Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben bang dat ik voor niks rij. Aan de ene kant moet ik met lege accu aankomen zodat ze kunnen zien dat hij te langzaam laadt, aan de tweede kant moet ik hem daar dan helemaal volladen zodat ze kunnen zien dat hij maar tot 98 % gaat, dat kan aan een supercharger meer dan 3 uur duren bij 60kWh. In combinatie met mijn reistijd ben ik dan al 5 à 6 uur kwijt. Reken maar gewoon een volledige werkdag. Om te zien dat je daarna maar een heel klein stukje kan rijden, moet je daadwerkelijk ook nog die kilometers gaan rijden, want ze tellen gewoon op dubbele snelheid af.

Wat denk je dag ze een toverstokje hebben, je hebt zelf een garagebedrijf dan weet je hoe dit werkt. Jij gaat ook niet al je klanten af om te kijken wat er met de auto is. Dus langsrijden of niet zeuren.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Ik ben bang dat ik voor niks rij. Aan de ene kant moet ik met lege accu aankomen zodat ze kunnen zien dat hij te langzaam laadt, aan de tweede kant moet ik hem daar dan helemaal volladen zodat ze kunnen zien dat hij maar tot 98 % gaat, dat kan aan een supercharger meer dan 3 uur duren bij 60kWh. In combinatie met mijn reistijd ben ik dan al 5 à 6 uur kwijt. Reken maar gewoon een volledige werkdag. Om te zien dat je daarna maar een heel klein stukje kan rijden, moet je daadwerkelijk ook nog die kilometers gaan rijden, want ze tellen gewoon op dubbele snelheid af. In Amerika zijn al tientallen mensen met hun ontbrekende TPMS knop langs geweest, waarbij niemand naar tevredenheid geholpen is.
Hij heeft nog twee jaar garantie op motor en batterij, misschien moet ik nog even een half jaar wachten, misschien is het dan allemaal nog een stuk erger en duidelijker zichtbaar. Ik rij gelukkig voornamelijk korte stukjes en dat gaat nog wel, moet ik een andere auto meenemen als iets verder weg moet.

Wel bang dat Tesla over een paar jaar gewoon helemaal weg is, met de enorme klachtenstroom over verschillende zaken, in NL dit jaar al bijna geen S en X meer verkocht, en volgend jaar ook véél minder 3's waarschijnlijk.


Dit was mijn tweede contact met Tesla. Bij het eerste contact bij aanschaf ging alles fout en heb ik moeten dreigen met rechtzaken om mijn na aanschaf uitgeschakelde (onbeperkte) supercharging weer actief te krijgen, enorme hoeveelheden mailtjes, toen nog telefoontjes, brieven enz.. Vele weken mee bezig geweest, kon er qua kosten al helemaal niet uit voor die paar euro gratis superchargen, maar ik kon gewoon helemaal niet meer superchargen van de ene op de andere dag, ook niet betaald. Volgens Tesla had mijn auto dat nooit gekund, want de benodigde hardware was niet aanwezig (ook al had ik al diverse keren gesupercharged). En had ik er ook geeen recht op terwijl andere medewerkers schriftelijk al hadden bevestigd dat dat wel het geval was.

Nu mijn tweede contact met Tesla al weer net zo'n gepruts, men kan niet verwachten dat je dan vertrouwen blijft hebben.

Ik ben zelf eigenaar van onder andere een garagebedrijf, als ik mijn klanten zo zou behandelen kon ik binnen een half jaar sluiten. Hoe onzinnig de vraag soms ook, iedere vraag wordt serieus behandeld en goed naar gekeken. Ook ruim na afloop van een garantie geef ik vaak nog garantie. Ik wil een tevreden klant, dat is belangrijker dan een paar euro verdienen op dat moment. Ik wil niet dat een klant ons bedrijf verlaat met het gevoel dat ik nu bij Tesla heb.
Als je zelf een bedrijf hebt ga dan wat nuttigs doen en blijf hier niet janken. De tijd die je hier niet verbeuzelt gebruik je om naar een Sec te gaan en tot zaken te komen. Maak er een dagje uit van.
 
