Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren bij SeC Hasselt langs gegaan ivm uitgeschakelde parkeerhulp. Na eerder deze week contact te hebben gehad met Support werd in overleg besloten de diagnose naar Hasselt te sturen, hierna zou ik gebeld worden. Ik was in de buurt en ging op goed geluk langs. Verteld dat ik de storing als bijzonder vervelend ervaarde, telkens onder de 10km/h geluidssignaal en melding 'parkeerhulp uitgeschakeld' én uiteraard geen hulp bij parkeren (sensoren werken dan dus niet). De alleraardigste receptioniste kon meteen zien dat de diagnose pas afgerond was maar nog niet geanalyseerd door een technicus.
Mijn auto werd gelijk binnen gereden en de diagnose zou worden bekeken. Na een dik half uur bleek dat de (parkeer)sensoren weliswaar goed waren bij individueel testen, maar dat één sensor aangaf dat zijn blikveld geblokkeerd werd (wat niet zo is). Sensor moet dus vervangen worden, moest besteld worden.
De verhalen van levertijden voor onderdelen van dit forum in gedachte vreesde ik het ergste. Doch, "de sensor zal morgen of overmorgen binnen zijn" (!) en wel in originele kleur geleverd. Afspraak voor volgende week woensdag gemaakt, auto werd weer voorgereden en aan de DeC lader gehangen ("ruitensproeier is bijgevuld en banden zijn gecontroleerd mijnheer"). Na het afronden van mijn laatste Nespresso kon ik weer huiswaarts!

Perfecte service ervaring bij SeC Hasselt dus!
 
Gisteren bij SeC Hasselt langs gegaan ivm uitgeschakelde parkeerhulp. Na eerder deze week contact te hebben gehad met Support werd in overleg besloten de diagnose naar Hasselt te sturen, hierna zou ik gebeld worden. Ik was in de buurt en ging op goed geluk langs. Verteld dat ik de storing als bijzonder vervelend ervaarde, telkens onder de 10km/h geluidssignaal en melding 'parkeerhulp uitgeschakeld' én uiteraard geen hulp bij parkeren (sensoren werken dan dus niet). De alleraardigste receptioniste kon meteen zien dat de diagnose pas afgerond was maar nog niet geanalyseerd door een technicus.
Mijn auto werd gelijk binnen gereden en de diagnose zou worden bekeken. Na een dik half uur bleek dat de (parkeer)sensoren weliswaar goed waren bij individueel testen, maar dat één sensor aangaf dat zijn blikveld geblokkeerd werd (wat niet zo is). Sensor moet dus vervangen worden, moest besteld worden.
De verhalen van levertijden voor onderdelen van dit forum in gedachte vreesde ik het ergste. Doch, "de sensor zal morgen of overmorgen binnen zijn" (!) en wel in originele kleur geleverd. Afspraak voor volgende week woensdag gemaakt, auto werd weer voorgereden en aan de DeC lader gehangen ("ruitensproeier is bijgevuld en banden zijn gecontroleerd mijnheer"). Na het afronden van mijn laatste Nespresso kon ik weer huiswaarts!

Perfecte service ervaring bij SeC Hasselt dus!
Dan hebben we elkaar net gemist, ik was er rond 14:00 uur voor een airbag melding welke ze tijdens twee espresso's opgelost hadden en kreeg de auto ook nog aan de buitenkant gewassen terug :) Thanks Tesla Hasselt, nu kan ik op vakantie vertrekken..
 
  • Like
Reactions: MarcelS
Bij de laatste (en tot nu toe enige) servicebeurt bleek de dop van mijn slotbouten verdwenen te zijn. Onduidelijk of het voor of tijdens de beurt gebeurd is, maar Olivier (SEC Duiven) heeft de slotbouten gratis vervangen, en heb ik dus weer een werkend setje. Toch handig bij een eventuele bandenwissel.
 
