Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Bij SEC Rotterdam schrijven ze service met hoofdletters.. Ook al eens meegemaakt dat zij wel tijd hadden maar ik niet, Kwamen ze de auto gewoon halen en lieten een loaner achter. Ze kwamen nog wat onderdelen te kort en die werden gewoon dezelfde dag uit Tilburg gehaald, Hoe zo niet op voorraad... Dat heb ik in 20 jaar Volvo rijden nog niet meegemaakt, "Helaas niet op voorraad", Maakt u maar even nieuwe afspraak. En weer aftikken voor vervangend vervoer, Als privérijder werd je daar genadeloos uitgekleed, (meerdere dealers gehad) Dan voelt de Tesla service als een warm bad,, en ze hebben er nog eens lekkerderere koffie ;-)
 
Ook in Tilburg goed geholpen twee weken geleden. Er zaten bij aflevering in december wat kleine krasjes in de lak, en mijn chargeport sloot niet goed. Bij het inleveren bij het SeC ook even gevraagd of er een phone dock voor Android gemonteerd kon worden, aangezien die niet standaard meer wordt gemonteerd.

De dag er op de auto weer op kunnen halen, alles netjes opgelost en phone dock gemonteerd. Op de terugweg ontving ik de factuur al; Ook het phone dock is onder goodwill gemonteerd! Goed bezig jongens!

Wel 1 klein puntje van kritiek, er moeten echt meer Tesla loaners komen daar. Ik kreeg een Volvo S90 mee. En hoewel ik het een prachtige auto vind, en echt een Volvo fan ben (zelf 440 turbo, 240 en 850 t-5 gereden) kan een 4 cilinder in zo'n auto echt niet. De rij beleving kan niet verder van het Tesla rijden af staan. Gas geven, auto schakelt twee versnellingen terug, veel toeren en nog niks. Bah.
 
Ook in Tilburg goed geholpen twee weken geleden. Er zaten bij aflevering in december wat kleine krasjes in de lak, en mijn chargeport sloot niet goed. Bij het inleveren bij het SeC ook even gevraagd of er een phone dock voor Android gemonteerd kon worden, aangezien die niet standaard meer wordt gemonteerd.

De dag er op de auto weer op kunnen halen, alles netjes opgelost en phone dock gemonteerd. Op de terugweg ontving ik de factuur al; Ook het phone dock is onder goodwill gemonteerd! Goed bezig jongens!

Wel 1 klein puntje van kritiek, er moeten echt meer Tesla loaners komen daar. Ik kreeg een Volvo S90 mee. En hoewel ik het een prachtige auto vind, en echt een Volvo fan ben (zelf 440 turbo, 240 en 850 t-5 gereden) kan een 4 cilinder in zo'n auto echt niet. De rij beleving kan niet verder van het Tesla rijden af staan. Gas geven, auto schakelt twee versnellingen terug, veel toeren en nog niks. Bah.
Uiteindelijk is dat voor Tesla goedkoper ook. De 3 is natuurlijk straks een prima loaner. Maar er is altijd nog een flexibele schil aan loaners van een autoverhuurder nodig om de pieken op te vangen.

Het kan nog erger, je had ook nog een BMW 3 met 3 cylinder kunnen treffen!
 
Ook in Tilburg goed geholpen twee weken geleden. Er zaten bij aflevering in december wat kleine krasjes in de lak, en mijn chargeport sloot niet goed. Bij het inleveren bij het SeC ook even gevraagd of er een phone dock voor Android gemonteerd kon worden, aangezien die niet standaard meer wordt gemonteerd.

De dag er op de auto weer op kunnen halen, alles netjes opgelost en phone dock gemonteerd. Op de terugweg ontving ik de factuur al; Ook het phone dock is onder goodwill gemonteerd! Goed bezig jongens!

Wel 1 klein puntje van kritiek, er moeten echt meer Tesla loaners komen daar. Ik kreeg een Volvo S90 mee. En hoewel ik het een prachtige auto vind, en echt een Volvo fan ben (zelf 440 turbo, 240 en 850 t-5 gereden) kan een 4 cilinder in zo'n auto echt niet. De rij beleving kan niet verder van het Tesla rijden af staan. Gas geven, auto schakelt twee versnellingen terug, veel toeren en nog niks. Bah.

Heel herkenbaar. Mijn S strandde vorige week en wacht nu op een leenbatterij. Het thuiskomertje van het bergingsbedrijf (een Seat) mocht ik de dag erna verruilen voor een Volvo V90 T5 (on topic: fijne service!). Over de V90 (beetje off-topic): een 2.0L turbo die het inderdaad uitgilt wanneer je accellereert.