Auto's van na 10-2014 hebben de knop niet nodig, de knop kon daar zelfs onduidelijkheden/problemen opleveren, daarom hebben ze hem er uit gehaald. Maar in vroegere auto's is hij noodzakelijk, maar er zijn meer jongere auto's en die komen bij problemen binnen garantie terug. De oudere auto's zijn meestal uit de garantie, dus die kunnen ze rustig in de kou zetten.


Ik moet van tesla al 130 euro ex betalen voor een nutteloze diagnose, als ik een nieuwe afspraak maak willen ze daar waarschijnlijk ook weer 130 euro voor hebben. Als ik straks 10 keer 130 euro moet betalen voordat ik een beetje geholpen ga worden...

Je kan ook wachten totdat de auto er mee stopt, zou ook een scenario kunnen, wat kost je dat dan qua tijd ?

Ik bedoel, ja gewoon afspraak maken, is de accu diagnose zo dan krijg je echt gewoon een nieuwe pack eronder.
 
@one-ten Het lijkt mij geen pretje om in deze fase van groei ook iets met mijn Telsa te krijgen. Niemand lijkt zich verantwoordelijk te voelen voor problemen die er zijn. De onmacht die ik bij jou zie is invoelbaar en geeft bij enkele forumleden zelfs forse frustratie(doé iets!). Alsof ze je naar een SuC willen schreeuwen.
Ik moet zeggen dat ik met een probleem die ik had(minor) wel goed geholpen ben in Groningen. Ze bleken mee te denken en te helpen. Alleen al om die reden zou ik het toch kans geven..
Ook lees ik, ondanks al jouw frustratie, tussen de regels toch nog enthousiasme voor jouw Tesla. Ik hoop dat het goed wordt opgelost voor je!
 
  • Like
Reactions: one-ten
Zeker nog enthousiasme voor mijn Tesla! Net vertrokken met 85% lading en een geschatte actieradius van 128km, 60 km gereden en nu weer thuis heeft hij een geschatte actieradius van 132 :) .. En hij reed heerlijk op mijn nieuwe winterbandjes..
Ik wacht nog even een weekje reactie op mijn mail af en anders rij ik er langs.
 
  • Like
Reactions: Tuhhje and PaulusdB
zodat ze kunnen zien dat hij maar tot 98 % gaat
Dat hoef je niet ‘life’ te tonen. Dat zien ze wel in de logs.
Bij mij duurt de laatste km ook een half uur. Heeft gewoon met degradatie te maken.
Ik kijk nooit hoeveel % dat is. Wellicht haalt hij dus ook de 100% niet en zegt hij ‘charging completed’ na een tome-out. Of je nu 416 of 417km hebt, wat maakt het uit. Ik wacht dus nooit meer tot 100%. 2% is 8km. First world problem.
 
@one-ten : mevrouw de rechter, Tesla wil mij geen service leveren
Rechter: dat is zo fraai! Wat heeft u gedaan om uw klachten kenbaar te maken?
@one-ten : een E-mail gestuurd. Ik wilde ook bellen, maar dat kon niet meer.
Rechter: en wat was het resultaat?
@one-ten : mijn auto is op afstand uitgelezen, maar ik was het niet eens met de conclusie dus heb ik een nieuwe E-mail gestuurd
Rechter: en daarna was het nog niet opgelost?
@one-ten : nee, na een week of 2 wachten was het probleem er nog steeds
Rechter: onbegrijpelijk! Wat zeiden ze bij het SeC?
@one-ten : geen idee, dat was me te ver weg en kost me te veel tijd om daar langs te gaan
Rechter: misschien moet u daar toch eens langs gaan?
@one-ten : dat zeiden ze op TMC ook, maar dat gaat me echt te ver hoor
 
