Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik bewonder je positieve insteek Wooter! Voor wat het waard is; ik begrijp dat Tesla op iniatief van de sales en service teams (die schijnen doodziek te worden van klagende Tesla rijders aan de balie....) weer lekker ouderwets de telefoon op gaat nemen in de SeC's. Er is nog hoop dus! :) Ik ga morgen mijn Tesla wegbrengen voor een lijst aan mankementen (half shafts, bekleding, los paneel, schokbreker, ruitenwissers....), ben benieuwd of ik mijn negatieve mening kan bijstellen komende week....

Voila, auto is weer terug en Tesla lijkt zowaar al mijn problemen opgelost te hebben. Communicatie was wel weer hopeloos maar verder ben ik weer een tevreden Tesla rijder. Ik verwonder me overigens over het verschil in wegligging en geluid na het vervangen van de shafts en schokbreker(s), zo jammer dat deze fix zo lang op zich heeft laten wachten. De auto loopt weer als op rails en zonder gerammel, heerlijk! Wel lijkt het dat mijn stoelverwarming minder fel is dan voorheen. Kan misschien met software te maken - iemand meer die dezelfde ervaring heeft? Nu nog de gele randen aanpakken en dan is alles weer zoals het hoort te zijn.
 
Last edited:
Voila, auto is weer terug en Tesla lijkt zowaar al mijn problemen opgelost te hebben. Communicatie was wel weer hopeloos maar verder ben ik weer een tevreden Tesla rijder. Ik verwonder me overigens over het verschil in wegligging en geluid na het vervangen van de shafts en schokbreker(s), zo jammer dat deze fix zo lang op zich heeft laten wachten. De auto loopt weer als op rails en zonder gerammel, heerlijk! Wel lijkt het dat mijn stoelverwarming minder fel is dan voorheen. Kan misschien met software te maken - iemand meer die dezelfde ervaring heeft? Nu nog de gele randen aanpakken en dan is alles weer zoals het hoort te zijn.
Waar heb jij de shafts laten vervangen?
 
  • Helpful
Reactions: pati07
Ben in mijn eerdere posts hier erg positief over de service geweest maar dat is ondertussen toch wel een beetje veranderd. Heb nog steeds problemen met de rechter zijspiegel die heel vaak niet uit klapt als ik mijn Model 3 ontgrendel. Dit alleen als ik in België ben, in Nederland nog totaal geen last van gehad. Heb op dat moment dan ook altijd een E verbinding i.p.v. LTE. Geen idee wat deze 2 dingen met de spiegels te maken hebben maarja.. Heb er geen andere verklaring voor.

Probeer Tesla nu al een paar weken te bereiken via email/sms/chat zonder succes. Ze hebben 1x op mijn SMS gereageerd met de melding dat mijn werkorder is gesloten en ik maar opnieuw contact moet zoeken via de support pagina op de Tesla website. Nou, daar schiet ik dus niks mee op.

Denk dat ik binnenkort maar weer eens een serviceafspraak ga maken hiervoor, ook al weet ik dat ze daar niks ermee kunnen doen. Spiegel hebben ze al vervangen de vorige keer wat dus niet heeft geholpen. Maarja, als dat de enige manier is om contact met hun te krijgen hierover.. Bellen kan ik niet, de tijden dat ze beschikbaar zijn ben ik zelf aan het werk en tijdens pauzes bellen is geen optie vanwege de lange wachttijden. Had verwacht dat hun service en communicatie wel wat zou verbeteren maar blijkbaar is er nog niets veranderd.
 
Ben in mijn eerdere posts hier erg positief over de service geweest maar dat is ondertussen toch wel een beetje veranderd. Heb nog steeds problemen met de rechter zijspiegel die heel vaak niet uit klapt als ik mijn Model 3 ontgrendel. Dit alleen als ik in België ben, in Nederland nog totaal geen last van gehad. Heb op dat moment dan ook altijd een E verbinding i.p.v. LTE. Geen idee wat deze 2 dingen met de spiegels te maken hebben maarja.. Heb er geen andere verklaring voor.

Probeer Tesla nu al een paar weken te bereiken via email/sms/chat zonder succes. Ze hebben 1x op mijn SMS gereageerd met de melding dat mijn werkorder is gesloten en ik maar opnieuw contact moet zoeken via de support pagina op de Tesla website. Nou, daar schiet ik dus niks mee op.

Denk dat ik binnenkort maar weer eens een serviceafspraak ga maken hiervoor, ook al weet ik dat ze daar niks ermee kunnen doen. Spiegel hebben ze al vervangen de vorige keer wat dus niet heeft geholpen. Maarja, als dat de enige manier is om contact met hun te krijgen hierover.. Bellen kan ik niet, de tijden dat ze beschikbaar zijn ben ik zelf aan het werk en tijdens pauzes bellen is geen optie vanwege de lange wachttijden. Had verwacht dat hun service en communicatie wel wat zou verbeteren maar blijkbaar is er nog niets veranderd.
Bellen en SMSen werkt inderdaad niet, maar een serviceafspraak inschieten zet de trein wel in werking. Meestal heb je binnen enkele dagen wel contact, hetzij via Email, SMS of heel soms telefoon. Maar soms wil je gewoon je verhaal kwijt en dat lukt niet echt goed via De app.
 