Knullige interface ook. Design oogt nu al outdated. En om de navigatiedame te muten moet je via het wiebelige touchscreen zoeken naar de button “mute”. Druk je daarop, dan schakelt mute in maar meldt het scherm “mute uit”.

Vannacht Volvo’s autopilot geprobeerd (“pilot assist”). Stuurt goed, maar het systeem vraagt wel elke 10s het stuur aan te raken, anders volgt een harde piep en wordt de assistentie geannuleerd. Wat heb je aan een secretaresse die elke 10 seconden ontslag neemt?

Ik hoop dat die leenbatterij snel arriveert...
 
  • Funny
Reactions: SofaSogo
Toch nog een aangename (indirecte) ervaring gehad met Tesla's service afdeling.

Ikzelf zat in het buitenland, zonder mogelijkheid tot communicatie (geen sat-phone bij). Maar de vriendin gebruikt mijn Model S dan natuurlijk wel. Op een mooie dag blijkt dat 'ie niet geladen heeft aan de wall-connector thuis. Natuurlijk is dit pas gemerkt als de auto al ver weg is van thuis. Door omstandigheden niet tussendoor kunnen laden en pas s'avonds laat terug thuis, met 0% remaining battery, en met een wall-connector die (nog steeds) niet wilt laden.

Dan heeft de vriendin tesla service opgebeld en is ze ergens in Tilburg terecht gekomen. Vriendelijke man daar die in de absoluut moeilijkste omstandigheden zijn werk moest doen
- model s had quasi geen power meer
- model s had geen connectiviteit (ondergrondse parkeergarage)
- wall-connector werkt niet
- mobile charger werkt _ook_ niet (belgisch faseprobleem)
- vriendin die geen VIN nummer of klantennummer kent
- geen telefoon-ontvangst aan de wagen, dus continue terugbellen en terugbellen..

Toch is die man er in geslaagd om:
- het probleem te diagnosticeren (kapotte kabel aan de wall-connector)
- de auto te laten bijladen

Bij mijn eigen thuiskomst: nieuwe wallconnector (onder garantie) op de post. Die is ondertussen gemonteerd en alle problemen zijn terug van de baan.

Kudo's voor de service-medewerker die deze puzzel heeft opgelost! :)
 
Heb niet alle reacties in dit draadje gelezen, maar ik ben positief verrast over DeliveryNL! Inmiddels 2x contact mee gehad, en ze reageren eigenlijk binnen enkele uren met een inhoudelijk antwoord. Helaas niet altijd het antwoord waar ik op had gehoopt, maar ze zijn vlot met reageren.

Dat terwijl het mij een aardig vervelende baan lijkt, al die opgewonden kinderen die een nieuw speeltje hebben gekocht te woord te moeten staan :)
 
  • Like
Reactions: J-Peters and HWS
2 weken geleden positieve ervaring met service gehad.
Op zaterdag gebeld met de mededeling dat er een draadbreuk achter de stekker van de wallcharger zat.
Terwijl ik de service medewerker aan de telefoon had een paar keer de stekker uit en in de laadpoort gedaan zodat hij de logs kon uitlezen. Het probleem was zoals altijd sporadisch. Normaal na insteek van stekker hoor je de vergrendeling en wordt de laadpoort donkerblauw. Bij een stroomstoring/draadbreuk brand de laadpoort niet en komt er een melding op dashboard controleer netspanning. Soms lukte het met fröbelen van de kabel wel om stroom te krijgen. Op maandag een mail van Tesla voor opgave van mijn adres om een nieuwe wallcharger toe te sturen. Donderdag ontvangen en zaterdag zelf weer gemonteerd. Volgens mij een bekend probleem dat na verloop van tijd kan optreden. Wallcharger was nog net geen 1,5 jaar oud. Hangt buiten.
Oude wallcharger wordt binnenkort opgehaald.

Hulde Tesla voor de afhandeling.
 
2 weken geleden positieve ervaring met service gehad.
Op zaterdag gebeld met de mededeling dat er een draadbreuk achter de stekker van de wallcharger zat.
Terwijl ik de service medewerker aan de telefoon had een paar keer de stekker uit en in de laadpoort gedaan zodat hij de logs kon uitlezen. Het probleem was zoals altijd sporadisch. Normaal na insteek van stekker hoor je de vergrendeling en wordt de laadpoort donkerblauw. Bij een stroomstoring/draadbreuk brand de laadpoort niet en komt er een melding op dashboard controleer netspanning. Soms lukte het met fröbelen van de kabel wel om stroom te krijgen. Op maandag een mail van Tesla voor opgave van mijn adres om een nieuwe wallcharger toe te sturen. Donderdag ontvangen en zaterdag zelf weer gemonteerd. Volgens mij een bekend probleem dat na verloop van tijd kan optreden. Wallcharger was nog net geen 1,5 jaar oud. Hangt buiten.
Oude wallcharger wordt binnenkort opgehaald.