Zaterdagmiddag bleek de Tesla niet te laden. Contact met de Tesla hulplijn was uiterst symapthiek. Samen (ik fysiek en de Tesla-callcenter-man in mijn mobiel) konden we de diagnose stellen: de kabel van de TWC naar de Tesla had (al na 9 maanden) inwendig een breuk.
Maandag erop kreeg ik nog voor 09.00 uur een telefoontje van Service Center Groningen met de vraag of er door de storing problemen zouden ontstaan. Klasse.
De dag erna stond een nieuwe Tesla Wall Connector op de stoep. Klasse.

Het onderscheid: de kabel-met-breuk was dof-grijzig van kleur en aardig soepel; de nieuwe is glimmend zwart en stug, ook met de huidige hoge temperaturen.
 
  • Like
Reactions: nico180 and Maarten
Mijn enige dingetje in 2,5 maand was een niet goed werkende parkeersensor. Langs gegaan bij SeC Hasselt, meteen nagekeken, sensor moest vervangen worden. Moest besteld worden maar zou dag later binnen komen (!), was al in kleur dus kon meteen gemonteerd worden. 4 dagen later (ik kon zelf niet eerder) is sensor vervangen. Mag dus niet klagen, integendeel.
En wanneer ik al eens met Tesla Support contact heb gehad varieerde de wachttijd van 30s (23u 's avonds) tot 17min (11.30 's ochtends). Alleszins acceptabel.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Wat een super service toch van SeC Rotterdam.

We rijden net even naar de wasstraat, wil ik de kofferruimte openen maar dat gebeurt niet. Scherm zegt wat ik ook probeer dat de koffer open is.

Dan maar gelijk even langs Tesla rijden. Die zijn om vier uur dicht (en service personeel is er zaterdag helemaal niet) en wij komen om even voor half vijf aan. Er brandt nog licht en al snel komt er een verkoper die de deur open doet.

Hij reset de auto maar niets helpt. Techneuten worden gebeld op hun vrije zaterdag, maar die blijken onderweg te zijn waardoor ze niet met hun laptop kunnen meekijken.

De auto wil ook niet op slot, dus voor de deur zetten is niet echt handig.

Dus vraagt hij aan m’n vrouw welke kleur auto ze wil. Zo’n rode of een X is haar antwoord. Die laatste blijken ze helaas niet als leenauto te hebben staan, maar een rode wel. En 15 minuten later rijden we weer weg.

Maandag gaan ze het probleem zoeken.
 
Enfin, ik ben dus veroordeeld tot het chronisch overbelaste SeC Amsterdam. Een paar weken na mijn laatste servicebeurt in maart begon er links voor iets te rammelen bij hobbelige wegen. Mijn lekenoor denkt stabilisatorstang. Tijdje mee rondgereden want ik had niet zo'n zin in dat haal- en brengcircus maar uiteindelijk begin juli maar eens gebeld voor een afspraak. Ik kon de 19e komen, moest dan wel op een bepaalde tijd want dan kan de monteur meerijden om naar het geluid te luisteren. Er is inmiddels ook een hinderlijke tik ontstaan bij optrekken en afremmen, klinkt alsof het uit de nieuwe drive-unit komt. En twee dagen voor de afspraak blijft mijn MCU-scherm opeens in een rare loop hangen. Resetten helpt niet.

Dus auto donderdag 19 juli weggebracht. Helaas was er geen monteur beschikbaar om mee te rijden om naar het geluid te luisteren. Dan had ik natuurlijk ook niet precies tijdens de spits hoeven komen dacht ik zo maar goed.

Volgende dag niks gehoord over de auto. Op zaterdag maar eens gebeld: gesloten. Dus zondag de loaner met de valetparking op Schiphol meegegeven en voor 19 dagen naar Bali vertrokken.

Bij terugkomst blijkt wel de MCU vervangen en de tik verholpen maar het oorspronkelijk euvel is nog precies hetzelfde.Er moet namelijk een nieuwe stabilisatorstang komen en die is niet op voorraad. Zodra hij er is word ik gebeld en mag ik mijn auto nog eens brengen. Inmiddels ben ik wat wantrouwig geworden en vraag of die stabilisatorstang wel echt besteld is, want op de werkbon staat er helemaal niks over. Ja hoor meneer, die is besteld. Wanneer dan? Ehhh gisteren....

Drie weken stond mij auto daar mensen, drie weken! Wat een logistieke puinhoop is die tent.
 
