. Om 11.30 kan ik de auto brengen, en kan ik wachten op de reparatie. Dan maar lunchen bij Tesla.
Een week later word ik gebeld of het toch op 24 juni kan. Prima, hoe eerder hoe beter. Eerder was er geen ruimte maar blijkbaar hebben ze een blik monteurs open getrokken want ik had ineens keuze uit meerdere dagen en tijden. Vervolgens bij aankomst op 24 juni 08.30 is de eerste vraag: ‘mag ik je gegevens noteren?’ Ze hebben me een week geleden telefonisch weten te bereiken maar moet nu weer opnieuw een telefoonnummer doorgeven. Voelt wat onpersoonlijk. Vervolgens in de wachtkamer plaatsgenomen om te wachten op de collega die de ‘intake’ gaat doen. De intake was wel netjes, alle noodzakelijke werkzaamheden werden doorgenomen. Ik voelde me wel een attractie. Als enige met een geel hesje aan. En je staat daar een beetje ongemakkelijk naast je auto, terwijl de monteurs staan te praten over ‘de klant’. Hallo, ik sta naast jullie hoor.. Op dit punt dacht ik, wat kan er na zo’n intake nog mis gaan? Na de intake neem ik weer plaats in de wachtruimte. Omdat de reparatietijd onder de 4 uur is krijg ik geen leenauto mee. Bij Audi was er áltijd een leenauto voor me beschikbaar. Afijn, ik wacht wel weer in de wachtruimte. Gelukkig smaakt de koffie goed. Na anderhalf uur krijg ik bericht dat de laadklep niet is af te stellen, die moet vervangen worden. Omdat de reparatietijd 2 uur bedraagt vraag ik of iemand me naar mijn werk kan brengen, circa 5 minuten van het SeC. Ik heb immers ook gewoon afspraken. Ik wordt netjes afgezet door een monteur. Ik vraag aan hem of ik weer wordt opgehaald als mijn auto klaar is. Hij geeft geen duidelijke bevestiging. Ik merk het wel, ze zullen wel bellen toch?
Om 16.00 heb ik nog niks gehoord. Ik besluit zelf te bellen, maar het telefoonmenu heeft geen optie voor de werkplaats. Ik besluit het nummer voor verkoop te kiezen, maar dit leidt tot 3 keer toe tot het niet opnemen en een ingesprekstoon. Vervolgens maar met een elektrische step van een collega van kantoor naar het SeC gereden. Als ik aangeef dat ik wel een telefoontje had verwacht word ik schaapachtig aangekeken. Alsof ik iets onmogelijks vraag. Omdat niet duidelijk is waar mijn auto is gebleven gaat de service medewerker opzoek. Na een tijdje komt ze terug met de mededeling ‘hij is weer gevonden hoor, staat voor de deur’. Omdat ik er inmiddels wel klaar mee ben stap ik zonder naar de reparaties te kijken in. De vlek op de stoel zat er eerder niet, maar ik neem het voor lief en rijd naar huis. Wel vreemd dat niemand de uitkomst van de reparaties nog even met me doorloopt. Maakt het ze niet uit of ik tevreden ben?
Thuis aangekomen bekijk ik de reparaties aan de lak, de vervangen laadklep en de twee vervangen velgen (beide velgen waren voorzien van stoeprandschade bij uitlevering). Helaas, er is maar één velg vervangen. Ook al had ik tijdens de intake duidelijk aangegeven dat beide velgen aan de rechterkant beschadigd waren, en werd dit netjes bevestigd.
Ik stuur de dag later een mail om aan te geven dat er 1 velg te weinig is vervangen en vraag wanneer deze kan worden vervangen. Ik krijg eerst een engelse auto reply waarin staat dat dit email adres niet meer wordt gelezen. Even later krijg ik alsnog een reactie van een medewerker. Deze geeft aan dat er in het systeem staat dat er inderdaad 1 velg is vervangen. En vraagt of hij verder nog van dienst kan zijn. Mijn andere vraag blijft onbeantwoord. Ik besluit diezelfde dag weer naar het SeC te gaan. Voor de vijfde keer leg ik weer het hele verhaal uit. Na diverse overlegjes met verschillende medewerkers krijg ik te horen dat ik in mijn recht sta. Fijn, dat was twee maanden geleden ook al duidelijk. Opnieuw wordt er een order aangemaakt om een velg te vervangen. Zodra deze binnen is mag ik weer opnieuw ervaren hoe fijn de planning bij Tesla is. Je zou maar échte problemen hebben met je Tesla....
Mijn 2 cents: de kleine service centers zijn beter, omdat daar de mensen zelf beseffen dat ze moeten bellen en communiceren. De grote centers moeten het hebben van de interne processen en die zijn absoluut crap. De Tesla medewerkers klagen (info van een half jaar geleden) over de trage en onhandige ondersteunende systemen en de afstand (fysiek en procedureel) tussen frontdesk, werkplaats en magazijn is veel te groot. En dan helpt het ook niet dat veel regels zoals rond de loaners constant wijzigen of niet op papier staan, waardoor iedereen maar wat doet. (zag dat er nu een A4 tje met voorwaarden voor leenauto's is. Op zich is dat goed want dat verkleint de willekeur, ook al is die regeling slechter door de willekeur van voorheen).Het lijkt erop dat de organisatie in Tilburg en Amsterdam niet zo goed op punt staan, en ze beter werkt in de andere service centers. Het lijkt me ook dat de delivery door lokale Service Centers zoals in België beter lijkt te werken dan de centrale delivery in Tilburg.
Auto staat inmiddels al een week bij Tesla in Arnhem voor reparatie. Ondanks beloften is er geen 1x contact met mij opgenomen. Belachelijk als je het mij vraagt.
Auto nu twee weken in bezit, waarvan die 1 week in Tesla in Arnhem staat.