Hulde Tesla voor de afhandeling.
Identiek probleem gehad. Op dezelfde manier opgelost. Zou dat een designfout zijn? Ik voelde op ongeveer 1m vd wall box een verdikking in de isolatie. Waarschijnlijk door verhitting.
 
Geprobeerd bij Tesla Amsterdam een afspraak te maken voor een nieuwe voorruit. Ik weet niet wie of wat ik aan de lijn had van de service afdeling, maar het is er niet op vooruit gegaan.
1. Niet luisteren naar de vraag
2. Vervolgens een prijs opnoemen van tussen de €1000-€1500 (wist niet dat ze met dagprijzen werkten)
3. Voor de derde keer vertellen dan de auto verzekerd is en dat de verzekeringsmaatschappij mij alleen het eigen risico in rekening brengt.
4. Niet luisteren naar de vraag over de levertijd, en antwoorden dat ze niet weet wat de levensduur van een autoruit is.....

Man man man, kennelijk hoef je niks met auto’s te hebben om de telefoon op te nemen. Zucht.........

Dus nu maar naar een autoruitentoko op zoek die en een voorruit van een Model X kan leveren en de autopilot kan kalibreren.
 
Geprobeerd bij Tesla Amsterdam een afspraak te maken voor een nieuwe voorruit. Ik weet niet wie of wat ik aan de lijn had van de service afdeling, maar het is er niet op vooruit gegaan.
1. Niet luisteren naar de vraag
2. Vervolgens een prijs opnoemen van tussen de €1000-€1500 (wist niet dat ze met dagprijzen werkten)
3. Voor de derde keer vertellen dan de auto verzekerd is en dat de verzekeringsmaatschappij mij alleen het eigen risico in rekening brengt.
4. Niet luisteren naar de vraag over de levertijd, en antwoorden dat ze niet weet wat de levensduur van een autoruit is.....

Man man man, kennelijk hoef je niks met auto’s te hebben om de telefoon op te nemen. Zucht.........

Dus nu maar naar een autoruitentoko op zoek die en een voorruit van een Model X kan leveren en de autopilot kan kalibreren.
Je zit wel helemaal in het verkeerde draadje, F.

Ik heb goede ervaring met ABS Splinter, die dat alles ook kunnen. Vragen naar Erwin. Of ex-Teslamedewerker Renske.
 
  • Funny
Reactions: HWS
Maandag (weer) een goede ervaring gehad in Tilburg, donderdag gebeld ivm een deurhendel welke niet meer terug inschoof. Kon maandag al terecht. In totaal een kleine 2 uurtjes in de lobby gewacht en het was klaar. Had natuurlijk liever niet gehad dat iets stuk ging maar prima opgelost zo.
Helaas wel een stijve nek van het continu op mijn telefoon kijken / mailen / browsen er aan overgehouden, dat dan wel weer ;)
 
Je zit wel helemaal in het verkeerde draadje, F.

Ik heb goede ervaring met ABS Splinter, die dat alles ook kunnen. Vragen naar Erwin. Of ex-Teslamedewerker Renske.
Thanks @PaulusdB . Kon even zo snel het juiste draadje niet vinden ;) maar kennelijk is er in Amsterdam iets veranderd met betrekking tot de “Genius” die daar vorig jaar nog zat. (Die was echt super goed! Mis haar echt in gevallen als deze)
 
Vanochtend kreeg ik een melding van een storing in de luchtvering. Gemeld bij SeC te Groningen. Op afstand is de storing uitgelezen. En Is mij verzocht de auto naar de SeC te brengen. Omdat ik morgen naar München ga en meteen daarna weer terug, stond er een mooie P85D klaar om met mij dat klusje te klaren.
Het wachten is nu op een nieuwe luchtcompressor. Helaas is deze niet op voorraad.
Kortom voor nu een prima service.
 
  • Like
Reactions: SofaSogo
Vanochtend kreeg ik een melding van een storing in de luchtvering. Gemeld bij SeC te Groningen. Op afstand is de storing uitgelezen. En Is mij verzocht de auto naar de SeC te brengen. Omdat ik morgen naar München ga en meteen daarna weer terug, stond er een mooie P85D klaar om met mij dat klusje te klaren.
Het wachten is nu op een nieuwe luchtcompressor. Helaas is deze niet op voorraad.
Kortom voor nu een prima service.
Balen als er iets kapot gaat, zeker als net op vakantie wil gaan, maar Tesla lost het wel goed op. Mijn MS is een keer gestrand in Spanje en de service was Tesla was grandioos. Nooit meegemaakt bij andere merken en dat geeft vertrouwen in Tesla. Hoop dat ze dit kunnen volhouden.