  • Like
Reactions: Rqcg
die is besteld. Wanneer dan? Ehhh gisteren....

Drie weken stond mij auto daar mensen, drie weken! Wat een logistieke puinhoop is die tent.
Nee hoor, logistiek helemaal prima, ze hebben je nu zonder gezeur 3 weken naar achteren kunnen schuiven in de queue en alle stabilisatorstangen die op voorraad waren op andere auto's kunnen schroeven die er meteen mee gingen rijden... :p:D;) (...bukt...)
 
Drie weken stond mij auto daar mensen, drie weken! Wat een logistieke puinhoop is die tent

Och. Ik wacht al maanden op een gebrek, zodat mijn auto eindelijk weer eens naar het SeC mag om te worden gewassen en gestofzuigd. Ruim 350.000 op de teller en er gaat maar niets kapot. Hitte, kou, hobbelige bergweggetjes. Alles geprobeerd. Ik had er meer van verwacht.
 
Ik kijk (na drie jaar) nog steeds met een vergevingsgezinde roze bril. Nu al 2 maanden op het wachten op een nieuwe doorhandle aan de bestuurderszijde en gebruik nu dagelijks een zuignapje om de portier open te maken (onofficiële tip van het sec). Word er steeds handiger in.

Wilde voor de vakantie nog even een reguliere service beurt plannen en dat paste nog 4 dagen voor vertrek. Eerlijk zeiden ze dat ze niet konden garanderen dat de auto dan voor vakantie klaar was vanwege de huidige logistieke uitdagingen. Service beurt dus na de vakantie gepland.

Tijdens de vakantie ging de volgende doorhandle ook stuk. 3x verspreid over verschillende dagen meer dan 30 mins in de wacht gehangen en er niet doorheen gekomen om te melden. Uiteindelijk de 4e keer wel gelukt.

Eerdere keren wel perfect, snel en professioneel geholpen. Zoals bij de opening benoemd: ik begrijp het bij een automerk in ontwikkeling en no hard feelings, ben nog net zo blij met de Tesla (een nieuwe is al in bestelling). Uiteindelijk zal dit ook allemaal weer goedkomen.
 
  • Like
Reactions: Jobbeke
Er moet namelijk een nieuwe stabilisatorstang komen en die is niet op voorraad. Zodra hij er is word ik gebeld en mag ik mijn auto nog eens brengen. Inmiddels ben ik wat wantrouwig geworden en vraag of die stabilisatorstang wel echt besteld is, want op de werkbon staat er helemaal niks over. Ja hoor meneer, die is besteld. Wanneer dan? Ehhh gisteren....

Drie weken stond mij auto daar mensen, drie weken! Wat een logistieke puinhoop is die tent.

Ik heb dezelfde ervaring(en). Mijn model S moet over drie weken APK gekeurd worden en wordt dan afgekeurd omdat er een draagarm en stabilisatorstang te veel ruimte hebben. Die dingen zijn niet op voorraad en zijn besteld. Ik wordt gebeld als ze binnen zijn. Maar daar reken ik niet op want terugbellen als onderdelen binnen zijn gebeurt vrijwel nooit.
Zo heb ik ook al een maand remblokken en remschijven in bestelling staan, want ook die zijn niet eens op voorraad!!. Dat heb ik intussen al anders opgelost, maar ik heb nooit een telefoontje gehad.

Ik vind het onvoorstelbaar dat simpele onderdelen als remblokken en draagarmen niet op voorraad zijn in Nederland waar zelfs de enige fabriek van Tesla in Europa staat. Ik weet dat is een assemblagefabriek, maar toch daar moeten ze toch elke week containers met spullen binnen krijgen.

Het is te hopen dat ze die onderdelen-logistiek snel op orde krijgen, want er komen duizenden Teslas per jaar bij in Nederland en volgend jaar helemaal als de model 3 komt. Je ziet de berichten al weer in de pers en daar is in dit geval dan niets van gelogen.
 
