Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
ik al drie keer vanaf 0% gedaan, maar misschien werkt het alleen vanaf 20%, dus ga ik dat ook nog maar proberen. Vindt het wel vervelend dat ik zo vaak mijn auto tot 100% moet laden en vol laten staan want dat is slecht voor mijn batterij.

Het klopt opzich wel dat BMS recalibratie pas goed werkt bij lage en hoge SoC. Het gaat erom dat het BMS het voltage weet van de cellen wanneer je accu leeg is en wanneer hij vol is. Ik vind 20% daarom zelfs vrij optimistisch, ik zou zeggen nagenoeg 0%.

Op 100% laten staan is met deze temperaturen een minder groot probleem dan als het 35 graden is buiten.
 
Ik heb het idee dat ze toch snel op afstand iets gereset hebben of zo. Want vandaag heb ik de eerste van de gevraagde 3 supercharge sessies uitgevoerd en nu laadde hij opeens netjes tot 100% op, en er kon 54kW in de batterij wat ook niet slecht was en ook de laadsnelheid was niet zo beroerd meer als de laatste 15 keer.. Heel vreemd, maar ik ben voorlopig ietsjes gerust gesteld. Alles handmatig bijgehouden en in excel gezet :)
teslaladen12-11-2019emsburen.jpg
 
Ik heb het idee dat ze toch snel op afstand iets gereset hebben of zo. Want vandaag heb ik de eerste van de gevraagde 3 supercharge sessies uitgevoerd en nu laadde hij opeens netjes tot 100% op, en er kon 54kW in de batterij wat ook niet slecht was en ook de laadsnelheid was niet zo beroerd meer als de laatste 15 keer.. Heel vreemd, maar ik ben voorlopig ietsjes gerust gesteld. Alles handmatig bijgehouden en in excel gezet

Of ze hadden altijd al gewoon gelijk en je BMS moest gecalibreerd worden.
 
Ja, ik had al voorspeld dat het tijd zou kosten he? Maar goed dat ik niet naar het SEC ben gereden, was ik die uren kwijt geweest en hadden ze daar gezegd dat ik drie van deze laadsessies zou moeten gaan doen. Maar goed dat ik het via email geregeld heb, dan heb je het tenminste zwart op wit. Telefoon en persoonlijk contact zijn toch altijd minder bij problemen, alles wat gezegd is wordt daarna zo weer ontkend.. Maar met een beetje vasthoudendheid reageren ze toch op de mail :).. In elk geval een paar uur reistijd uitgespaard :)
 
Nou, hij laadt inmiddels weer net als andere 60's en heeft nog 54kW dus dat lijkt ook prima..
Maar ja, als de auto niet aangeeft dat de DC converter stuk is kan je hem ook niet repareren hè... Het was winter, dus dan merk je niet dat de airco het niet doet. Echt wel weer een ontwerpfout. Geen foutmelding voor een belangrijk niet werkend onderdeel, wat in de zomer schadelijk had kunnen zijn voor mijn batterij. En dan eigenlijk ook nog 3750 euro ex BTW willen hebben voor reparatie :-( . Terwijl ik hem zelf voor enkele tientjes gerepareerd had. Je zal maar als onwetende consument met zo'n klacht langs een SEC rijden. Het is te hopen dat er wat specialisten kome, want alles is eigenlijk vrij eenvoudig te repareren bij een Tesla. Alleen bij Tela zelf moet je moeite doen om geholpen te worden en daarna moet je ook nog eens belachelijke prijzen betalen.

Dus ik ben van plan zo min mogelijk contact met Tesla te hebben, en zo lang mogelijk in mijn oude S te blijven rijden. Zolang ze hem maar niet elke keer slechter blijven maken door software updates. Het liefst deed ik helemaal geen updates meer, maar ik wil mijn TPMS reset knop terug, want ik weiger me een upgrade TPMS te laten aansmeren alleen omdat zij het reset knopje uit mijn software hebben gestolen. Dus ben ik nu toch steeds aan het updaten in de hoop dat de knop weer terug is. Als die terug is ga ik proberen niet meer te updaten.
 
