Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk werkelijk dat mijn bandenboer meer verstand van banden heeft.
En hij rekent maar 25 pop incl BTW voor een wielenwissel.
Vooralsnog heeft het Tesla SeC meer verstand van Tesla's; dat lijkt me echter geen eeuwige waarheid.
 
Vandaag, na meer dan 2 jaar dan toch maar de tesla op onderhoud gedaan. ik kon niet beschikken over een vervangwagen en heb dan maar voor een dag de auto geruild met de vriend van mijn dochter die bij tesla Aartselaar werkt.
dus ik ben deze morgen naar mijn bureau vertrokken met een Ford focus ST. Op zich is hier niks mis mee, als je geen tesla gewoon bent.
Het was voor mij de eerste keer in meer dan 4 jaar dat ik een lange afstand (volle 8 km) heb gereden met een ice. Het begon al goed. tegen dat ik alles door had, om te kunnen vertrekken stond gans mijn garage al onder de rook.:confused: dan de oprit af gereden (kon ik nog terug om de garagepoort te gaan dicht doen.:confused: dan nog te zwijgen over gans de weg zelf moeten sturen, schakelen , koppeling, extra moeten remmen als je het gaspedaal lost. De auto af leggen, op slot doen...
De enige aandachtpunten die ik had na 2 jaar waren. het soms niet afsluiten van de auto en een mug in het achterlicht.
hopelijk heb ik deze avond mijn schatje terug.;) maar eerst nog terug 8 km met de Ford rijden.
 
latest
 
2 weken geleden stond mijn auto s'morgens niet opgeladen op de oprit met maar 3 km range :(, had hem de avond ervoor helemaal leeg gereden. Stekker opnieuw er in gedaan en het opladen begon. conclusie toen, stekker er niet goed ingedaan. Mij laten ophalen door een collega en een hoop " opmerkingen" gekregen op kantoor. 2 dagen later weer een laad storing. Beetje rommelen met de kabel en af en toe wel contact en dan weer niet. Dus kabelbreuk gelijk achter de connector van de wall connector. S'morgens Tesla gebeld en zij konden zien dat het probleem inderdaad in de wall connector zat. Dit blijkt wel vaker voor te komen. Kon de volgende dag een vervangende wall connector ophalen in Groningen. Heb gevraagd of het ook mogelijk was om een wall connector te krijgen (met bijbetaling) met een lang snoer. Geen probleem en zonder extra kosten:).
Keurig geregeld.
 
Dus kabelbreuk gelijk achter de connector van de wall connector. S'morgens Tesla gebeld en zij konden zien dat het probleem inderdaad in de wall connector zat. Dit blijkt wel vaker voor te komen. Kon de volgende dag een vervangende wall connector ophalen in Groningen. Heb gevraagd of het ook mogelijk was om een wall connector te krijgen (met bijbetaling) met een lang snoer. Geen probleem en zonder extra kosten:).
Heb ook gelijkaardige problemen gehad. Ook een nieuwe gekregen, maar nooit de oorzaak gehoord. Ik voelde wel een 'knik' in de kabel even buiten de connector. Op een plaats waar hij nogal eens plooide (waar hij uit de muur komt, lader hangt binnen, auto buiten). Ik denk dat de kabel niet herhaaldelijk kort mag plooien. Ik heb nu een stuk van het blauwe omhulsel van een plastic waterleiding er om gedaan op die plaats (buis in buis waterleiding).
 
Ik had de laatste tijd dat mijn achterklep spontaan dicht ging als ik hem net open had gedaan met daarbij veel piepjes. Vandaag weer , dacht rij gelijk langs sec Rotterdam een afspraak maken ervoor want het was niet fijn en veilig. Ze hadden direct tijd ik echter niet, kreeg een loaner mee en eind van de dag probleem verholpen was de kofferbak veer/ pomp die ze klep omhoog duwt had een storing. Auto volledig opgeladen, zeer netjes!