@SMU , kun je aangeven wat voor geluiden je exact hoorde en welke nu weg zijn na het vervangen van de schokbrekers en de shafts? Ik ervaar zelf een ratelend geluid van de schokbrekers als ik over drempels ga en soms als ik op een klinkerweg rijd, maar verder niet. Ben dus benieuwd wat jij hoorde en of bij mij toch ook sprake is van hetzelfde euvel.
 
@SMU , kun je aangeven wat voor geluiden je exact hoorde en welke nu weg zijn na het vervangen van de schokbrekers en de shafts? Ik ervaar zelf een ratelend geluid van de schokbrekers als ik over drempels ga en soms als ik op een klinkerweg rijd, maar verder niet. Ben dus benieuwd wat jij hoorde en of bij mij toch ook sprake is van hetzelfde euvel.

Ik had twee problemen. Het eerste betrof de beruchte rattle die onstaat bij het hard optrekken. Ik geloof dat er inmiddels honderdmiljoenduizend posts over dit half-shafts probleem zijn. Tesla heeft inmiddels een definitieve fix (zeggen ze....) en die heb ik nu dus. Het tweede probleem betrof een rammelende schokbreker die vooral hoorbaar was bij lagere snelheden (<70 km/u) op bijvoorbeeld klinkerwegen inderdaad. Geluiden zijn moeilijk te omschrijven maar het klonk alsof er van alles los zat in de vooras. Ook dit schijnt een bekend probleem te zijn waar Tesla een modificatie voor heeft inmiddels. In eerste instantie vond Tesla het rammelgeluid binnen de toleranties en wilden ze er niks aan doen, maar na een goed gesprek werd die mening spontaan bijgesteld en heb ik nu de fix. Het is echt een verschil van dag en nacht en pas nu merk ik wat een rammelbak mijn Tesla was voor de aanpassingen.
 
Dit is een software probleem, heb ik ook in Duitsland. Even met de hand in en uitklappen tot het gefixt is.

Ben in mijn eerdere posts hier erg positief over de service geweest maar dat is ondertussen toch wel een beetje veranderd. Heb nog steeds problemen met de rechter zijspiegel die heel vaak niet uit klapt als ik mijn Model 3 ontgrendel. Dit alleen als ik in België ben, in Nederland nog totaal geen last van gehad. Heb op dat moment dan ook altijd een E verbinding i.p.v. LTE. Geen idee wat deze 2 dingen met de spiegels te maken hebben maarja.. Heb er geen andere verklaring voor.

Probeer Tesla nu al een paar weken te bereiken via email/sms/chat zonder succes. Ze hebben 1x op mijn SMS gereageerd met de melding dat mijn werkorder is gesloten en ik maar opnieuw contact moet zoeken via de support pagina op de Tesla website. Nou, daar schiet ik dus niks mee op.

Denk dat ik binnenkort maar weer eens een serviceafspraak ga maken hiervoor, ook al weet ik dat ze daar niks ermee kunnen doen. Spiegel hebben ze al vervangen de vorige keer wat dus niet heeft geholpen. Maarja, als dat de enige manier is om contact met hun te krijgen hierover.. Bellen kan ik niet, de tijden dat ze beschikbaar zijn ben ik zelf aan het werk en tijdens pauzes bellen is geen optie vanwege de lange wachttijden. Had verwacht dat hun service en communicatie wel wat zou verbeteren maar blijkbaar is er nog niets veranderd.
 
Dit is een software probleem, heb ik ook in Duitsland. Even met de hand in en uitklappen tot het gefixt is.

Yep, zo fix ik het ook maar soms moet ik echt 10x in- en uitklappen eer die goed staat. Aangezien ik in België werk is dit erg irritant want het gebeurd zeker 3 dagen in de week. Hier moet Tesla toch makkelijk een oplossing voor kunnen vinden zou je zeggen. Denk dat ik maar een afspraak inplan, weet niet hoe ik anders met hun kan communiceren.
 
Het komt bij mij bijna nooit voor, maar ik stel voor dat je in die situatie een bug report maakt met de spraak herkenning. Dan komt het bij de developers. Het is wel giga irritant ja.

Yep, zo fix ik het ook maar soms moet ik echt 10x in- en uitklappen eer die goed staat. Aangezien ik in België werk is dit erg irritant want het gebeurd zeker 3 dagen in de week. Hier moet Tesla toch makkelijk een oplossing voor kunnen vinden zou je zeggen. Denk dat ik maar een afspraak inplan, weet niet hoe ik anders met hun kan communiceren.