Daarom pleit ik er voor om een mega centraal magazijn voor slijtage onderdelen bij Almere (bijvb) neer te planten (redelijk dicht bij Schiphol, ligt vrij centraal, grond bij Almere is niet zo duur dan een loods op Schiphol-Rijk, etc etc) . Kennelijk zitten er mensen in het management die weinig snappen van de supplychain in automotive (of überhaupt iets van automotive, dat wordt wel steeds pijnlijk duidelijker). Als je redelijk wat jaren in NL zit, dan zorg je ervoor dat je onderdelen aanlevering op orde is en dat zaken als remblokken en remschijven gewoon grijpklaar in elk SeC magazijn horen te liggen. Even Winparts of andere toeleverancier gaat met remblokken of schijven niet werken? Ik vraag me af hoe leuk het dan nog is voor de werkplaatschef om voor Tesla te werken als je steeds “nee” moet verkopen, en boze klanten aan de lijn blijft krijgen.
 
  • Like
Reactions: Mars1
De service van Tesla is futuristisch maar qua sommige andere zaken leven ze kennelijk nog in de vorige eeuw :D
(Net als alle andere merken natuurlijk)

Amai nog niet! Op dat vlak hebben ze nog veel werk in het SeC :mad:
Gelukkig is het bij mij na 1,5 jaar gebeterd, de laatste keren konden ze normaal praten tegen mij en dachten ze 'dat mevrouw een P90DL wel zou weten te appreciëren' :D Ik weet niet of dat was omdat ze een cursus rond seksistisch gedrag gevolgd hebben of omdat we al veel problemen gehad hebben en ze wel wat goed te maken hebben, maar het was alleszins veel aangenamer :)

Bij andere merken (ervaring met Volvo, Mercedes en Mitsubishi) heb ik dat nog niet ervaren en ook bij de bandencentrale en de pechverhelpingsdienst nog nooit last van gehad, ondanks dat ik van gewone auto's eigenlijk echt niets ken :cool:
 
Amsterdam lijkt het inderdaad behoorlijk veel drukker te hebben dan een aantal maanden geleden. Gelukkig kom ik er niet vaak.. Mijn eerst S (2014) had in het begin wat Drive Unit issues, toen was het plannen van afspraken lastig, later leken ze dat heel goed op orde te hebben.
Nu plannen ze 2 maanden vooruit! Zelfs als je in een bestaande klacht zit waar je nog een keer voor terug moet. De planner vond het zelf ook wel een beetje raar dat er geen proces is dat je in zo'n geval een "skip the queue" kan doen vanwege het lopende probleem.
Ik heb een bonk ergens in de vering als je over een drempel gaat. Dit probleem werd vrij snel herkent en bevestigd door een monteur die is meegereden en op basis van zijn diagnose werden onderdelen voor de vering besteld. Er werd proactief een afspraak gemaakt op de gok dat de onderdelen dan binnen zouden zijn (dat was wel weer goed), en dat lukte. Maar helaas heeft het niets geholpen, nu pas in oktober het vervolg.
Mijn klacht is niet dringend, maar ik had niet de indruk dat dit enig verschil maakte, had ik wel begrepen overigens.
 
De logistiek in Amsterdam moet inderdaad echt verbeteren, zelfs bij een afspraak die lang van tevoren is ingepland (vervangen voorste aandrijfassen in onze X) zijn wij de auto ruim 1,5 week kwijt. Niet omdat de reparatie zo lang duurt, maar omdat er de eerste week niet aan de auto kon worden gewerkt. Er stonden andere auto’s die eerst aan de beurt waren.

Erg is dit allemaal niet, je krijgt gewoon al die tijd een vervangwagen. Tot gisteren een Jaguar XF, die ik gisteravond kon omruilen voor een model S p90d (zonder ludicrous). Net op tijd, want de tank van de Jaguar (diesel) begon leeg te raken!

Het is natuurlijk wel zonde van de onnodige kosten voor zo’n huur jaguar van sixt, maar daarna geniet je wel weer extra van wat de Tesla biedt!
 
Ook in het andere Janken draadje gaan de klachten vooral over SeC Amsterdam. Misschien moet ik Groningen eens gaan proberen. Of misschien kan Tesla een valetservice opzetten (desnoods betaald) om de auto te halen en brengen.