Ik heb het recent nog 2 keer gedaan. Gaat perfect. Men kan je niet direct helpen (logisch, de planning is vol) maar een korte diagnose heb ik al meerdere keren laten doen. Technieker die even zelf gaat sturen en klaar. Onderdelen worden besteld, afspraak wordt gemaakt. Eitje.


Het is niet onpraktisch, maar ook niet onmogelijk. SeC Aartselaar (BE) ligt overigens korterbij dan bv Tilburg.

Gisteren de wagen gaan halen. Integenstelling tot in Nederland was ik kennelijk alleen :cool:
Een uurtje bij de advisor in Aartselaar en ik was buiten: Prima service!

Vandaag heb ik de wagen dan nog een grondig bekeken en zag ik dat er een gapje was maar voor mij niet echt een probleem en daar ga ik dan ook niet voor langs.

De telefoon viel veel uit en de ruitensproeier werkte niet. Een mailtje ingeschoten naar Tesla_Service.
Ondertussen een update geïnstalleerd en beide problemen zijn verholpen.

Tesla ondertussen, vanuit de auto, aan de lijn gehad en alles werkt nu naar behoren. De update/reset heeft wonderen gedaan.

@wooter ik denk dat er toch een enorm verschil is met Nederland want in België krijg ik best snel en uitgebreid antwoord op mail en ranger service aangeboden en ben ik snel teruggebeld.

Nu uiteraard, als de problemen wat groter worden, tja ... maar in ieder geval, als het goed is mag het ook gezegd worden en afgaande wat ik hier in het verleden gelezen heb, lijkt het allemaal niet zo erg gesteld te zijn met de bereikbaarheid van de service afdeling.

PS: ik heb een AWD, ik wil niet weten hoe snel zo'n Performance model is :eek::eek::eek:


 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Daar hebben we al jaren VOIP voor, neemt elk gesprek automatisch op (even gebruiksvriendelijk als je Tesla).......al hoop lol van gehad.

Nooit bij stil gestaan, ik bel al jaren via voip, al mijn zakelijke nummers komen ook op mijn mobiel binnen en die softphone zal inderdaad wel kunnen opnemen. Maar ik weet niet of dat wel zomaar mag, en of het rechtsgeldig is.
Bijkomend probleem van bellen is dat je niet even kan nadenken over wat er gezegd wordt, of het even goed verifiëren, en dat ik dan nog wel eens iets vergeet te vragen of te zeggen, bij eventuele onenigheid kunnen je emoties je uitspraken beïnvloeden.

Ik vind bellen echt niet meer van deze tijd. Ik word uren niet gebeld, en ik hoef maar een bespreking te hebben, of net iets in mijn handen te hebben, en standaard gaat dan de telefoon. Ook standaard als ik de kinderen uit school haal en in de auto laad. Dan worden er altijd vragen gesteld die ik ook niet altijd uit mijn hoofd weet en die ik moet opzoeken terwijl ik niet achter mijn computer zit en weet ik wat voor ellende nog meer. Ik word soms helemaal gek van de onophoudelijke telefoontjes. Vreselijk. Ik heb bij mijn restauratiebedrijf ook jarenlang de telefoon niet of nauwelijks opgenomen, op het antwoordapparaat ingesproken dat ze maar een mail moeten sturen. Ik heb echt geen tijd voor al dat gebel, een mailtje is completer, duidelijker en sneller je kan eventueel nog afbeeldingen bijvoegen en je vergeet niet snel iets..

Omdat het als bedrijf voor sommige mensen wat beter lijkt als de telefoon wordt opgenomen heb ik hem tegenwoordig weer aanstaan, maar ik zit er weer sterk aan te denken om de communicatiemethode van vorige eeuw weer helemaal uit te zetten.
 