Mijn voorassen moeten (weer) vervangen worden en de gele randen van het touchscreen moeten worden behandeld met UV. Geprobeerd een onderhoudsafspraak te maken via de app. Krijg ik als enige optie: mobile service. En voordat er een opmerking komt over langsrijden zoals hierboven: voor het maken van een gewone service afspraak ga ik niet langsrijden. De UV behandeling kan alleen in Tilburg, dat is bij mij vandaan een uur rijden. Via chat geprobeerd een afspraak te maken: ook onmogelijk. Het is echt tenenkrommend.
 
  • Like
Reactions: one-ten
Dat hoef je niet ‘life’ te tonen. Dat zien ze wel in de logs.
Bij mij duurt de laatste km ook een half uur. Heeft gewoon met degradatie te maken.
Ik kijk nooit hoeveel % dat is. Wellicht haalt hij dus ook de 100% niet en zegt hij ‘charging completed’ na een tome-out. Of je nu 416 of 417km hebt, wat maakt het uit. Ik wacht dus nooit meer tot 100%. 2% is 8km. First world problem.
Als hij niet tot 100% gaat, ligt dat eerder aan de BMS die geherkalibreerd moet worden. Die kalibratie gebeurt wanneer de auto 'slaapt' maar apps en websites zoals TeslaFi houden de auto soms onbedoeld wakker, zeker de oudere modellen. Mijn X100D bleef ook steken op 94% en had bij 90% altijd last van niet volledig hergeneratievermogen, maar nadat ik alle apps had uitgezet en Teslafi had ingesteld om 's nachts te laten slapen, kan ie nu wel weer tot 100% laden.
 
Mijn voorassen moeten (weer) vervangen worden en de gele randen van het touchscreen moeten worden behandeld met UV. Geprobeerd een onderhoudsafspraak te maken via de app. Krijg ik als enige optie: mobile service. En voordat er een opmerking komt over langsrijden zoals hierboven: voor het maken van een gewone service afspraak ga ik niet langsrijden. De UV behandeling kan alleen in Tilburg, dat is bij mij vandaan een uur rijden. Via chat geprobeerd een afspraak te maken: ook onmogelijk. Het is echt tenenkrommend.
Ik lees 2 zaken die aangepakt moeten worden en dat de app voorstelt om dit via mobile service te doen.

- Je kan ook via Tesla.com en dan inloggen een vraag of afspraak inschieten. Dan wordt deze eerste behandeld door een eerste lijn. Die komen vaak met diagnose kosten. Maar stel de vraag concreet en duidelijk en je kan die kosten vermijden. Zo had ik na het vervangen van de passagiers-airbag last van een rammel in het dashboard... wilde ze ook diagnose kosten voor hebben. Ik heb ze verteld dat dat niet hoeft en kosten niet geaccepteerd. De rammel hebben ze wel netjes uitgehaald.

Heb je beide zaken in 1 service willen zetten? Zo is de app niet bedoeld. Aan de andere kant als de service ook mobiel kan, waarom niet? Als ze er dan achter komen dat het niet werkt, moet Tesla het zelf oplossen (kost wel iets meer planning en tijd). Daar zal de mobile service monteur je waarschijnlijk wel mee helpen.
 
Mijn voorassen moeten (weer) vervangen worden en de gele randen van het touchscreen moeten worden behandeld met UV. Geprobeerd een onderhoudsafspraak te maken via de app. Krijg ik als enige optie: mobile service. En voordat er een opmerking komt over langsrijden zoals hierboven: voor het maken van een gewone service afspraak ga ik niet langsrijden. De UV behandeling kan alleen in Tilburg, dat is bij mij vandaan een uur rijden. Via chat geprobeerd een afspraak te maken: ook onmogelijk. Het is echt tenenkrommend.
  1. was er afgelopen weekend niet een probleem dat je geen NL adressen kon invoeren?
  2. Staat je Android in het Engels? Op Android is de lijst gefilterd volgens je taal- en locatieinstellingen.
 
@one-ten : mevrouw de rechter, Tesla wil mij geen service leveren
Rechter: dat is zo fraai! Wat heeft u gedaan om uw klachten kenbaar te maken?
@one-ten : een E-mail gestuurd. Ik wilde ook bellen, maar dat kon niet meer.
Rechter: en wat was het resultaat?
@one-ten : mijn auto is op afstand uitgelezen, maar ik was het niet eens met de conclusie dus heb ik een nieuwe E-mail gestuurd
Rechter: en daarna was het nog niet opgelost?
@one-ten : nee, na een week of 2 wachten was het probleem er nog steeds
Rechter: onbegrijpelijk! Wat zeiden ze bij het SeC?
@one-ten : geen idee, dat was me te ver weg en kost me te veel tijd om daar langs te gaan
Rechter: misschien moet u daar toch eens langs gaan?
@one-ten : dat zeiden ze op TMC ook, maar dat gaat me echt te ver hoor

Dit is natuurlijk een beetje kul om zonder afspraak langs te gaan. Stel je woont in Den Helder of Renesse dan is een trip naar een SeC niet even om de hoek. Verder kunnen ze niet echt iets bij een SeC want ze hebben geen mandaat.

Natuurlijk kun je hopen dat ze het escaleren maar denk dat je dat enkel misschien voor elkaar krijgt door gezamenlijk met lotgenoten een SeC te bezoeken escalatie te eisen en anders het SeC afsluiten met een rij Tesla's voor een paar uur. Uiteraard door ook de media te informeren over dit feit. Denk dat deze smullen van zo'n actie.


Het enige wat ik me kan bedenken is contact zoeken via je Tesla account en dan "Hulpverzoek" invullen.

upload_2019-11-11_14-5-50.png



Wie weet ook je klacht kenbaar maken via klachtenkompas.nl alwaar er bijna dagelijks klachten worden toegevoegd:

Tesla Nederland klacht indienen? Klachtenkompas vraagt om antwoord
 
  • Like
Reactions: one-ten
Ik lees 2 zaken die aangepakt moeten worden en dat de app voorstelt om dit via mobile service te doen.

- Je kan ook via Tesla.com en dan inloggen een vraag of afspraak inschieten. Dan wordt deze eerste behandeld door een eerste lijn. Die komen vaak met diagnose kosten. Maar stel de vraag concreet en duidelijk en je kan die kosten vermijden. Zo had ik na het vervangen van de passagiers-airbag last van een rammel in het dashboard... wilde ze ook diagnose kosten voor hebben. Ik heb ze verteld dat dat niet hoeft en kosten niet geaccepteerd. De rammel hebben ze wel netjes uitgehaald.

Heb je beide zaken in 1 service willen zetten? Zo is de app niet bedoeld. Aan de andere kant als de service ook mobiel kan, waarom niet? Als ze er dan achter komen dat het niet werkt, moet Tesla het zelf oplossen (kost wel iets meer planning en tijd). Daar zal de mobile service monteur je waarschijnlijk wel mee helpen.

Gevraagd wordt om de vragen op aparte regels te zetten, niet in verschillende aanvragen voor een afspraak, maar kan me vergissen. Geen van de werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden kan het mobiele team doen. Een mobiele afspraak maken om dan thuis te moeten blijven om met de mobiele monteur een definitieve afspraak te maken in SEC Tilburg gaat me te ver. Ze zijn onbereikbaar en dat is het probleem, niet meer en niet minder.
 