Maar wel klagen dat Tesla niet telefonisch bereikbaar is :rolleyes:

Nou, vooral dat ze niet reageren op email, dat bellen wou ik vanaf het begin al niet hoor! En nog steeds niet. En is dus ook in het geheel niet gebeurd gelukkig. Heb ik ooit een keer geprobeerd omdat ze niet reageerden op email, maar toen was bellen niet mogelijk.
De afgelopen week zijn ze opeens begonnen met reageren op email, wel met slecht geformuleerde antwoorden maar beter dan niets. Maar pas nadat ik had gemeld dat ik niet van plan was te betalen voor de 'diagnose' van 160 euro :)
 
Maar wel klagen dat Tesla niet telefonisch bereikbaar is :rolleyes:
Ik mail ook liever dan bellen. Zelf wordt ik ook niet graag opgebeld. Ik zit vaak in vergaderingen of op conferenties en dan wil ik niet gestoord worden. Een mail kan je behandelen wanneer je tijd hebt en een telefoontje komt meestal ongelegen. De sec is zo al moeilijk bereikbaar via telefoon en daarom is het makkelijker per mail en krijg altijd antwoord. Ik verlies niet graag tijd door in wacht te hangen.
 
  • Like
Reactions: one-ten and horta
Nooit bij stil gestaan, ik bel al jaren via voip, al mijn zakelijke nummers komen ook op mijn mobiel binnen en die softphone zal inderdaad wel kunnen opnemen. Maar ik weet niet of dat wel zomaar mag, en of het rechtsgeldig is.
Bijkomend probleem van bellen is dat je niet even kan nadenken over wat er gezegd wordt, of het even goed verifiëren, en dat ik dan nog wel eens iets vergeet te vragen of te zeggen, bij eventuele onenigheid kunnen je emoties je uitspraken beïnvloeden.

Ik vind bellen echt niet meer van deze tijd. Ik word uren niet gebeld, en ik hoef maar een bespreking te hebben, of net iets in mijn handen te hebben, en standaard gaat dan de telefoon. Ook standaard als ik de kinderen uit school haal en in de auto laad. Dan worden er altijd vragen gesteld die ik ook niet altijd uit mijn hoofd weet en die ik moet opzoeken terwijl ik niet achter mijn computer zit en weet ik wat voor ellende nog meer. Ik word soms helemaal gek van de onophoudelijke telefoontjes. Vreselijk. Ik heb bij mijn restauratiebedrijf ook jarenlang de telefoon niet of nauwelijks opgenomen, op het antwoordapparaat ingesproken dat ze maar een mail moeten sturen. Ik heb echt geen tijd voor al dat gebel, een mailtje is completer, duidelijker en sneller je kan eventueel nog afbeeldingen bijvoegen en je vergeet niet snel iets..

Omdat het als bedrijf voor sommige mensen wat beter lijkt als de telefoon wordt opgenomen heb ik hem tegenwoordig weer aanstaan, maar ik zit er weer sterk aan te denken om de communicatiemethode van vorige eeuw weer helemaal uit te zetten.

Officieel moe je het aankondigen (wil je er wat mee kunnen). Maar "twistpunten" los je wel makkelijker op met een opname.
Wil ik het rechtsgeldig hebben: dan zeg ik dat vooraf tijdens het gesprek.

Telefonisch bereikbaar, dat ligt sterk aan de branche, je doelgroep en uiteraard wat je zelf wilt......(ik verkoop vaak meer als ze me bellen)
 
  • Like
Reactions: one-ten
Bij civielrechtelijke zaken zijn er geen specifieke eisen hoe het bewijs verkregen is, maar zal de rechter dat van geval tot geval bepalen. Je hoeft het dus niet expliciet te melden in het gesprek. Nu zal een uitspraak tijdens een borrel anders beoordeeld worden door de rechter dan een toezegging van een bedrijf in een telefoongesprek. Vooral als de tegenpartij blijft draaien kan een audio-opname goed helpen.
 
  • Helpful
Reactions: jpvdheijn