Dit is natuurlijk een beetje kul om zonder afspraak langs te gaan.
...
Verder kunnen ze niet echt iets bij een SeC want ze hebben geen mandaat.
Ik heb het recent nog 2 keer gedaan. Gaat perfect. Men kan je niet direct helpen (logisch, de planning is vol) maar een korte diagnose heb ik al meerdere keren laten doen. Technieker die even zelf gaat sturen en klaar. Onderdelen worden besteld, afspraak wordt gemaakt. Eitje.

Stel je woont in Den Helder of Renesse dan is een trip naar een SeC niet even om de hoek.
Het is niet onpraktisch, maar ook niet onmogelijk. SeC Aartselaar (BE) ligt overigens korterbij dan bv Tilburg.
 
Dit is natuurlijk een beetje kul om zonder afspraak langs te gaan. Stel je woont in Den Helder of Renesse dan is een trip naar een SeC niet even om de hoek. Verder kunnen ze niet echt iets bij een SeC want ze hebben geen mandaat.
Ik zou zeker van te voren een afspraak maken. Zelfs een afspraak met Tesla Mobile Service lijkt me een goed begin. Het doel in dit stadium is dat Tesla een goed probleem rapport in hun systeem kan zetten. Dat ga je niet bereiken via een E-mail.
 
Ik lees 2 zaken die aangepakt moeten worden en dat de app voorstelt om dit via mobile service te doen.

- Je kan ook via Tesla.com en dan inloggen een vraag of afspraak inschieten. Dan wordt deze eerste behandeld door een eerste lijn. Die komen vaak met diagnose kosten. Maar stel de vraag concreet en duidelijk en je kan die kosten vermijden. Zo had ik na het vervangen van de passagiers-airbag last van een rammel in het dashboard... wilde ze ook diagnose kosten voor hebben. Ik heb ze verteld dat dat niet hoeft en kosten niet geaccepteerd. De rammel hebben ze wel netjes uitgehaald.

Heb je beide zaken in 1 service willen zetten? Zo is de app niet bedoeld. Aan de andere kant als de service ook mobiel kan, waarom niet? Als ze er dan achter komen dat het niet werkt, moet Tesla het zelf oplossen (kost wel iets meer planning en tijd). Daar zal de mobile service monteur je waarschijnlijk wel mee helpen.

Toch maar, gelet op de adviezen hier, een mobiele afspraak in de app gezet. Net SMS ontvangen dat de afspraak nu gepland staat in december in service center Amsterdam. Dus goed advies geweest. Nu afspraak nog verplaatsen naar Tilburg omdat daar m'n referral wielen al staan.
 
Arnhem reageert inmiddels razendsnel op mijn emails. En antwoorden ook op enkele van de genummerde vragen nadat ik daar nog eens op gewezen had. Herhaling blijft. Accu uitgelezen, geen fouten, alles in orde, degradatie vergelijkbaar met andere auto's.
Ik heb gezegd dat ik graag wilde langskomen, was niet nodig, op afstand konden ze genoeg zien.
Ik heb gevraagd hoe het nu opgelost moest worden. Op range is niet geantwoord, op laadsnelheid wel. Ik moet 3 x superchargen en dat documenteren en doorsturen.
Ze dachten dat ik te vaak had gesupercharged (je moet wel met een actieradius van 200KM) maar ik weet niet wat ze veel vinden. Mijn waarden hieronder toegevoegd.
Over de 98 procent, ik moet de bms kaliberen. leegrijden tot 20% en volladen tot 100% en dan vijf uur aan de lader aangesloten laten staan. Dat heb ik al drie keer vanaf 0% gedaan, maar misschien werkt het alleen vanaf 20%, dus ga ik dat ook nog maar proberen. Vindt het wel vervelend dat ik zo vaak mijn auto tot 100% moet laden en vol laten staan want dat is slecht voor mijn batterij.
Ik kan denk ik beter in het draadje over lage laadsnelheden en kleiner bereik verder praten anders gaat straks dit halve topic over mijn auto..
Screenshot_20191111-150930.jpg